پنجشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب : 25771

تلاش کاراته‌کای قمی برای دومین اعزام به بازی‌های آسیایی

قم نيوز : قم نیوز: کاراته‌کای مطرحی قمی در تلاش برای کسب مجوز دومین حضور متوالی خود در مسابقات کاراته بازی‌های آسیایی به میدان می‌رود.
تلاش کاراته‌کای قمی برای دومین اعزام به بازی‌های آسیایی
به گزارش قم نیوز، دارنده مدال طلای مسابقات کاراته قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۲، قهرمان کاپ آزاد بین‌المللی کاراته در سال ۲۰۱۳ و نفر نخست دومین مرحله لیگ جهانی کاراته در سال ۲۰۱۴ ستاره کاراته استان قم یعنی امیر مهدی‌زاده است.

امیر مهدی‌زاده از زمان حضور در تیم ملی کاراته بزرگسالان اکثر عناوین و افتخارات مهم مسابقات بزرگ و معتبر این رشته را به دست آورده و در حال حاضر به دنبال این است که نخستین مدال بازی‌های آسیایی را نیز به کارنامه و ویترین افتخارات خود بیافزاید.

موفقیت مهدی‌زاده در کسب ۳ طلای برون‌مرزی ۳ سال اخیر

چهره شاخص کاراته قم در پیکارهای مختلف بین المللی، مسابقات قهرمانی آسیا، پیکارهای لیگ جهانی کاراته، رقابت‌های قهرمانی جهان و جام‌های گوناگون داخلی و خارجی مدال‌های رنگارنگ طلا، نقره و برنز را به دست آورده و بعد از چهار سال این شانس را دارد که در بازی‌های آسیایی نیز صاحب مدال شود.

مهدی‌زاده چهار سال قبل نیز عضو تیم ملی کاراته بزرگسالان کشورمان در رقابت‌های رشته کاراته بازی‌های آسیایی گوانگ‌جو چین محسوب می‌شد ولی تلاش این کاراته‌کای توانمند به بار ننشست و اگر چه برخی مسائل داوری نیز در ناکامی وی تاثیرگذار بود اما سرانجام به مقام چهارم سال ۲۰۱۰ بسنده کرد.

در حال حاضر مهدی‌زاده یکی از اردونشین‌های تیم ملی کاراته بزرگسالان کشورمان به شمار می‌رود و با هدف ابراز مجدد توانمندی، خلاقیت و قابلیت‌های خود تلاش می‌کند تا بهترین کومیته‌کار وزن منهای ۶۰ تیم ملی در آستانه برگزاری رقابت‌های قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی سال ۲۰۱۴ باشد.

رقابت مهدی‌زاده برای کسب مدال وزن منهای ۶۰ بازی‌های آسیایی

این در حالی است که مهدی‌زاده قبلا در تمام رقابت‌های انتخابی تیم ملی کاراته بزرگسالان کشورمان در وزن منهای ۶۰ کیلوگرم به عنوان ملی پوش کاراته استان قم یک چهره شاخص و همواره موفق بوده ولی در راه اعزام به بازی‌های آسیایی باید در یک انتخابی دیگر نیز شرکت کند.

در حالی که در دو سال اخیر چهره‌ای همچون هامون درفشی‌پور ملی پوش تیم دانشگاه آزاد رقیب جدی امیر مهدی‌زاده بود اما از نخستین مرحله مسابقات انتخابی تیم ملی بزرگسالان کاراته برای شناخت ترکیب تیم ملی اعزامی به مسابقات کاراته بازی‌های آُسیایی اینچئون و قهرمانی جهان، هامون درفشی‌پور همواره مقابل امیر مهدی‌زاده مغلوب شده است.

قبلا در این وزن چهار کاراته‌کا یعنی علیرضا اجدادی قهرمان اسبق جوانان جهان، محمد شهریاری، امیر مهدی‌زاده و هامون درفشی‌پور حضور داشتند و مهدی‌زاده قهرمان جهان در سال ۲۰۱۲ و هامون درفشی پور قهرمان آسیا در سال ۲۰۱۳ در اردوی تیم ملی باقی مانده‌اند.

تیم ملی کاراته خود را برای بازی های آسیایی اینچئون و بیست و دومین دوره مسابقات قهرمانی جهان آماده می‌کند در حالی که مسابقات کاراته مردان قهرمانی جهان نیز در آبان ماه سال جاری به ترتیب در کشورهای کره جنوبی و آلمان برگزار می‌شود.

رویارویی مهدی‌زاده با رقبا در آخرین انتخابی تیم ملی بزرگسالان

آخرین انتخابی تیم ملی کاراته بزرگسالان برای شناخت ترکیب تیم اعزامی به بازی‌های آسیایی روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده به انجام می‌رسد و تمام اوزان در روز اول به روی تاتامی رفته و با یکدیگر مبارزه می‌کنند، ضمن اینکه در روز نخست دو مبارزه و در روز دوم سه مبارزه بین کاراته کاهای هر وزن به انجام خواهد رسید.

این در شرایطی است که برای هر پیروزی سه امتیاز و هر تساوی یک امتیاز در نظر گرفته شده است که در صورت تساوی در مبارزه، تفاضل امتیاز محاسبه خواهد شد و بار دیگر چنانچه وضعیت امتیازات دو کاراته کا مساوی شد امتیاز فنی در نظر گرفته خواهد شد.

پس از برگزاری مسابقه انتخابی تنها نفرات اول و تعدادی دیگر به تشخیص کادر فنی در اردو باقی خواهند ماند همچنین کادر فنی از میان نفرات برتر انتخابی مسافران اینچئون کره جنوبی را معرفی می‌کند، ضمن اینکه وزن‌کشی مسابقات روز جمعه دهم مرداد انجام می‌شود.

در حالی که مسابقات انتخابی از ساعت ۱۰ صبح در سالن شهید کبکانیان تهران با حضور اصحاب رسانه، مربیان، داوران، کاراته‌کاها و خانواده‌ها به انجام خواهد رسید، مسابقات انتخابی بانوان نیز روز بیست‌ودوم مرداد ماه برگزار خواهد شد.

قضاوت ناعادلانه داوران در حق مهدی‌زاده در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰

مهدی‌زاده در حالی آماده حضور در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون کره جنوبی می‌شود که مروری بر حوادث پیش‌ آمده در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ نشان می‌‌دهد که قضاوت‌های ناعادلانه داوران در آن مقطع امیر مهدی‌زاده کاراته‌کای وزن منهای ۶۰ کیلوگرم ایران را از کسب مدال رشته کاراته محروم کرد.

حتی سرمربی اسبق تیم ملی کاراته یعنی رهنما معتقد است که امیر مهدی‌زاده را در این مسابقات به عمد ناکام کردند و حق او پایمال شد، چنانگه فیلم مسابقه امیر مهدی‌زاده مقابل حریف قزاقستانی نشان می‌ده پیروزی حق ستاره کاراته قم بوده و با ناداوری این کاراته‌کا از کسب مدال محروم شده است و به قول رهنما سرمربی اسبق تیم ملی امیرمهدی‌زاده در این رقابت‌ها قربانی سیاست‌های پشت پرده شد.

این در حالی است که امیر مهدی زاده در آن قطع ۲۱ ساله بود و با وجود سن و سال کم خود در مسابقات مختلف کشوری و همچنین میادین بین‌المللی چهره‌ای موفق بود و از آماده‌ترین نفرات تیم ملی کاراته در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ گوانگ‌جو چین بود.

بعد از ناکامی‌هایی که برای تیم ملی کاراته بزرگسالان کشورمان در بازی‌های آسیایی دوره قبل پیش آمد با هدف اینکه ایران در دوره بعدی بازی‌های آسیایی سربلند باشند و موفق‌تر عمل کند، روی جوانانی که تجربه حضور در مسابقات رسمی را دارند همچون امیر مهدی‌زاده سرمایه‌گذاری شد تا اکنون که زمان اعزام به بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ فرارسیده است آنها دارای شرایط فنی و جسمانی مطلوب باشند.

اعلام حمایت اداره کل ورزش و جوانان استان قم از ستاره کاراته قم

خبرنگار فارس وضعیت امیر مهدی‌زاده ستاره کاراته قم را از زبان مدیرکل ورزش و جوانان استان قم نیز جویا شد و حسن عابدی در این گفت‌وگو تصریح کرد: دو سال پیش که مهدی‌زاده در مسابقات جهانی پارس فرانسه موفق به کسب مدال طلا شد آنجا بودم و از نزدیک دیدم که چه تلاش ارزنده‌ای را برای کسب مقام نخست انجام داد.

وی که تا چند ماه قبل رئیس هیئت کاراته استان قم بود و در تیر ماه سال جاری به عنوان مدیرکل ورزش و جوانان استان قم منصوب شد تصریح کرد: دوستان من در اداره کل ورزش و جوانان از یک سال گذشته بر روی چهره‌هایی همچون امیر مهدی‌زاده به عنوان شانس‌های اصلی حضور در بازی‌های آسیایی سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

عابدی عنوان کرد: اکنون که این مسئولیت را بر عهده گرفته‌ام هم به عنوان کسی که به مهدی‌زاده اعتقاد جدی دارد و هم به عنوان مدیرکل ورزش و جوانان حمایت خود را از مهدی‌زاده و دیگر ورزشکاران قمی دارای شانس اعزام به بازی‌های آسیایی با جدیت اعلام می‌کنم تا ان‌شاءالله هم ورزش قم و هم ورزش کشور از بابت موفقیت این چهره شاخص در بازی‌های آسیایی بهره‌مند شود.

وی تصریح کرد:‌ مهدی‌زاده یک کاراته‌کای کم‌نظیر است که برای موفقیت و سربلند بودن از جان و دل خود مایه می‌گذارد و امیدوارم که با همین تعصبی که دارد بتواند در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون کره جنوبی موجب افتخار خود، خانواده‌اش و هم‌وطنان شود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcb8zb5.rhbszpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما