جمعه ۱۶ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۰۷
کد مطلب : 13161
حجت‌الاسلام فاطمی‌نسب خبر داد

جزئیات مراسم عزاداری دهه دوم فاطمیه در حرم مطهر حضرت معصومه(س)

قم نيوز : قم نیوز: سرپرست اداره امور رسانه و اطلاع رسانه آستان مقدسه حضرت معصومه از جزئیات برنامه‌های دهه دوم فاطمیه در حرم خبر داد. این برنامه‌ها از شنبه 17فروردین‌ماه آغاز و تا 30فروردین ادامه خواهد داشت.
جزئیات مراسم عزاداری دهه دوم فاطمیه در حرم مطهر حضرت معصومه(س)
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام روح‌الله فاطمی‌نسب سرپرست اداره امور رسانه و اطلاع رسانه آستان مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س) از جزئیات برنامه‌های دهه دوم فاطمیه در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) خبر داد.

به گفته حجت‌الاسلام فاطمی برنامه‌های دهه دوم فاطمیه از شنبه ۱۷فروردین‌ماه آغاز و تا ۳۰فروردین ادامه خواهد داشت.

برنامه ۱۷فروردین ماه؛ با نیایش صبحگاهی حجت‌الاسلام محمد پور بعد از نماز صبح شروع خواهد؛ حجت‌الاسلام ربانی قبل از نماز ظهر و عصر به بیان احکام می‌پردازد. حجت‌الاسلام بیگدلی قبل از نماز مغرب و عشاء به سخنرانی پرداخته و حجت‌الاسلام حسینی قمی بعد از نماز عشاء صحبت خواهد کرد.

حجت‌الاسلام محمدپور تا ۲۱ فروردین‌ماه هر روز بعد از نماز صبح، نیایش صبحگاهی را برگزار خواهد کرد.

برنامه۱۸ فرودین ماه با سخنرانی حجت‌الاسلام بیگدلی و حجت‌الاسلام گنجی برقرار خواهد بود. روز ۱۹ فروردین‌ماه نیز با سخنرانی حجت‌الاسلام بیگدلی و آیت الله توکل برگزار می‌شود.

روز ۲۰ فروردین حجت‌الاسلام میردامادی به سخنرانی خواهد پرداخت و دعای توسل هیئت جانبازان بعد از نماز عشاء برگزار خواهد بود همچنین بعد از سلسله سخنرانی‌های اخلاقی حجت‌الاسلام عباسی به ایراد سخن می‌پردازد.

۲۱فروردین بعد از سخنرانی حجت‌الاسلام میردامادی قبل از نماز مغرب؛ حجت‌الاسلام صابری اراکی مجددا سخنرانی کرده و سید علی حسینی نژاد به مدیحه سرایی می‌پردازد.

برنامه روز ۲۲ فروردین با زیارت عاشورا توسط سید مهدی میرداماد آغاز خواهد شد و حجت‌الاسلام میردامادی قبل از نماز عشاء سخنرانی خواهد کرد؛ سپس دعای کمیل و زیارت جامعه به مدیحه‌سرایی رضا والی‌زاده قرائت خواهد شد.

روز جمعه ۲۳فروردین مراسم دعای ندبه با سخنرانی حجت‌الاسلام صابری اراکی و مدیحه‌سرایی سید علی حسینی نژاد برگزار خواهد شد. نماز جمعه به امامت آیت الله سیدی نیز دائر خواهد بود. زیارت آل یاسین و پرسش و پاسخ مهدویت قبل از نماز عشاء صورت خواهد گرفت و مراسم عزاداری برای فاطمیه با سخنرانی حجت‌الاسلام حسینی خراسانی و مدیحه‌سرایی علی مالکی نژاد برقرار می‌شود.

۲۴فروردین ماه مراسم عزاداری قبل از نماز ظهر خود را با سخنرانی حجت‌الاسلام بیگدلی و مداحی مجید طیبی برگزار خواهد کرد؛ قبل از نماز مغرب نیز مراسم دیگری با سخنرانی حجت‌الاسلام رزاقی و مدیحه‌سرایی حسین پاک زمان برپا خواهد بود. سپس بعد از نماز عشاء محفل انس با قرآن با قرائت سید جواد حسینی از مشهد آغاز خواهد شد؛ و با سخنرانی حجت‌الاسلام قاضی عسگر ادامه پیدا خواهد کرد و با مدیحه‌سرایی سید مهدی میرداماد به پایان می‌رسد.

۲۵ فروردین ماه قبل از نماز ظهر سخنرانی حجج اسلام بیگدلی و حسینی خراسانی را در بر خواهد داشت و خطبه حضرت زهرا(س) نیز قرائت خواهد شد. قبل از نماز عشاء نیز برنامه‌ دیگری با سخنرانی حجت‌الاسلام رزاقی و مرثیه‌سرایی مجید دلشاد برقرار می‌شود و مراسم عزاداری بعد از نماز عشاء با سخنرانی حجت‌الاسلام برادران و مداحی عباس حیدرزاده برگزار می شود.

۲۶فروردین قبل از ظهر سخنرانی حجت‌الاسلام بیگدلی و مداحی رضا ساعدی برقرار است؛ قبل از نماز مغرب حجت‌الاسلام رزاقی سخنرانی کرده و حسن اشعری مداحی خواهد کرد سپس بعد از نماز عشاء حجت‌الاسلام حسینی اراکی سخنران برنامه عزاداری و اسلام میرزایی مداح این مراسم خواهد بود.

۲۷ فروردین ماه؛ دعای توسل را بعد از نماز عشاء برگزار خواهد کرد و حجت‌الاسلام تراشیون به سخنرانی خواهد پرداخت.

برنامه ۲۸ فروردین ماه شامل سخنرانی‌های متعدد است؛ حجت‌الاسلام بیگدلی قبل از نماز ظهر؛ حجت‌الاسلام رزاقی قبل از نماز مغرب و حجت‌الاسلام فرحزاد بعد از نماز عشاء به سخنرانی خواهند پرداخت.

۲۹فروردین با زیارت عاشورا آغاز خواهد شد که بعد از نماز صبح با سخنرانی حجت‌الاسلام مومنی و مداحی سید مهدی میرداماد برگزار می‌شود. بعد از سخنرانی حجت‌الاسلام بیگدلی قبل از نماز ظهر و حجت‌الاسلام رزاقی قبل از نماز مغرب؛ دعای کمیل بعد از نماز عشاء توسط عباس حیدرزاده و زیارت جامعه توسط سید علی حسینی نژاد برقرار خواهد شد.

روز آخر یعنی ۳۰ فروردین‌ماه؛ برنامه فاطمیه با مراسم دعای ندبه شروع می‌شود این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام حیدری کاشانی و مداحی عباس حیدرزاده برقرار می‌شود؛ بعد از نماز جمعه توسط آیت‌الله استادی؛ زیارت آل یاسین و سخنرانی حجت‌ الاسلام شاکری قبل از نماز مغرب قرائت خواهد شد. در پایان بعد از نماز عشاء حجت‌الاسلام محمدباقر حیدری کاشانی سخنرانی خواهد کرد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcb88b8.rhbf0piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما