?>?> عملیات رژیم سعودی مشابه عملیات صهیونیست‌ها در غزه است | قم نیوز
يکشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب : 29939
منبع : افکار نیوز
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

عملیات رژیم سعودی مشابه عملیات صهیونیست‌ها در غزه است

قم نيوز : قم نیوز: احمد سالک گفت: کمپین‌ها باید جانی این جنگ یعنی عربستان سعودی را که اقدام به کودک کشی کرده است به نام یک رژیم معرفی کنند چنانچه عملیاتی که عربستان علیه یمن صورت داد مشابه عملیاتی است که صهیونیست‌ها علیه مردم غزه انجام دادند.
عملیات رژیم سعودی مشابه عملیات صهیونیست‌ها در غزه است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام احمد سالک، ضمن اعلام حمایت از کمپین حمایت از یمن نکاتی را در این زمینه مورد اهمیت دانست و اظهار داشت: مسئولان این کمپین‌ها باید تلاش کنند به شناخت موقعیت مردم مسلمان یمن که شامل شیعیان زیدیه و سنیان شافعی مذهب هستند بپردازند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: مردم یمن باید از حیث اعتقادات، وضعیت جغرافیایی، سابقه دینی و نوع زندگی و قبایل آن‌ها شناخته شودند.

وی در ادامه با بیان اینکه افرادی که قصد کمک به مردم یمن را دارند در صورت عدم شناسایی آن‌ها با مشکل مواجه خواهند شد، گفت: برای مثال در یمن قبیله‌ای با ریاست فردی به نام «شیخ فلیته» وجود دارد که این فرد یک شخصیت علمی و ضد وهابی است و علیه وهابیت نیز کتاب‌هایی نوشته است از این رو لازم است این افراد نیز از سوی کمپین‌های حمایتی مورد شناسایی قرار گیرند.

سالک در ادامه شناخت مردم یمن، علمای آن‌ها و جایگاه جغرافیایی را از نکات مهم برشمرد و عنوان کرد: شناسایی جایگاه جغرافیایی نیز برای تبلیغات در حمایت از یمن بسیار اهمیت دارد برای مثال تنگه باب المندب یک موقعیت استراتژیک جهانی است که آمریکا، عربستان و اسرائیل تمام تلاش خود را می‌کنند که این تنگه به دست یمنی‌ها نیفتد.

وی افزود: تنگه باب المندب از بزرگ‌ترین آبراه‌های جهانی است که آمریکا علاقه‌ای به حضور یمنی‌ها در این ناحیه ندارد لذا باید راهکارهایی برای اشراف قدرت در این منطقه ارائه شود.

سالک در ادامه تصریح کرد: در مرحله بعد، کمپین‌ها باید جانی این جنگ یعنی عربستان سعودی را که اقدام به کودک کشی کرده است به نام یک رژیم معرفی کنند چنانچه عملیاتی که عربستان علیه یمن صورت داد مشابه عملیاتی است که صهیونیست‌ها علیه مردم غزه انجام دادند و حمله نخست رژیم سعودی به یمن دقیقا مشابه حمله صهیونیست‌ها در ژوئن سال ۶۷ علیه مردم فلسطین بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که درگیر بهانه‌های جنگی مطرح شده از سوی عربستان تحت عنوان جنگ‌های مذهبی و قومی و قبیله‌ای نشد چنانچه عربستان تا پیش از اعلام آتش بس نیز به غلط مکه و مدینه را در خطر نشان می‌داد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcb99b5.rhb9fpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما