چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب : 21919

تقدیر مدیرکل تبلیغات اسلامی قم از ساماندهی قبر حکیم لاهیجی

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم ساماندهی قبر میرزا حسن کاشفی معروف به حکیم لاهیجی را اقدامی قابل تقدیر دانست.
تقدیر مدیرکل تبلیغات اسلامی قم از ساماندهی قبر حکیم لاهیجی
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری اظهار کرد: سنگ قبر میرزا حسن کاشفی به دلیل نامفهوم بودن حکاکی‌های آن با کم‌توجهی شهروندان و زائران همراه بوده و حتی بسیاری از مردم قم اطلاعی از مراتب علمی و فقهی این محدث و فقیه والامقام نداشتند.
وی که روز گذشته از مکان نصب نماد یادبود این عالم بزرگ شیعی بازدید کرده است گفت: بسیاری از شهروندان هنگام عبور از کنار این یادبود، نوشته‌های آن را خوانده و این نشان می‌دهد که تعویض سنگ قبر میرزا حسن کاشفی علاوه بر اینکه در زیباسازی شهری تاثیر داشته، شهروندان را با این عالم برجسته آشنا کرده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به رضایتمندی مردم از ساماندهی قبر حکیم لاهیجی، قدردانی از کارهای خوب استانداری و شهرداری را در کنار نقد مشفقانه و دلسوزانه از سایر امور مهم دانست و از حساسیت مومنان نسبت به شان و منزلت و مقام علمای دین قدردانی کرد.
این عضو شورای فرهنگ عمومی استان قم تاکید کرد: موضوع ساماندهی قبر حکیم لاهیجی در جلسه شورای فرهنگ عمومی نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و یکی از پیشنهادها این بود که به جای سکو و سنگ قبری که در کنار پیاده‌رو وجود داشت، سنگ قبر یا نماد یادبودی به ‏صورت عمودی در همان مکان نصب شود.‏
این مزار مربوط به حکیم، محدث و فقیه میرزا حسن کاشفی فرزند علامه عبدالرزاق لاهیجی صاحب کتاب شوارق بوده و مادر وی دختر صدرالمتالهین ملاصدرا صاحب أسفار أربعه است که با تائید نسب ایشان از سوی آیت‌الله العظمی مرعشی نجفی مقبره این عالم در محل یاد شده ساخته شد.
در زمان رژيم پهلوی که خیابان ارم ساخته شد، ناگهان کارگران به جسد سالمی مقابل قبرستان شیخان برخوردند که با رجوع به مرحوم آیت‌الله العظمی مرعشی نجفی، نسب این عالم ربانی توسط معظم له تعیین و تأیید شد.
انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcb99b5.rhb88piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما