> عرضه 12 اثر جديد قرآني در نمايشگاه بين‌المللي قرآن | قم نیوز
يکشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب : 48811
منبع : خبرگزاری فارس
رئيس پژوهشكده فرهنگ و معارف قرآن خبر داد

عرضه 12 اثر جديد قرآني در نمايشگاه بين‌المللي قرآن

قم نيوز : قم نیوز: رئيس پژوهشكده فرهنگ و معارف قرآن گفت: 12 اثر جديد قرآني در قالب مكتوب و نرم‌افزاري در نمايشگاه بين‌المللي قرآن عرضه مي‌شود.
عرضه 12 اثر جديد قرآني در نمايشگاه بين‌المللي قرآن
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام صادق یوسفی‌مقدم، با اشاره به برپایی بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عرضه آثار پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن اظهار کرد: برخی از آثار در زمینه نقد دیدگاه خاورشناسان و مطالعات محوری قرآن‌پژوهی خاورشناسان است که در این تحقیق طرحی جدید برای بررسی دیدگاه خاورشناسان ارائه شده که مورد استفاده علاقه‌مندان به مطالعات خاورشناسی قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: برخی از آثار در حوزه تفسیر ترتیبی قرآن است که از جمله این آثار تفسیر سوره روم است که امسال در نمایشگاه بین‌المللی رونمایی می‌شود و برخی از آثار در زمینه تفسیر موضوعی مانند پیشوایی از منظر قرآن در موضوع امامت و رهبری است.

رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن با بیان اینکه برخی از آثار جنبه دانشنامه‌ای و دایرة المعارفی دارد گفت: جلد 14 دایرة المعارف قرآن از آثار این بخش است. دانشنامه قرآنی اخلاق و همچنین المفتاح الجامع للمصطلحات القرآن در قالب ترجمه فرهنگ قرآن کریم نیز در این نمایشگاه عرضه می‌شود.

وی از رونمایی از نخستین بخش پورتال قرآن کریم در نمایشگاه بین المللی قرآن خبر داد و افزود: مرحله اول پورتال شامل آثار پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن و دیگر آثاری است که بتوانیم آنها را به مخاطبان عرضه کنیم.

یوسفی‌مقدم ادامه داد: برای مراحل بعدی این پورتال بخشی از تفاسیر و ترجمه‌های قرآن تعریف شده که در آینده برای رونمایی آماده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع با آثار نرم‌افزاری حدود 12 اثر جدید در نمایشگاه قرآن عرضه می‌شود که امیدواریم مورد استقبال مخاطبان قرار گیرد.

رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن با بیان اینکه اکنون با مشکل نشر مواجه هستیم گفت: آثار زیادی در مرحله نشر هستند ولی به دلیل کمبود بودجه نتوانستیم همه آثار را منتشر کنیم و در اختیار علاقه‌مندان قرار دهیم.

یوسفی‌مقدم یادآور شد: فقه قرائت و جلد سوم اعجاز قرآن از آثار در آستانه انتشار است و امیدواریم تا پایان زمان برپایی نمایشگاه چهار اثر در زمینه سبک زندگی اسلامی آماده شود.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcb8wba.rhbw8piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما