پنجشنبه ۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب : 49919
منبع : خبرگزاری فارس
عضو شوراي اسلامي شهر قم مطرح كرد

ضرورت همكاري دستگاه‌هاي مختلف براي دستيابي به شهر هوشمند

قم نيوز : قم نیوز: عضو شوراي اسلامي شهر قم گفت: شهرداري بخش زيادي از فعاليت مربوط به هوشمندسازي شهر را بر عهده دارد ولي ارگان‌ها و نهادهاي ديگر نيز بايد براي دستيابي به شهر هوشمند همكاري كنند.
ضرورت همكاري دستگاه‌هاي مختلف براي دستيابي به شهر هوشمند
به گزارش قم نیوز، عباس کمال‌زاده، با اشاره به مباحث هوشمندسازی محیط شهری اظهار کرد: مباحثی در زمینه هوشمندسازی ایستگاه‌های اتوبوس مطرح شده مبنی بر اینکه هر ایستگاه دارای کدی باشد تا شخص پیش از آنکه از منزل خارج شود کد را به شماره‌ای خاص پیامک کند تا ساعت ورود نخستین اتوبوس به نزدیک‌ترین ایستگاه اطلاع‌رسانی شود.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه تاکسی نیز این ظرفیت وجود دارد که از طریق برنامه‌ای که روی تلفن همراه نصب می‌شود مکان، زمان و هویت فرد شناسایی شود در نتیجه نزدیک‌ترین خودرو به شخص شناسایی و اعزام شود.

عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه اکثر فعالیت شهر هوشمند در زمینه فیبر نوری و دیتا سنتر است گفت: شهرداری زیرساخت‌ها و بسترهای لازم در زمینه فیبر نوری را فراهم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: با هوشمندسازی در بخش پروانه ساختمانی سفرهای درون شهری کاهش پیدا می‌کند که این امر کاهش ترافیک را همراه دارد.

کمال‌زاده با اشاره به معیارها و شاخص‌های شهر هوشمند گفت:مردم یکی از شاخصه‌های شهر هوشمند هستند که باید در حمل و نقل، پسماند، پرداخت عوارض، فرهنگ شهروندی و... با اطلاع‌رسانی فرهنگ‌سازی شود.

وی خاطرنشان کرد: ابزارآلات شهر هوشمند از دیگر شاخصه‌ها است که شامل بخش‌های زیربنایی و تجهیزات روبنایی را شامل می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه شهرداری بخش زیادی از فعالیت مربوط به هوشمندسازی شهر را بر عهده دارد گفت: ارگان‌ها و نهادهای دیگر نیز باید در این امر دخیل باشند. به عنوان مثال ارگان‌هایی در زمینه اخذ پروانه برای حفاری، برق و گاز درگیر می‌شوند که طولانی شدن فرآیند را به همراه دارد ولی با هوشمندسازی می‌توان زمان مربوط و سفرهای درون شهری را کاهش داد.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcb99ba.rhb98piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما