دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 46309
منبع : خبرگزاری فارس
مديرکل آموزش و پرورش استثنايي استان قم:

منطقه پرديسان به مدرسه استثنايي نياز دارد

قم نيوز : قم نیوز: مديرکل آموزش و پرورش استثنايي استان قم گفت: جمعيت در حال جذب به سمت پرديسان است ولي هنوز دانش‌آموزان پرديسان داخل شهر آموزش‌هاي لازم را دريافت مي‌كنند بنابراين احداث مدرسه‌اي ويژه‌ دانش‌آموزان استثنايي در اين منطقه ضروري است.
منطقه پرديسان به مدرسه استثنايي نياز دارد
به گزارش قم نیوز، سیداحمد آقامیری امروز با بیان اینکه نهادهای مختلف در امور معلولان دست‌اندرکار هستند اظهار کرد: به طور صرف آموزش و پرورش این دانش‌آموزان به مجموعه اداره‌کل آموزش و پرورش استثنایی محول شده است.

وی خاطرنشان کرد: این دانش‌آموزان به یک سری آموزش‌ها نیاز دارند و باید سمعک، ویلچر و عینک برای دانش‌‌آموزان کم‌بینا فراهم شود و نیازهای جسمی این دانش‌آموزان اقتضای یک سری وسائل و امکانات را دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی استان قم با اشاره به مشکل سرویس مدارس دانش‌آموزان استثنایی گفت:‌ دانش‌آموز باید از اقصی نقاط شهر به مدرسه ناشنوا، نابینا و اوتیسم در منطقه خاص برود البته به کمک خیرین اگر به واسطه اینکه کسی از توانایی پرداخت هزینه سرویس محروم بوده اجازه ندادیم از آموزش محروم شود.

وی سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی را مهم‌ترین مشکل ذکر کرد و افزود: با وجود تمام تلاش‌های آموزش و پرورش در این زمینه تاکنون نتوانستیم به نتیجه برسیم.

آقامیری خاطرنشان کرد: قضیه کودکان استثنایی باید جدی گرفته شود اگر چه کارهای خوبی انجام شده ولی با ایده‌آل‌ها فاصله داریم بنابراین خیران باید ورود پیدا کنند و مسؤولان اهتمام ویژه به صورت عملی داشته باشند.

وی با بیان اینکه به مدرسه استثنایی در منطقه پردیسان نیاز داریم گفت:‌ جمعیت در حال رفتن به سمت پردیسان است ولی هنوز دانش‌آموزان پردیسان داخل شهر آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند بنابراین نیاز است مدرسه‌ای در این زمینه احداث شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی استان قم خاطرنشان کرد: ‌۲۴ مدرسه خاص و ۲۰۱ کلاس درس در استان وجود دارد هزار و ۸۴۳ نفر دانش‌آموز در قالب ۶۴ نفر کم‌بینا و نابینا، ۴۳۶ نفر کم‌شنوا و ناشنوا، هزار و ۳۳ نفر کم‌توان ذهنی و ۲۲۶ نفر دانش‌آموز جسمی حرکتی در حال تحصیل هستند.

وی یادآور شد: مدرسه‌ای خاص دانش‌آ‌موزان جسمی حرکتی در خیابان آسایشگاه در حال احداث است که برای سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و با احداث این مدرسه دانش‌آموزان جسمی حرکتی در شرایط بهتری قرار می‌گیرند.

انتهای پیام / ۱۳۶
https://qomnews.ir/vdcb9fba.rhb0gpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما