يکشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۴۳
کد مطلب : 16041
برای نخستین بار صورت می‌گیرد

نمایش «پاندورا» در بخش ملی و بین‌الملل جشنواره بین‌المللی فیلم تهران

قم نيوز : قم نیوز: فیلم تجربی «پاندورا» کاری از سعید نجاتی است که به مدت سه دقیقه تولید شده و برای نخستین بار در بخش ملی و بین‌الملل جشنواره بین‌المللی فیلم تهران زیر ذره بین داوران قرار گرفت.
نمایش «پاندورا» در بخش ملی و بین‌الملل جشنواره بین‌المللی فیلم تهران
به گزارش قم‌نیوز، فیلم «پاندورا» کاری از سعید نجاتی است که به مدت سه دقیقه در قم به تولید رسیده است و پس از تولید به جشنواره بین‌المللی فیلم تهران ارسال شد.
 
در این فیلم تلاش شده است که تمام استانداردها و تعاریفی که از یک فیلم تجربی در سطح جهان به صورت علمی مطرح است رعایت شود.
 
با توجه به تعاریفی که از فیلم تجربی وجود دارد در این فیلم، فیلم‌ساز با قواعد سینما به ظرافت بازی می‌پردازد و برداشت ذهنی خود را از دنیای اطرافش در قالب فیلم به صورت انتزاعی به نمایش می‌گذارد.
 
سعید نجاتی برای تولید این فیلم تلاش کرده است به تمام اصولی که باید در تولید یک فیلم تجربی به صورت استاندارد رعایت شود پایبند باشد.
 
فیلم تجربی «پاندورا» نخستین کاری است که از استان قم در بخش ملی و بین‌الملل جشنواره بین‌المللی فیلم تهران در رقابتی تنگاتنگ شرکت می‌کند.
 
سعید نجاتی برای تولید این فیلم در دوره‌های گوناگون زیباشناسی در محضر استاد الستی شرکت کرده و تمام تلاش خود را برای رعایت نکات ظریف در زیبا شناسی فیلم تجربی به کار بسته است.
 
شاید آنچه موفقیت فیلم تجربی پاندورا که یک فیلم تجربی است در جلب نظر هیئت داوران جشنواره بین‌المللی فیلم تهران فراهم کرده است بهره بردن از کادری فنی و متخصص در تولید این فیلم است.
 
با توجه به اینکه صدا گذاری و تدوین مناسب می‌تواند تأثیر مطلوبی در تولید یک اثر داشته باشد، می‌توانیم از عادل افتخاری به عنوان تدوینگر و صداگذار به شایستگی یاد کنیم.
 
از دیگر عوامل این فیلم می‌توان به مجید نجاتی به عنوان صدابردار، منصور حیدری به عنوان مدیر تصویربرداری و حسین زادمهر نیز به عنوان تصویربردار زیر آب اشاره کرد که به صورت مطلوب سعید نجاتی را به عنوان کارگردان در تولید پاندورا یاری کردند.
 
نویسندگی فیلم تجربی «پاندورا» را سعید نجاتی به صورت شخصی انجام داده است و محسن نیکو حرفیان و محمد سهرابی نیز در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.
 
سعید نجاتی هنرمند قمی است که با سابقه‌ای بیش از 10 سال در عرصه فیلم‌سازی و تدریس در انجمن سینمای جوانان و تحصیل در دانشگاه سوره توانسته با تولید 9 فیلم کوتاه و شرکت در بیش از 50 جشنواره گوناگون ملی و بین‌المللی نام خود را در میان فیلم‌سازان افتخارآفرین کشورمان به ثبت برساند.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdcb8gb8.rhb0apiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما