پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۱
کد مطلب : 49649
منبع : خبرگزاری فارس
حجت‌الاسلام فرحزاد مطرح کرد

داستان سلطنت و مرگ عجیب حضرت سلیمان/ همه چیز دنیا بر فنا است

قم نيوز : قم نيوز: استاد حوزه علمیه قم گفت: این دنیا به هیچ کس حتی پیامبران الهی وفا نکرد و نباید توقع داشته باشیم که دنیا به ما وفا کند.
داستان سلطنت و مرگ عجیب حضرت سلیمان/ همه چیز دنیا بر فنا است
داستان سلطنت و مرگ عجیب حضرت سلیمان/ همه چیز دنیا بر فنا است
به گزارش قم نيوز، حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب الله فرحزاد ظهر امروز در جلسه سخنرانی در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به شیوه حکومت حضرت سلیمان اظهار کرد: این پیامبر الهی نشان داد که می‌توان بدون ظلم حکومت کرد، برخی می‌گویند که نمی‌توان بدون دریافت ربا کار کرد، در حالی که این حرف اشتباه است و انسان می‌تواند بدون ارتکاب گناه زندگی و کار کند.

وی ادامه داد: حضرت سلیمان سلطنتی داشت که نه پیش از او و نه پس از او شخص دیگری آن سلطنت را نداشت، حیوانات و موجودات مختلف در دنیا در خدمت حضرت سلیمان بودند و این پیامبر الهی در دوران حکومت خود به هیچ موجودی ظلم نکرد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: انسان اگر چیزی را نبیند، آن را هوس نمی‌کند، انسان نباید به تجملات دنیاگران نگاه کند، چنین افرادی باید حساب و کتاب اموال خودشان را در روز قیامت بدهند، انسان براساس آیات قرآن باید از چشم چرانی و نگاه به نامحرم بپرهیزد.

فرحزاد با اشاره به معجزه‌های حضرت سلیمان اظهار کرد: یکی از معجزات این پیامبر الهی این بود که با حیوانات به زبان خودشان حرف می‌زد و باد هم در خدمت حضرت سلیمان بود.

وی با بیان اینکه انسان ضعیف است و نباید به خودش مغرور باشد ادامه داد: محبت خدا و اولیای الهی پایدار است، انسان نباید غصه دنیا را بخورد، همه چیز دنیا بر فنا است، افرادی که به دنیا دل می‌بندد، در واقع هیچ چیزی برای آخرت ندارند، انسان نباید به دنیا وابسته شود و باید به فکر جمع آوری توشه برای آخرت باشد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: حضرت سلیمان از موجوداتی همچون مورچه هم درس یاد می‌گرفت، این پیامبر الهی با وجود تمام قدرتی که داشت، در نهایت از این دنیا رفت، داستان حضرت سلیمان پر از عبرت است، این پیامبر الهی با وجود تمام امکاناتی که داشت، ایستاده بر روی پشت بام قبض روح شد.

فرحزاد با اشاره به داستان مرگ حضرت سلیمان اظهار کرد: ملک الموت در هنگام قبض روح حضرت سلیمان به او اجازه نداد که حتی تکان بخورد و پس از مرگ این پیامبر الهی، مردم تا چند روز متوجه مرگ او نشدند.

وی ادامه داد: انسان باید خودش را برای مرگ آماده کند، مرگ در هر زمانی ممکن است که به سراغ انسان بیاید و شاهد مرگ‌های ناگهانی در جامعه هستیم، البته در واقع مرگ، قبض روح انسان توسط حضرت عزرائیل است و مرگ برای همه انسان‌ها اتفاق می‌افتد، انسان باید در دنیا برای آخرت توشه جمع کند، او نباید به دنیا وابسته شود.

فرحزاد با اشاره به وفادار نبودن دنیا اظهار کرد: این دنیا به هیچ کس حتی پیامبران الهی وفا نکرد و نباید توقع داشته باشیم که دنیا به ما وفا کند، ائمه معصومین(ع) در این دنیا خون دل خوردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امام علی(ع) از مرگ نمی‌ترسید و بارها خبر مرگ خودش را به دیگران داد، ابن ملجم سم مهلکی را به شمشیر خودش زد و با این شمشیر به امام علی(ع) ضربه زد، سم به قدری قوی بود که امام علی(ع) پس از زخمی شدن نتوانست به صورت ایستاده نماز بخواند و نمازش را به صورت نشسته اقامه کرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcb90ba.rhb9apiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما