دوشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۰۰
کد مطلب : 47489
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس موسسه آینده روشن خبر داد

اعزام 15 پژوهشگر مهدوی به کشورهای خارجی

قم نيوز : قم نیوز: رئیس موسسه آینده روشن با تاکید بر اینکه امسال نزدیک به 15 پژوهشگر مهدوی را به خارج از کشور اعزام کرده‌ایم، گفت: این افراد طی هفت الی 10 روز در شهرهای مختلف کشورهای خارجی حضور یافته و فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی خود را دنبال می‌کنند.
اعزام 15 پژوهشگر مهدوی به کشورهای خارجی
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام سید مسعود پورسیدآقایی عصر امروز در دیدار با آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی با بیان اینکه موسسه آینده روشن مجوز تدریس سطح چهار حوزه را دریافت کرده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه سطح چهار حوزه پژوهش محور است آزمون ورودی جامعی را در ابتدای ترم جاری برگزار کرده اما جمعیت قابل توجهی از این دوره نمره قبولی نگرفتند به همین علت فراخوان آزمون دیگری را اعلام کرده تا بتوانیم در آزمون دیگری از داوطلبان بیشتری استقبال کنیم.

وی اضافه کرد: نسبت به برگزاری همایش دکترین مهدویت نگاه‌های راهبردی داریم چرا که این همایش می‌تواند در عرصه بین‌المللی نتایج مثبت و تاثیرگذار بسیاری داشته باشد؛ هشت نفر از پژوهشگران برجسته موسسه آینده روشن سال گذشته با همکاری مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به منظور برگزاری همایش‌های مذهبی به کشورهای خارجی اعزام شده‌اند.

رئیس موسسه آینده روشن با تاکید بر اینکه امسال نزدیک به 15 پژوهشگر مهدوی را به خارج از کشور اعزام کرده‌ایم، تصریح کرد: این افراد طی هفت الی 10 روز در شهرهای مختلف کشورهای خارجی حضور یافته و فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی خود را دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه همایش دکترین مهدویت سال گذشته با محوریت «عصر ظهور در ادیان ابراهیمی» به شیوه مطلوبی برگزار شده است، عنوان کرد: تا کنون جلسات مختلفی را با سفیر واتیکان، پاپ، صاحبان ادیان مختلف ابراهیمی و زرتشتیان برگزار کرده‌ایم.

پورسیدآقایی خاطرنشان کرد: موضوع همایش دکترین مهدویت سال آینده مشخص شده است و تا کنون 60 مقاله مورد پذیرش از خارج کشور دریافت شده و حضور 20 غیر مسلمان خارجی در این همایش پیش‌بینی شده است.

وی با تاکید بر اینکه شبکه ولایت و برخی از مجموعه‌های اینترنتی پوشش تصویری همایش دکترین مهدویت را بر عهده خواهند داشت، مطرح کرد: علاوه بر چاپ مجموعه مقالات همایش با مشارکت دانشگاه امام صادق(ع)، 15 مقاله برتر نیز در منبع دیگری به صورت جداگانه گردهم آورده شده است.

این استاد برجسته حوزه یادآور شد: مجله موسسه آینده روشن در میان مجلات پژوهشی پر مراجعه جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است که این دستاورد یکی از موفقیت‌های موسسه است.

وی با بیان اینکه دولت تا کنون بخش کمی از بودجه موسسه آینده روشن را پرداخت کرده است، اضافه کرد: موسوعه الامام‌النتظر نیز با مشارکت حوزه علمیه خواهران به چاپ رسیده و در اختیار عموم قرار گرفته است.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcb9aba.rhbzwpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما