سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب : 29461
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:

درمانگاه ۲۲۰ تخت‌خوابی علی ابن ابی‌طالب (ع) قم توسط خیران احداث می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: ساخت درمانگاه ۲۲۰ تخت خوابی علی ابن ابی‌طالب (ع) و بیمارستان مجهز زنان در بیمارستان شهید بهشتی قم که در سال اخیر آغاز شده از جمله اقدامات صورت گرفته توسط خیران قم در حوزه سلامت است.
درمانگاه ۲۲۰ تخت‌خوابی علی ابن ابی‌طالب (ع) قم توسط خیران احداث می‌شود
به گزارش قم نیوز، ابوالفضل ایرانی خواه ظهر امروز در نشست خبری طرح نوروزی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم با اشاره به نقش رسانه در خصوص مسائل بهداشتی و سلامت اظهار داشت: آنچه حق مردم است در حوزه‌های مختلف توسط رسانه‌ها منتشر می‌شود و این نمود واقعی عدالت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بابیان اینکه اجرای طرح تحول سلامت به عنوان یک انقلاب در بخش سلامت کشور اتفاق افتاده اقدام عظیمی است افزود: وزارت بهداشت و درمان‌ و نظام در ابتدای کار قرار دارد و شروع و ابلاغ آن توسط مقام معظم رهبری صورت گرفته است که تا اینجا برکات زیادی را در پی داشته است.

وی با اشاره به اینکه مسئولان با جدیت به دنبال تحقق ابعاد نهایی این طرح هستند خاطرنشان کرد: مردم نیاز به احساس امنیت در تغذیه دارند و امیدواریم زمانی برسد که این امنیت در سلامت ایجاد شود و مردم از بیماری فقط دغدغه مریض داری داشته باشند.

ایرانی خواه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب از موفقیت این طرح حمایت کرده‌اند گفت: طرح تحول در نظم سلامت سبب رضایت مردم از نظام جمهوری اسلامی می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه رسالت سنگینی بر عهده ما در اجرای این طرح وجود دارد افزود: اطلاع‌رسانی واقع و صحیح و نقد و انتقاد کارشناسانه در این طرح به پیشرفت آن کمک می‌کند و این نقش رسانه را پررنگ‌تر می‌کند.

وی بابیان اینکه تنها وزارت بهداشت در تحقق این طرح نقش ندارد و همه حاکمیت و رسانه‌ها در این طرح نقش دارند تصریح کرد: پیش از شروع اجرای طرح تحول در سال‌های اخیر ضرورت ایجاد یک تحول عظیم در سلامت جامعه احساس می‌شود اما اجرایی نمی‌شد.

ایرانی خواه بابیان اینکه در دولت تدبیر و امید کارشناسانه این موضوع بررسی شد و وزارت، بهداشت درمان و آموزش پزشکی با مدیریت جهادی وارد این عرصه شد خاطرنشان کرد: ۱۹ هزار ساعت نفر در این زمینه کارکردند و این ادعا که می‌توان سلامت کشور را در جهت صحیحی تغییر داد در حال تحقق است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بابیان اینکه کاهش هزینه‌های درمان در اجرای این طرح سبب رضایت مردم شده است افزود: تصحیح رابطه پزشک و بیمار و کاهش تخلفات در این زمینه از اثرات اجرایی شدن طرح تحول در نظام سلامت است و دولت و مجمع خیران در حمایت از بیماران فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه قراردادهایی با مراکز درمانی منعقد می‌شود گفت: شناخت اولیه بیماری‌ها توسط اورژانس صورت می‌گیرد و بحث هزینه‌ها را تأمین کرده‌ایم و ضمانت می‌دهیم در اورژانس همه بیمارستان‌های خصوصی هزینه‌ها به‌صورت دولتی پرداخت می‌شود.

ایرانی خواه با اشاره به اینکه در سفر هیئت دولت به قم در بخش بهداشت و درمان کارهای خوبی انجام‌شده است افزود: بیمارستان هزار تخت خوابی در قم از جمله مصوبات هیئت دولت به قم بود که به‌عنوان نماد توجه به حوزه سلامت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بابیان اینکه بیمارستان هزار تخت خوابی قم با قرارداد با بخش خصوصی ساخته می‌شود افزود: این بیمارستان در صورت احداث بزرگ‌ترین بیمارستان کشور می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان فرقانی قم در نیمه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد افزود: احداث بیمارستان هزار تخت خوابی قم با جدیت در حال پیگیری است.

ایرانی خواه بابیان اینکه کیفیت مراکز درمانی قم مانند ارائه خدمات و حضور پزشکان دارای مشکلاتی بوده است گفت: در طرح تحول سلامت به دنبال بهبود ساختاری و کیفیت خدمات بوده‌ایم که سامان قابل‌توجه یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه خیران اساس و بنیان مراکز درمانی قم را از گذشته تشکیل داده‌اند افزود: مجمع خیران سلامت را تشکیل داده‌ایم تا از این نیروی عظیم خیران و واقفان را ساماندهی کنیم.

وی با اشاره به اینکه درمانگاه ۲۲۰ تخت خوابی علی ابن ابی‌طالب توسط خیر بزرگواری در حال احداث است گفت: ساخت بیمارستان مجهز زنان در بیمارستان شهید بهشتی نیز در سال اخیر آغازشده و در این زمینه برنامه‌های خوبی در استان قم در حال اجرا است.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdcb8ab5.rhb90piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما