دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۴۱
کد مطلب : 27319
آیت الله مکارم شیرازی:

رویکرد کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری «سیاسی» نیست

قم نيوز : قم نیوز: آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به برگزاری کنگره جهانی "جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام" در قم گفت: باید به نکاتی پیرامون برگزاری این کنگره اشاره کنم و آن اینکه این کنگره سیاسی نیست، بلکه یک کنگره کاملاً علمی است.
رویکرد کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری «سیاسی» نیست
به گزارش قم نیوز، آیت الله مکارم شیرازی روز گذشته در دیدار آیت‌الله اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و هیئت همراه وی، ضمن ابراز خوشحالی از انتخاب آیت الله اراکی به عنوان دبیرکل مجمع جهانی تقریب اظهار کرد: امیدواریم آینده بهتری برای فعالیت‌های تقریبی در پیش رو داشته باشیم زیرا اکنون نیاز مبرمی به تقریب وجود دارد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به برگزاری کنگره جهانی "جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام" در قم افزود: باید به نکاتی پیرامون برگزاری این کنگره اشاره کنم نکته اول اینکه این کنگره سیاسی نیست بلکه یک کنگره کاملاً علمی است.

استاد برجسته حوزه علمیه تصریح کرد: نکته دوم اینکه این کنگره رنگ مذهبی خاصی ندارد هرچند این کنگره در کشور ما برگزار می‌شود اما نباید رنگ و بوی شیعه داشته باشد بلکه کاملاً باید رنگ اسلامی داشته باشد.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: نکته سوم این است که مقدسات همه مذاهب اسلامی باید در این کنفرانس حاکم باشد و احترام به همه مذاهب اسلامی باید مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: نکته چهارمی که باید به آن اشاره کنم این است که در نشست‌های تخصصی این کنگره فقط پیرامون تکفیر سؤال و بحث شود و اصولاً پیرامون مذاهب اسلامی و سیاست موضوعی مطرح نشود و این کنگره فقط محدود به تکفیر باشد.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه مشکل اول جهان اسلام تکفیر است، اظهار کرد: سابقه تکفیر، انگیزه‌های گروه‌های تکفیری و راه حل‌های برون رفت از تکفیر باید اصول حاکم بر این کنگره باشد.

وی افزود: نکته پنجمی که باید اشاره کنیم این است که در این کنگره فقط دردها را بیان نکنیم بلکه درمان‌ها هم عنوان شود و علمای اسلام توصیه‌ها و راه حل‌ها را نیز ارائه کنند.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdcb9fb5.rhbz8piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما