دوشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : 45751
منبع : خبرگزاری تسنیم
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم:

احداث جاده دسترسی دریاچه نمک نیازمند۲۰۰ میلیارد تومان اعتبارات استانی است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: احداث جاده دسترسی دریاچه نمک برای معادن و کارگاه‌های موجود در این منطقه نیز اهمیت بسزایی دارد و سبب توسعه و رونق آن‌ها می‌گردد.
احداث جاده دسترسی دریاچه نمک نیازمند۲۰۰ میلیارد تومان اعتبارات استانی است
به گزارش قم نیوز،  احمد ذاکری  با اشاره به اینکه به اهمیت سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی در دریاچه نمک قم اظهار داشت: مطالعات اولیه جاده دسترسی مصوب با پرداخت  مبلغ 2000 میلیارد ریال اعتبارات استانی و مشارکت سرمایه‌گذار و شرکت بهره‌بردار به اتمام رسیده و در مرحله ادامه جذب اعتبارات و اخذ موافقت‌نامه قرار گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای جذب سرمایه‌گذار در دریاچه نمک تصریح کرد: سرمایه‌گذار منتخب شرکت توسعه و تجهیز امداد است که از مشاوران کشورهای خارجی جهت دانش فنی و استحصال شورآبه ها استفاده می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه ادامه بهره‌برداری از دریاچه نمک نیازمند عزم جدی و همت تمام ارگان‌های استان است ادامه داد:  به‌زودی عملیات اجرایی، استحصال و فرآوری املاح معدنی دریاچه با پایلوت قرار دادن و استقرار مدیریت شرکت در استان قم آغاز می‌شود.

ذاکری با تأکید بر اینکه دریاچه نمک قم در مرز جغرافیایی مشترک استان قم، اصفهان و سمنان است خاطرنشان کرد: نزدیکی به تهران و برخورداری سرمایه‌گذار از امتیاز معافیت مالیاتی مناطق محروم و قابلیت گردشگری از مزیت‌های احداث این جاده دسترسی دریاچه نمک است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ادامه داد:  احداث جاده دسترسی دریاچه نمک  برای معادن و کارگاه‌های موجود در این منطقه نیز اهمیت بسزایی دارد و سبب توسعه و رونق آن‌ها می‌گردد.

به گفته وی، دریاچه نمک با وسعتی حدود 2300 کیلومترمربع یکی از معادن بزرگ کشور بشمار می‌رود که در آن علاوه بر نمک موجود در سطح دریاچه تاکنون 32 میلیون تن منیزیا (یون منزیم) و 200 میلیون تن کلرید سدیم و 5/5 میلیون تن کلرید پتاسیم کشف‌شده است.

ذاکری گفت: این دریاچه منبع عظیم و سرشاری از انواع املاح معدنی است که ارزش تخمینی ذخایر آن بالغ‌بر 100 میلیارد دلار است.

انتهای پیام/
https://qomnews.ir/vdcb8zba.rhbsspiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما