پنجشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 47551
منبع : خبرگزاری فارس
رئيس شوراي اسلامي شهر قم مطرح كرد

برنامه‌ريزي براي هماهنگي توسعه شهر قم با امكانات فرهنگي

قم نيوز : قم نیوز: رئيس شوراي اسلامي شهر قم گفت: مسؤولان بايد در زمينه توسعه شهر به شكلي برنامه‌ريزي كنند كه نيازمندي‌ها در آينده در نظر گرفته شود و توسعه با مسائل فرهنگي شهر قم همخواني داشته باشد.
برنامه‌ريزي براي هماهنگي توسعه شهر قم با امكانات فرهنگي
به گزارش قم نیوز، ولی الله بیاتی، با اشاره به جایگاه شهر قم اظهار کرد: قم به جهان اسلام متعلق است و نقش آن در دنیا روشن است بر همین اساس باید برای توسعه آن نیز برنامه داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: باید نیازهای شهر مشخص شود تا در آینده در قالب برنامه‌ کوتاه و بلند مدت نسبت به برطرف کردن آن اقدام شود شهرداری در این زمینه چشم‌اندازی به عنوان سند راهبردی و علمیاتی پنج ساله مصوب کرد که در آن توسعه پایدار در نظر گرفته شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به شاخص‌های شهر قم گفت: با توجه به وضعیت شهر قم، حوزه علمیه و مسجد جمکران باید امکانات در نظر گرفته شده افزایش پیدا کند بر همین اساس برنامه‌هایی در سال گذشته و امسال مطابق بودجه شهرداری تعیین شده است.

وی عنوان کرد: به عنوان مثال زیرساخت‌هایی برای مسائل فرهنگی برای شهر قم در نظر گرفته شده؛ در برنامه امسال احداث مجتمع‌های فرهنگی، ورزشی و تفریحی پیش‌بینی شده است یا زیرساخت‌های اقامتی برای توسعه پایدار اقامتی در استان قم به عنوان شهر توریستی زیارتی وجود دارد.

بیاتی یادآور شد: تسهیلات خوبی برای جذب سرمایه‌گذار در زمینه هتل پنج ستاره و هتل آپارتمان فراهم شده است.

وی با اشاره به برنامه سال 96 شهرداری گفت: بر این اساس همه مناطق هشتگانه شهرداری در جذب سرمایه‌گذار برای توسعه شهر باید برنامه داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به بافت‌های تاریخی و فرسوده قم گفت: شهر در حال توسعه و گسترش است. بافت‌های قدیمی و تاریخی مرکز شهر خطری بزرگ محسوب می‌شود اگر اتفاقی در این مکان‌ها روی دهد امکان خدمات‌رسانی مناسب وجود ندارد.

وی عنوان کرد: اگر بخواهیم یکی از شاخص‌های اصلی توسعه پایدار را در نظر بگیریم پراختن به بافت فرسوده و مراکز زیارتی مرکز شهر از جمله اموری است که باید به آن توجه شود.

بیاتی با تأکید بر برگزاری نشست‌های مشترک مسؤولان استانی و مدیریت شهری شهرداری گفت: مسؤولان باید با برگزاری نشست‌های مشترک در زمینه توسعه شهر به شکلی برنامه‌ریزی کنند که نیازمندی‌ها در آینده در نظر گرفته شود و توسعه با مسائل فرهنگی شهر قم همخوانی داشته باشد.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcb8sba.rhbzspiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما