شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۶
کد مطلب : 30531

نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۳/۰۹

قم نيوز : قم نیوز: نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۳/۰۹پس از انتشار در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه در سایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در دسترس است.
نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
به گزارش قم نیوز، نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به صورت روزانه در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه از این لینک و فایل ضمیمه این خبر قابل دریافت است.

تیترهای مهم نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۳/۰۹به شرح زیر است:

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: روز به روز شاهد پیشرفت حوزه هستیم
آیت‌الله هاشمی شاهرودی: اقتصاد کشور را به مذاکرات گره نزنید
آیت‌الله مصباح یزدی: فرزندان هسته‌ای انقلاب خائن نیستند
آیت‌الله نمازی: فرهنگ انتظار در جشن‌های نیمه شعبان تبیین شود
در حین برگزاری نماز جمعه؛ انفجار خودرو بمب گذاری شده مقابل مسجد شیعیان در شهر «دمام» عربستان

** جام جم ۹۴/۳/۹
* تکرار ادعاهای بی‌خاصیت آژانس
نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش جدید آمانو را حاوی هیچ مطلب جدیدی ندانست و گفت: تکرار اتهامات قبلی درباره «پی.ام.دی» تنها نشان از بی‌خاصیت شدن این بخش از گزارش آژانس دارد. رضا نجفی اظهار کرد: گزارش جدید مدیر کل، اولین گزارش فصلی آژانس پس از بیانیه لوزان است که همچنان نشان می‌دهد تمام فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز در تاسیسات هسته‌ای ایران تحت نظارت آژانس ادامه دارد و هیچ انحرافی از مقاصد صلح‌آمیز نداشته است.
* فرود هواپیمای کمک‌های ایران در جیبوتی
هواپیمای حامل کمک‌های انساندوستانه جمعیت هلال احمر ایران با وجود کارشکنی‌های معمول عربستان با موفقیت و سلامت کامل در فرودگاه جیبوتی فرود آمد.

** همشهری ۹۴/۳/۹
* مخالفت ایران با منطقه پرواز ممنوع در سوریه
امیر عبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه ایران با بیان اینکه سوریه صرفا راهکار سیاسی دارد، گفت: سخن از ایجاد منطقه حائل و پرواز ممنوع تکرار خطاهای قبلی است.

** کیهان ۹۴/۳/۹
* برداشت گاز از سکوی فاز ۱۸ پارس جنوبی آغاز شد.
* خطر تجزیه منطقه را تهدید می‌کند
نماینده مرجعیت دینی عراق با اشاره به حمایت برخی از کشورهای منطقه از تروریسم، هشدار داد که با گسترش اختلافات و درگیری‌های طایفه‌ای، کشورهای منطقه با خطر تجزیه مواجه هستند.
«عبدالمهدی الکربلایی» در خطبه‌های دیروز نماز جمعه کربلا با هشدار نسبت به درگیری‌های قومی در خاورمیانه و نیز خطر تقسیم برخی کشورهای منطقه، مجددا از همه مسئولان کشورش خواست در مورد نبرد با گروه تروریستی داعش موضع‌گیری صریح و روشنی اتخاذ کرده و در نبرد با این گروه تروریستی از نیروهای امنیتی و داوطلبان مردمی حمایت ‌کنند.
* توافق «آری» اما به هر قیمتی «نه»!
روز گذشته نمازگزاران در سراسر ایران اسلامی پس از اقامه نماز جمعه با برگزاری راهپیمایی ضمن حمایت از تلاش‌های تیم هسته‌ای کشورمان تاکید کردند زیر بار «توافق به هر قیمتی» نمی‌روند.
نمازگزاران تهرانی پس از اتمام نماز عبادی و سیاسی جمعه، در راهپیمایی «اعتراض به توافق به هر قیمتی» شرکت کردند.
همچنین هزاران نفر از اقشار مختلف مردم مشهد با تجمع در میدان شهدا با عنوان «اجازه نمی‌دهیم» که تا شامگاه ادامه داشت اعلام کردند که اجازه تحقیر ملت ایران را نخواهند داد.
در همین ارتباط نمازگزاران در بوشهر و شیراز بعد از خطبه‌های نماز جمعه با برپایی راهپیمایی با شکوه با سر دادن شعارهایی نسبت به هر گونه توافق هسته‌ای با آمریکا اعتراض کرده و حمایت خود از مواضع رهبر معظم انقلاب را در زمینه مذاکرات هسته‌ای اعلام کردند.

** شرق ۹۴/۳/۹
* آن زمان طرفدار مردم و مقابل حکومت بودیم
حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری در اجلاس مدیران حوزه‌های علمیه استان تهران از وضعیت حوزه‌های علمیه انتقاد کرد.
رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه پیش از انقلاب طلبه و روحانی طلبکارانه برخورد می‌کرد اما امروز مردم می‌گویند که حکومت دست خودتان است،‌ گفت: زمانی ما منبر می‌رفتیم و از بوروکراسی دولت انتقاد می‌کردیم و می‌گفتیم که با ۳۶ میلیون جمعیت ۵۰۰ هزار کارمند وجود دارد و غر می‌زدیم. امروز جمعیت دو برابر شده و حقوق بگیران چهار برابر شده‌اند.
او تاکید کرد: آن زمان حضور و غیاب و مدرک مطرح نبود، بلکه درس برای علم بود و سطح معلومات بالا و درس جدی بود، ‌اما امروز مثل مدیران پروازی که از آنها صحبت می‌شود، طلبه‌های پروازی داریم که از راه دور درس می‌خوانند، اینکه درس خواندن نیست.

** ایران ۹۴/۳/۹
* عملیات علیه داعش از زبان وزیر اطلاعات
حجت‌الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات در نماز جمعه گزارشی از خنثی سازی چند عملیات تروریستی تکفیری‌ها از جمله داعش ارائه کرد. تکفیری‌ها که برنامه سرقت مسلحانه در تهران و انفجار بمب در قم در حرم حضرت معصومه(س) را داشتند، شناسایی شدند.
سال گذشته توطئه انتحاری در راهپیمایی روز قدس درشیراز و زاهدان کشف شد و نفرات آن دستگیر و برخی به هلاکت رسیدند.
* فساد با حضور مردم از بین می‌رود
حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی ـ که به مناسبت بیست و ششمین سالگرد ارتحال امام(ره) در جمع مردم گرگان در مصلای این شهر سخنرانی می‌کرد ـ ضمن تشکر از حضور گسترده مردم، گفت: اگر مردم باشند فساد کنار می‌رود و اگر نباشند فساد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در جامعه به وجود می‌آید.
اگر خدای نکرده مردم از جامعه کنار گذاشته شوند، فساد در همه ابعاد و ظواهر رخ می‌نماید.

** جمهوری اسلامی ۹۴/۳/۹
* به حصول توافق نهایی تا ۱۰ تیر امیدواریم
وزیر امور خارجه کشورمان گفت امیدوار است ایران و ۱+۵ در مدت زمانی منطقی به توافق نهایی دست یابند.
دکتر محمد جواد ظریف پس از اظهار نظر مقامات مختلف ایرانی و خارجی در خصوص تمدید یا عدم تمدید مذاکرات، از امید برای توافق در مدت زمانی منطقی سخن گفت.
بحث تمدید یا عدم تمدید چند روز پیش در واشنگتن کلید خورد: «ژرارد آرود» سفیر فرانسه در این شهر در کنفرانسی مشترک با همتایان انگلیسی و آلمانی گفت که بعید است مذاکرات در ضرب الاجل موجود یعنی آخر ژوئن (۱۰ تیر) به نتیجه‌ای برسد.
دکتر عباس عراقچی، عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان هم پیش از این عنوان کرده بود احتمال تمدید مذاکرات دور از ذهن نیست.
* انتقاد جهاد اسلامی فلسطین از برخی رسانه‌های عربی برای القای ایران هراسی
جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای با انتقاد شدید از برخی رسانه‌های عربی که سعی می‌کنند القای ایران هراسی کنند، اعلام کرد: دشمن اول و تاریخ ما رژیم صهیونیستی بوده و از سوی دیگر ایران طی سال‌ها کمک‌های زیادی به فلسطین و گروه‌های مقاومت کرده است.
* معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با مواد مخدر نسبت به افزایش اعتیاد در میان زنان ابراز نگرانی کرد و گفت: تعداد زنان معتاد از ۵ درصد به ۹ درصد رسیده است.

** وطن امروز ۹۴/۳/۹
* بازرسی نظامی خلاف حکم شرعی نفی سبیل است
آیت‌الله کاظم صدیقی، خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های نماز جمعه اظهار داشت: نکند انرژی هسته‌ای یک شیر بی‌یال و دم و بی‌خاصیت باشد که ما دیگر غنی‌سازی نداشته باشیم و از نظر تامین نیازهای داخلی‌مان محتاج بیگانه باشیم.
یکی از قواعد فقهی ما نفی سبیل است و نفی سبیل هم یعنی اینکه دشمن نباید بر ما اقتدار داشته باشد و هر چه از ما بخواهد، ما هم در اختیار او قرار دهیم.
* ظریف هم دلواپس است
محمد رضا باهنرف نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در برنامه گفت و گوی ویژه خبری با اشاره به دیدار نمایندگان مجلس با رهبر معظم انقلاب اظهارکرد: مقام معظم رهبری در این دیدار نیز بر رعایت ادب در گفت و گو تاکید کردند.
باهنر تصریح کرد: واژه دلواپسی نباید به حدی غلیظ شود که مذاکره کنندگان خائن قلمداد شوند. دشمن حیله‌گر است و همه باید دلواپس باشیم و خود ظریف نیز به این معنا دلواپس است اما دلواپسی به این معنا که عده‌ای به دنبال فروش مملکت هستند، ظلم است.
* استان ادلب سوریه سقوط کرد
تکفیری‌های جبهه النصره و متحدان آنها، پنجشنبه گذشته اریحا، آخرین شهر استان ادلب در شمال غرب سوریه را تصرف کردند.

** جوان ۹۴/۳/۹
* حسن کامران، نماینده مردم اصفهان در مجلس، با بیان اینکه بر هزینه‌های مجلس کسی نظارت ندارد، گفت: بنا دارم از «مجلس» تحقیق و تفحص انجام دهم.
عضو کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: کسی به ساخت‌و سازهای مجلس هم نظارت نمی‌کند.
* اقتصاد کشور را به مذاکرات گره نزنید
آیت‌الله هاشمی شاهرودی نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری رمز موفقیت تیم مذاکره کننده هسته‌ای را در گرو پایبندی به خطوط قرمز و عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: فضای کشور نباید به گونه‌ای ترسیم شود که اگر مذاکرات به نتیجه نرسد اقتصاد کشور نابود می‌شود.
* فرزندان هسته‌ای انقلاب خائن نیستند
آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی در دیدار جمعی از اعضای سپاه الغدیر یزد تیم مذاکره کننده هسته‌ای را فرزندان انقلاب دانست و خاطر نشان کرد: ما به تیم مذاکره کننده هسته‌ای اطمینان داریم، ممکن است مسئولان هسته‌ای دچار اشتباه شوند اما خائن نیستند، باید با عمل کردن به دستورات رهبر معظم انقلاب وحدت را حفظ کنیم.
* سازمان ملل: ترکیه مهم‌ترین گذرگاه تروریست‌هاست.

** آفتاب یزد ۹۴/۳/۹
* فریادها را بر سر آمریکا بزنیم نه ظریف!
علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه ما باید هر چه فریاد داریم بر سر آمریکا بزنیم نه بر سر وزیر امور خارجه ایران گفت: امروز به دانش پیچیده هسته‌ای مسلط شدیم و این دانش از مغز متخصصان ما قابل حذف شدن نیست. طبق فرمایشات امام خامنه‌ای، ما در مواضع‌مان محکم ایستاده‌ایم و اگر مذاکرات به نتیجه برسد؛ ما با حفظ توانمندی‌ها برنده هستیم و اگر به نتیجه نرسد صورت حساب عدم موفقیت مذاکرات و تبعات آن قطعا به حساب آمریکا و زیاده‌خواهی‌های این کشور نوشته می‌شود.
* انتشار تصاویر ارسال سلاح برای تروریست‌ها در سوریه
یک روزنامه ترکیه‌ای در سایت رسمی خود فیلم جنجال‌برانگیزی را درباره انتقال سلاح به گروه‌های مختلف سوریه منتشر کرده که بیش از پیش نقش آنکارا را در حمایت از گروه‌های تروریستی سوری آشکار می‌کند. روزنامه جمهوریت ترکیه، وابسته به اپوزیسیون این کشور فایلی ویدئویی از انتقال سلاح و مهمات برای گروه‌های مسلح در سوریه در سایت خود قرار داد که نشان می‌دهد دستگاه اطلاعات ترکیه در حال انتقال یک محموله بزرگ سلاح و مهمات از جمله موشک برای گروه‌های مخالف سوری است.

** رسالت ۹۴/۳/۹
* زیاده خواهی آمریکا حد و مرز ندارد
آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه عنوان داشت: زیاده‌خواهی‌های آمریکایی‌ها و دشمنان ما در مسئله مذاکرات به اینجا رسیده است که نه تنها نمی‌خواهند تحریم‌ها را لغو کنند، بلکه به دنبال براندازی نظام هستند لذا زیاده خواهی آمریکا حد و مرز ندارد.
ما با تیم مذاکره کننده مشکلی نداریم، چرا که به مانند یک سرباز در خاکریز دشمن رفته‌اند و مقام معظم رهبری نیز فرمودند تیم مذاکره کننده تلاش می‌کند اما چیزی که مهم است این است که دشمن ناپاکی داریم.
* تیم هسته‌ای در مذاکرات عزت ملت ایران را حفظ کند
آیت‌الله العظمی حسین نوری همدانی در دیدار جمعی از اعضای ستاد تجمع حوزویان در حمایت از مواضع رهبری در مذاکرات هسته‌ای، با اشاره به اینکه دشمنان به زیاده‌خواهی عادت کرده‌اند خطاب به تیم مذاکره کننده ایران گفت: عزت و اقتدار ایران باید حفظ شود، در حال حاضر آمریکایی‌ها خواستار بازدید از مراکز هسته‌ای ایران هستند که نباید این مورد قبول تیم مذاکره کننده قرار گیرد.
* احمد توکلی: فقط در صورت لغو تحریم‌ها توافق ارزنده خواهیم داشت.

** مردم سالاری۹۴/۳/۹
* محاسن فشارها به قوه قضائیه
مظفر الوندی معاون وزیر دادگستری درباره اعمال فشار به دستگاه قضایی، گفت: گر چه این فشارها به قوه قضائیه نقص این دستگاه است ولی از سوی دیگر حسن قوه قضائیه هم است؛ زیرا قاضی زمانی که احساس می‌کند در معرض قضاوت دیگران است مستدل‌تر، مستحکم‌تر و با دقت نظر بیشتری بر اسناد و مدارک رسمی حکم را صادر می‌کند.
* تمامی پایگاه‌های نظامی دشمنان در تیررس موشک‌های ایرانی
امیر سرتیپ کیومرث حیدری جانشین نیروهای زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز تمام پایگاه‌های نظامی دشمنان در منطقه خاورمیانه در تیررس موشک‌های ما هستند.
* رونمایی از گزاره برگ ایران برای مذاکرات هسته‌ای
گزاره برگ مردمی ملت ایران برای مذاکرات هسته‌ای با امضای خانواده شهدای هسته ای و ۱۷ هزار و ۳۱۷ حقوقدان طی مراسمی با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین رونمایی شد.

** آرمان ۹۴/۳/۹
* بیکاری ۴۰ درصدی در ۱۱ شهر کشور
مرتضی میرباقری معاون اجتماعی وزیر کشور با بیان اینکه ۱۱ شهرستان در استان‌های لرستان، ‌کرمانشاه، بخشی از کرمان و سیستان و بلوچستان بیکاری بیش از ۴۰ درصد دارند افزود: باید نرخ بیکاری این مناطق به متوسط کشور برسد و برنامه‌های پیشنهاد شده در این زمینه در کمیسیون‌های مربوط تصویب شده است.
* رضاییان به اوباما نامه ننوشت
شنیده شد که مدیر اجرایی روزنامه واشنگتن پست در بیانیه‌ای مدعی شد که جیسون رضاییان خبرنگار بازداشت شده این روزنامه در تهران، هیچ گونه ارتباط و مکاتبه‌ای با رئیس جمهور آمریکا نداشته است.
«مارتین بارون» در بیانیه‌ای اعلام کرد: جیسون رضاییان «هیچ گاه تماس مستقیمی با کاخ سفید نداشته و مکاتبه‌ای نکرده است.»
* درآمد نفتی عربستان نصف شد
شنیده شد که در آمد سعودی‌ها از صادرات نفت در پنج ماه گذشته به نصف کاهش یافت.
عربستان سعودی در پنج ماه گذشته یک میلیارد و دویست میلیون بشکه نفت خام صادر کرد که در آمد حاصل از آن به شصت و شش میلیارد دلار رسید.
روزنامه الریاض نوشت: این درآمد تقریبا نصف درآمد صادرات نفع عربستان در مدت مشابه پارسال است.

** فرهیختگان ۹۴/۳/۹
* ارتباط آژانس با دانشمندان هسته‌ای ایران در گذشته
اولی هاینونن، معاون پیشین مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که در گذشته نیز آژانس مدام با دانشمندان هسته‌ای و مهندسان ایرانی در تماس بوده است. هاینونن ضمن عادی دانستن این ملاقات‌ها گفت که این دیدارها در زمان احمدی‌نژاد نیز صورت گرفته بود، آن هم در شرایطی که در آن زمان همکاری ایران و آژانس محدود بود.
* یوکیو آمانو، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، تازه‌ترین گزارش خود درباره برنامه هسته‌ای ایران را منتشر کرد و بر اساس آن مدعی شد: «هنوز آژانس نمی‌تواند نتیجه گیری کند که تمام مواد هسته‌ای ایران در فعالیت‌های صلح آمیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.»

** آفرینش ۹۴/۳/۹
* کنار رفتن شرمن از سمت‌اش پس از مذاکرات هسته‌ای
یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا به خبرگزاری فرانسه، گفت: وندی شرمن که سرپرستی تیم مذاکره کننده هسته‌ای آمریکا در رایزنی‌های هسته‌ای با ایران را بر عهده دارد پس از پایان ضرب الاجل ۳۰ ژوئن از سمت خود کنار خواهد رفت.
* سفارت تهران در پاریس ادعای گروهک منافقین را تکذیب کرد
خبرگزاری رویترز گزارش داد: سفارت ایران در فرانسه ادعای گروهک منافقین مبنی بر بازدید کارشناسان هسته‌ای کره شمالی از یک سایت نظامی در ایران را تکذیب کرد. به گزارش رویترز، یک گروه مخالف نظام ایران موسوم به گروهک تروریستی منافقین روز پنج شنبه اعلام کرد یک هیات از کره شمالی متشکل از کارشناسان هسته‌ای و موشکی در ماه آوریل از یک سایت نظامی در نزدیکی تهران بازدید کرده‌اند.

** ابتکار ۹۴/۳/۹
* سردار حسین دهقان،‌ وزیر دفاع: هر حرکت گروه تروریستی داعش توسط نیروهای امنیتی ایران رصد می‌شود.
آنچه برای ما مهم است تامین امنیت مرزهای کشور است که توانمندی‌های نیروهای نظامی، امنیت و انتظامی ایران سد راه تحرکات آنهاست.
* سید عباس عراقچی، عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران: آنچه که مقام معظم رهبری بیان کردند در مور عدم دسترسی به افراد برای مصاحبه و عدم بازرسی و یا بازدید از مراکز نظامی، یک دستورالعمل بسیار جدی و قاطع برای ما است و به طرف‌های مقابل هم کاملا منتقل کردیم که این به هیچ وجه در دستور کار ما نیست.

** قدس ۹۴/۳/۹
* افزایش کمک‌ آمریکا به اسرائیل
مقام‌های آمریکا و صهیونیستی اعلام کردند که پس از سال ۲۰۱۷، کمک نظامی واشنگتن به تل‌آویو با هدف رفع نگرانی صهیونیست‌ها، ‌افزایش می‌یابد.
* اقدام عجیب جان کری
در اقدامی عجیب، جان کری، وزیر خارجه آمریکا در اطلاعیه‌ای ایران را به همراه چند کشور دیگر در فهرست کشورهایی که با کشورش در زمینه تروریسم همکاری نمی‌‌کنند، ‌قرار داد.
جان کری، در این اطلاعیه همکاری نکردن چند کشور از جمله ایران در آنچه مبارزه واشنگتن علیه تروریسم خوانده شده را به اطلاع کنگره رساند.

** خراسان ۹۴/۳/۹
* آمریکا کوبا را از فهرست تروریسم خارج کرد
آمریکا پس از ۳۳ سال کوبا را از فهرست کشورهای حامی تروریسم خارج کرد.
باراک اوباما پیشتر کنگره را از این تصمیم خود مطلع کرده و آنها ۴۵ روز فرصت داشتند که با این کار مخالفت کنند. فرصتی که دیروز به پایان رسید.
* دعوت ستاد بزرگداشت امام خمینی(ره) برای مراسم ۱۳ و ۱۴ خرداد
ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی(س) در اطلاعیه فراخوان مراسم ۱۳ و ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ ضمن دعوت از مردم انقلابی ایران اسلامی جهت حضور گسترده در برنامه‌های سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(س)، اهم برنامه‌های روزهای ۱۳ و ۱۴ خرداد ماه را اعلام کرد. در این اطلاعیه آمده است: چهارشنبه ۱۳ خرداد مراسم ویژه شب ۱۴ خرداد با سخنرانی ریاست محترم جمهوری حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی برگزار خواهد شد. هم چنین پنجشنبه ۱۴ خرداد مراسم ویژه این روز ساعت ۹ صبح با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی آغاز و سپس همگان از بیانات مهم و ارزشمند رهبر عزیز و فرزانه انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا و خلف شایسته امام امت، بهره‌مند خواهند شد.

** اعتماد ۹۴/۳/۹
* انتقاد دالایی لاما از سکوت سوچی
دالایی لاما، رهبر معنوی در تبعید بوداییان تبت از آنگ سان سوچی، رهبر مخالفان در میانمار خواست تا در حمایت از مسلمانان روهینجا در این کشور کاری انجام دهد.
دالایی لاما در مصاحبه با روزنامه استرلین (استرالایی) گفته است که وی در گذشته نیز در این باره با سوچی صحبت کرده و هنوز امیدوار است که رهبر مخالفان میانمار درباره وضعیت مسلمانان دست به کاری بزند.
* به آمریکا و اروپا کاری نداریم
رهبر گروه تروریستی جبهه النصره در گفت و گو با شبکه الجزیره به غربی‌ها اطمینان داد که این گروه قصد ندارد به آمریکا و اروپا حمله یا از سوریه به عنوان پایگاهی برای ضربه زدن به این دو استفاده کند.
شبکه الجزیره قطر همواره تلاش کرده گروه‌های تندروی سوری از جمله جبهه النصره را در افکار عمومی جهان موجه جلوه دهد.

** کلید ۹۴/۳/۹
* انفجار مقابل مسجد شیعیان در قطیف عربستان
منابع عربستانی از انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در کنار یکی از مساجد شیعیان در شرق این کشور خبر دادند.
این انفجار در نزدیکی مسجد امام حسین(ع) در شهر «دمام» و در زمان برگزاری نماز جمعه روی داد.
* فرار ۲ سرکرده داعش پس از سرقت ۱۱ میلیون دلار
سرکرده گروه تروریستی تکفیری «داعش» در ریف حسکه پس از سرقت ۱۱ میلیون دلار از خزانه این گروه گریختند.

** شهروند ۹۴/۳/۹
* تمدید یک ساله تحریم‌ها علیه سوریه از سوی اتحادیه اروپا
اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه رئیس جمهوری سوریه و متحدان نزدیک وی را به بهانه ادامه حملات و نقض حقوق بشر به مدت یکسال دیگر تمدید کرد.

** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی

روز به روز شاهد پیشرفت حوزه هستیم
حوزه/آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی گفت: با این سخن که حوزه دچار افت تحصیلی شده، موافق نیستم و سخنی نادرست است؛ چراکه ما روز به روز شاهد پیشرفت در این حوزه هستیم.
این مرجع تقلید با بیان اینکه امروز شاهد رساله‌های جامع و کامل از سوی حوزویان هستیم که نشان از پیشرفت تحصیلی طلاب دارد با تأکید بر ایجاد شوق و انگیزه برای تحصیل در میان طلاب، تصریح کردند: اساتید باید حالات و پشتکارهای علمای پیشین را برای طلاب بیان کنند تا این عزیزان با آن حال و هوا آشنا شده، انگیزه بیشتری برای تحصیل آنان حاصل شود.
وی افزود: تربیت مجتهد مطلق، یکی از کارهایی است که حوزه علمیه باید بر روی آن برنامه داشته باشد.

فرهنگ انتظار در جشن‌های نیمه شعبان تبیین شود
رسا/ آیت‌الله نمازی با اشاره به این که احیاء شب نیمه شعبان سنت است از ائمه جمعه و جماعات مساجد خواست تا مردم را تشویق کنند به جای این که ساعات وقت خود را در خیابان ها بیهوده تلف کنند به برگزاری احیای شب‌های نیمه شعبان تشویق و راهنمایی کنند.
عضو جامعه مدرسین همچنین بر بهره برداری صحیح از جشن‌های نیمه شعبان تأکید کرد و افزود: برای برگزاری جشن‌های نیمه شعبان باید از سخنرانان، خطبا و گویندگانی استفاده شود که بتوانند فرهنگ انتظار را برای مردم تعریف کنند.

ایران انفجار تروریستی در دمام رامحکوم کرد
تسنیم/ سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان حمله تروریستی به نمازگزاران مسجدامام حسین در شهر دمام عربستان را محکوم کرد.
افخم با اشاره به جنایت تروریستها در دو هفته متوالی در نمازهای جمعه منطقه شرقیه؛ بکارگیری همه تدابیر و امکانات جهت پیشگیری از این گونه حوادث و مقابله جدی با کسانی که امنیت و ثبات منطقه را نشانه رفته و در صدد دامن زدن به اختلافات مذهبی هستند مورد تاکید قرار داد.

هیچ یک از اهداف عربستان در حمله به یمن محقق نشد
مهر/ واشنگتن پست نوشت، بعید است که عربستان در جنگ ویرانگر خود علیه یمن دستاوردی محقق ساخته باشد و هیچ سرانجام و پایانی برای این جنگ دیده نمی‌شود.
این روزنامه آمریکایی با اشاره به اینکه هیچ نشانه‌ای از حمایت از گزینه دیپلماتیک وجود ندارد، افزود: ریاض هیچگونه دستاوردی نداشته است تا بتواند با استناد به آن به سمت شروع مذاکرات سیاسی پیش رود.
این روزنامه تاکید کرد که عربستان از لحاظ نظامی نیز نتوانسته است اهداف خود را در یمن محقق سازد.

مخالفان حزب‌الله لبنان مزدور آمریکا هستند
رسا/ دبیر کل سنی مذهب اتحادیه علمای حامی مقاومت با انتقاد از هجمه شدید علیه حزب‌الله و حکومت سوریه، گفت: مخالفان حزب‌الله خواسته یا ناخواسته مزدور آمریکا هستند.
شیخ ماهر حمود، با تأکید براینکه هر گروه اسلامی یا ملی گرا که تصور می‌کند سرنگونی حکومت بشاراسد الزامی است به بیراهه می‌رودو جنگ علیه حزب‌الله چیزی جز جاهلیت مدرن نیست.

هر کس دولت اسرائیل را به رسمیت نشناسد ضدیهودی است!
رسا/ رییس‌ کلیسای کاتولیک از گفته‌های پیشین خود مبنی بر اینکه رییس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین فرشته صلح است عقب‌نشینی کرد.
پاپ فرانسیس در اظهاراتی اعلام کرد: "هر کسی که مردم یهودی و دولت اسرائیل ـ و حق موجودیت آنها ـ را به رسمیت نشناسد، گناهکار به یهودی‌ستیزی است."

کاخ سفید خواستار آزادی زندانیان آمریکایی در ایران شد
باشگاه خبرنگاران/ سخنگوی کاخ سفید در اظهاراتی مداخله جویانه باردیگر آزادی شهروندان آمریکایی بازداشت شده در ایران را خواستار شد. ارنست گفت: ما از مدتها پیش گفته‌ایم که آقای رضاییان به صورتی ناعادلانه در ایران بازداشت شده است. ما نگرانی خود را از نبود شفافیت در پرونده وی ابراز داشته ایم.

حضور ۲۲ هزار شبه ‌نظامی از ۱۰۰ کشور در سوريه
باشگاه خبرنگاران/ وزیر امنیت داخلی آمریکا در سخنانی در سازمان ملل اعلام کرد: بیش از ۲۲ هزار شبه نظامی خارجی از ۱۰۰ کشور جهان در سوريه می‌جنگند که ۴ هزار نفر آنها شهروندان کشورهاي غربی هستند.
چارلز جانسون گفت: وظيفه ما امروز ارزيابي اين موضوع و ايجاد ظرفيت‌هاي لازم براي مقابله با اين پديده است.حوادث تروریستی اخير در در جهان نشان می‌دهد که تهديد تروريسم يک تهديد جهاني است.

سياست اوباما در قبال ايران شکست خورده است
واحد مرکزی خبر/ روزنامه واشنگتن پست در مقاله‌ای به قلم مارکو روبیو یکی از اعضای جمهوری خواه سنای آمریکا نوشت: سقوط شهر رمادی عراق به دست داعش و دستاوردهای اخیر این گروه در سوریه تازه‌ترین نشانه از شکست راهبرد اوباما دربرابراین گروه وحشی است.
وی همچنین ضمن انتقاد از سیاست اوباما در قبال ایران نوشت: در حالی که دولت اوباما بر مذاکره با ایران بر سر یک توافق هسته‌ای متمرکز شده است، تهران از ضعف آمریکا استفاده کرده و دامنه فعالیت خود را در منطقه گسترش داده است.

دروغگویی آل سعود درباره انفجار در دمام
فردا نیوز/ مقامات رژیم سعودی با دروغگویی تلاش می‌کنند سازمان‌های امنیتی این رژیم را عامل جلوگیری از وقوع انفجار در داخل مسجد امام حسین(ع) در شهر الدمام معرفی کنند. وزارت کشور عربستان در حالی این خبر را اعلام کرد که هیچ یک از نیروهای امنیتی سعودی در این انفجار صدمه ندیدند و یکی از اعضای کمیته‌های امنیت محلی در الدمام به شهادت رسید.

تظاهرات گسترده در قطیف و دمام عربستان
تسنیم/در پی حمله تروریستی به مسجد امام حسین(ع) در دمام؛ مردم این شهر تظاهرات اعتراض آمیز برگزار کردند. اهالی قطیف نیز با برگزاری تظاهراتی همبستگی خود را با هموطنانشان در دمام اعلام کردند همچنین گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله انتحاری به این مسجد را بر عهده گرفت.

۱۱ میلیون مجرد در سن ازدواج
واحد مرکزی خبر/ معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه، ۱۱میلیون مجرد در سن ازدواج داریم، گفت: با همکاری همه دستگاه‌ها در زمینه‌های همسریابی، کاهش طلاق و تحکیم خانواده برنامه ریزی شده است. آقای گلزاری افزود: براساس سرشماری سال ۹۰ حدود ۳۱ و نیم درصد جمعیت کشور جوانان بین ۱۵ تا ۲۹ ساله هستند.

حملات عربستان به یمن فقط به نفع القاعده بود
ایرنا/ وزیر خارجه روسیه اعلام کرد: حملات عربستان به یمن فقط به نفع گروه تروریستی القاعده بوده است.
لاوروف تصریح کرد: القاعده بر اثر بمباران‌های یمن موقعیت خود را تقویت کرد.

افزایش صادرات آسیایی نفت ایران
واحد مرکزی خبر/ واردات نفت خام کشورهای آسیایی از ایران به میزان ۱۲ درصد افزایش یافت و به حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز رسید که بالاترین سطح در چهار ماه گذشته به شمار می‌آید.
بدین ترتیب سطح صادرات نفت خام ایران از سطح اجازه داده شده بر اساس تحریم‌های اقتصادی اعمال شده ، فراتر رفت.

زیاده خواهی رژیم صهیونیستی از اعراب
ایسنا/ نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که از ‌ کشورهای عربی برای پیشبرد روند صلح و امنیت در منطقه خاورمیانه حمایت می‌کند.
نتانیاهو، با بیان اینکه طرح صلح عربی که ۱۳ سال قبل کلید خورد با تحولات منطقه دیگر همخوانی و اعتبار ندارد گفت: نگرانی مشترک اسرائیل و برخی از دولت‌های دیگر نسبت به برنامه‌های هسته‌ای ایران احتمال همکاری با یکدیگر علیه ایران را به دنبال دارد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcb8sbf.rhbgfpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما