جمعه ۲۳ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۳۱
کد مطلب : 13341
حجت الاسلام سعیدی:

کاندیداهای ریاست جمهوری به حدود اختیارات خود در قانون اساسی آگاهی داشته باشند

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم گفت: کاندیداهای ریاست جمهوری باید ضمن آگاهی به حدود اختیارات خود در قانون اساسی خدمت به نظام اسلامی را هدف برنامه خود قرار دهند.
کاندیداهای ریاست جمهوری به حدود اختیارات خود در قانون اساسی آگاهی داشته باشند
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال جاری اظهار داشت: کاندیداها باید ضمن آگاهی از حدود اختیارات خود در قانون اساسی، توصیه‌های مقام معظم رهبری و مراجع تقلید را جدی گرفته و جز خدمت به نظام هدف دیگری نداشته باشند.

وی با بیان اینکه مردم باید با آگاهی لازم فرد اصلح را انتخاب کنند، بیان داشت: کاندیدای ریاست جمهوری باید علاوه بر داشتن نقاط قوت روسای جمهور پیشین ضعف های آنها را نیز نداشته باشد و اگر اینگونه نباشد یک فاجعه بزرگ رخ می دهد.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) عنوان کرد: انقلاب اسلامی با ایثارگری هزاران شهید به دست آمده و رئیس جمهور آینده باید اهتمام ویژه‌ای به پاسداری از آن داشته و در سوگندی که می‌خورد جز سودای خدمت به نظام نداشته باشد.

پیشرفت ایران در انرژی هسته ای خاری در چشم مستکبران است
وی با بیان اینکه پیشرفت ایران در انرژی هسته ای خاری در چشم مستکبران است، ابراز داشت: ملت ایران خواستار چیزی جز حق مسلم خود در چارچوب قوانین بین المللی نبوده و ذره‌ای نیز از حق خود کناره گیری نخواهد کرد.

حجت الاسلام سعيدي با بیان اینکه آمریکا، فرانسه، انگلیس و رژیم صهیونیسیتی خود بالاترین کلاهک هسته‌ای داشته و آزمایش‌های بی شمار هسته‌ای نیز انجام داده‌اند، افزود: کره شمالی تنها ۱۰ کلاهک هسته‌ای دارد و سه مرتبه نیز آزمایش هسته‌ای انجام داده است پس در نتیجه هیاهوی آمریکا در رابطه با کره شمالی چیزی جز یک بازی نبوده و بیش از هر چیز دیگری امریکا ایران هراسی داشته و در اظهارات آن‌ها نیز نمایان است.

مسئولان مرتبط با ساختمان سازی مراقب رعایت ایمنی باشند
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وقوع زلزله در بوشهر تاکید کرد: مردم ایران ضمن همدردی با هموطنان بوشهری لازم است در صورت تمایل به کمک به زلزله زدگان ضمن داشتن هماهنگی با برنامه های اجرایی، بر اساس نیاز زلزله زدگان که مسئولان اعلام کرده اند کمک رسانی کنند.

خطيب نماز جمعه قم، مهندسان عمران و مسئولان مرتبط با آن را مورد خطاب قرار داد و افزود: مسئولان مرتبط با ساختمان سازی باید دقت لازم را در امر ساخت و ساز داشته باشند و سپس ایمنی ساختمانی را تایید و امضا کنند.

وی اضافه کرد: در کشور ایران به حسب شرایط خاص جغرافیایی زلزله های زیادی رخ می دهد که لازم است مردم برای پیشگیری از تلفات آن درس های لازم را گرفته باشند و در ساخت و سازها دقت و ایمنی را رعایت کنند.

حجت الاسلام سعيدي با بیان اینکه یکی از حوادث مهم روز قیامت حضور حضرت فاطمه زهرا(س) و شفاعت ایشان از شیعیان است، افزود: اعتقاد به شفاعت به معنای انجام گناه نبوده بلکه دمیدن روح امید در گناهکاران است تا خود را وادار به توبه کرده و عمل صالح انجام دهند.

رانندگان قوانین راهنمایی و راننگی را رعایت کنند
وي در ادامه خطاب به رانندگان و مخصوصا جوانان بیان کرد: رانندگان باید بدانند که سرنشینان آنها امانت های الهی هستند و اگر در این زمینه بی احتیاطی کرده و جان آن ها را به خطر بیندازند مسئول هستند.

توليت آستان مقدسه قم با بیان اینکه در نوروز امسال بیش از هزار ایرانی در صحنه های تصادف به دلایل مختلفی از جمله خواب آلودگی راننده و عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی جان خود را از دست دادند، عنوان کرد: بنده ضمن تسلیت به خانواده های داغدار ، از همه دستگاه هایی که در سفرهای نوروزی در خدمت مسافران بودند، تشکر می کنم.

وي با اشاره به اینکه هیچکس از انجام گناه در امان نیست، یادآور شد: گاهی انسان در شرایط و محیطی قرار می گیرد که هر چند هم با تقوا باشد باید خود را از آن محیط دور کرده و به خدا پناه ببرد.

حجت الاسلام سعيدي با اشاره به آیه ۹ سوره تغابن ابراز کرد: با اینکه آحاد بشر در معاد گرد هم می آیند، زندگی در معاد فردی بوده چرا که انسان داد و ستد و رابطه دوستانه ای ندارد.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) ادامه داد: معاد روزی است که خداوند اولین و آخرین را برای حسابرسی دقیق جمع کرده و و در حالی که همگان با خضوع و خشوع به پا خاسته اند جای ایستادن به آسانی به دست نمی آید.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcb8fb8.rhbfapiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما