پنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب : 27201
در دیدار با طلاب خواهر حوزه علمیه کردستان مطرح شد

تبیین فضیلت علم‌آموزی از سوی آیت‌الله مکارم شیرازی

قم نيوز : قم نیوز: آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: تمام مقربان درگاه الهی و شهدا و بزرگان و تمام کسانی که در زمین و آسمان هستند، برای طالبان علم، طلب آمرزش می‌کنند و این نشان از برابری علم آموزی با مجاهدت در راه خداست.
تبیین فضیلت علم‌آموزی از سوی آیت‌الله مکارم شیرازی
به گزارش قم نیوز، آیت الله مکارم شیرازی که در دیدار طلاب خواهر حوزه علمیه کردستان سخن می گفت، با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، اظهار کرد: ماه محرم نزدیک است و حلول این ماه مصیبت اهل بیت(س) را به تمامی مسلمانان و شیعیان جهان تسلیت می گوییم.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به این که طلبگی، همان سربازی امام زمان(ع) است، افزود: در حدیثی از امام علی(ع) می خوانیم که هر کس در مسیر آموختن علم گام بردارد، خداوند راهی به سوی بهشت را برای وی باز می کند. یعنی مسیر علم آموزی، مسیر بهشت است و مسیر جهل، به جهنم می رسد.

استاد عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: شما خواهران گرامی در مسیری که از حجره یا خانه به سمت مدرس می روید، به سوی بهشت گام بر می دارید و این بهشتی است که نه به ذهن کسی خطور کرده است و نه کسی از آن خبر دارد و برای کسانی که در این دنیا هستند، درک آن بهشت، شاید ممکن نباشد.

مبلغ عالی حوزه علمیه قم تاکید کرد: دومین فضیلتی که برای طالبان علم قرار دارد این است که فرشتگان بال های خود را برای ایشان می گسترانند و این از عظمت طالبان علم است که فرشتگان بال های خود را فرش راه ایشان می کنند.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: سومین فضیلت علم آموزان، این است که تمام مقربان درگاه الهی و شهدا و بزرگان و تمام کسانی که در زمین و آسمان هستند، برای طالبان علم، استغفار می کنند و اگر لغزش پیدا کنند، از خدا آمرزش ایشان را می طلبند.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: خداوند لطف زیادی در حق شما کرده است که در این مسیر قرار گرفته اید و خداوند این توفیق و افتخار را به شما داده است که توانسته اید در این مسیر قدم بردارید.

استاد عالی حوزه علمیه قم با اشاره به این که طابان علم به سبب توفیقی که پیدا کرده اند، باید نکاتی را رعایت کنند، تصریح کرد: روایتی از پیامبر اسلام(ع) هست که هر چیزی که برای خدا باشد، رشد و نمو پیدا می کند و یقین بدانید بزرگانی که برای خدا تلاش می کنند، رشد می کنند و این خلوص نیت است که سبب برکت و پیشرفت می شود و بزرگانی که ده ها جلد کتاب نوشته اند، جز با لطف خدا ممکن نمی شده است.

مبلغ عالی حوزه علمیه قم تاکید کرد: علم در عین حال، نیاز به عمل نیز دارد و مثل نسخه طبیب است که باید به آن عمل شود و بدون عمل، این علم فایده ندارد و در قدم بعدی، باید به فکر نشر علم باشید و اگر چنین علمی را داشته باشید، علم شما اثر می‌کند.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: در حدیث آمده است هنگامی که عالم به علمش عمل می کند، موعظه های وی اثر می کند.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: پشتکار دیگر لازمه علم آموزی است و از علمای بزرگ نقل شده است که این قدر غرق علم می شدند، با اذان صبح، می گفتند که این چه اذان بی وقتی است زیرا تمام شب را به مطالعه گذرانده بودند.

استاد عالی حوزه علمیه قم با اشاره به ضرورت برنامه ریزی تصریح کرد:برنامه ریزی را سرلوحه کار خود قرار دهید و برای همه لحظات زندگی خود برنامه داشته باشید تا در راه علم موفق شوید.

مبلغ عالی حوزه علمیه قم تاکید کرد: به شما خواهران طلبه توصیه می کنم که در راه علم تلاش کنید و امیدوارم در راه نشر اسلام موفق باشید و در منطقه خود چراغ پر فروغی باشید.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdcb85b5.rhbzgpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما