پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 42349
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس اتحادیه معاملات اتومبیل استان قم مطرح کرد

ادامه رکود در بازار خرید و فروش خودرو

قم نيوز : قم نیوز: رئیس اتحادیه معاملات اتومبیل استان قم گفت:‌ با توجه به تمام شدن تعطیلات تابستانی و آغاز محرم طی ماه‌های آتی رکود در بازار خرید و فروش خودرو ادامه پیدا می‌کند.
ادامه رکود در بازار خرید و فروش خودرو
به گزارش قم نیوز، فریدون عطارد امروز با اشاره به رکود موجود در بازار خرید و فروش خودرو اظهار کرد:‌ این بازار اکنون در وضعیت نامناسبی قرار دارد،‌ همچنین به دلیل کاهش عرضه از سوی خودروسازان،‌ قیمت خودرو در بازار افزایش پیدا کرده است.

رئیس اتحادیه معاملات اتومبیل استان قم ادامه داد:‌ ما طی ماه‌های اخیر شاهد کاهش عرضه از سوی خودروسازان بودیم،‌ این به این دلیل بود که خودروسازان به سراغ تولید خودروهای جدید در کشور رفتند و در این راستا به دنبال تغییر خط تولیدهای خود هستند،‌ به این دلیل تولید خودروسازان کاهش پیدا کرده است.

وی در خصوص واحدهای معاملات خودرو در استان قم تصریح کرد:‌ حدود 500 واحد در بازار خرید و فروش خودرو در استان فعالیت دارند که از این تعداد حدود 240 واحد، پروانه کسب دارند و بقیه آنها بدون پروانه فعالیت می‌کنند،‌ ما برای پلمپ واحدهای بدون پروانه در عرصه خرید و فروش خودرو اقدام کردیم.

عطارد بیان کرد:‌ با وجود رکود در این بازار،‌ اما مالیات فعالان بازار خرید و فروش خودرو افزایش پیدا کرده است،‌ همین مسئله منجر به این شد که برخی از فعالان این بازار پروانه کسب خود را باطل کردند.

رئیس اتحادیه معاملات اتومبیل استان قم ادامه داد:‌ دور از تصور است که بازار خرید و فروش خودرو در آینده نزدیک رونق پیدا کند،‌ قیمت خودرو هم ارزان نخواهد شد،‌ چون هم عرضه و هم خرید خودرو کاهش یافته است.

وی افزود:‌ معمولا در فصل تابستان با شروع شدن تعطیلات مدارس و آغاز سفرهای تابستانی بازار خرید و فروش خودرو رونق می‌گرفت،‌ اما امسال این اتفاق نیفتاد و با توجه به تمام شدن تعطیلات تابستانی و آغاز محرم طی ماه‌های آتی رکود در بازار خرید و فروش خودرو ادامه پیدا می‌کند.

عطارد با اشاره به تاثیر فضای مجازی بر فعالیت نمایشگاه‌‌داران خودرو اظهار کرد:‌ عرضه خودرو از طریق شبکه‌های مجازی روی خرید و فروش خودرو توسط نمایشگاه‌داران تاثیر منفی گذاشته و باعث کاهش فعالیت آنها شده است.

رئیس اتحادیه معاملات اتومبیل استان قم ادامه داد:‌ خریداران خودرو در فضای مجازی باید مراقب باشند، چون گاهی در فضای مجازی خودروهای معیوب و تصادفی فروخته می‌شود،‌ خریداران در هنگام خرید خودروهای کارکرده در فضای مجازی باید مراقب باشند.

وی در خصوص نکات ضروری در خرید خودرو تصریح کرد:‌ خریداران باید خودروها را از نمایشگاه‌های معتبر خریداری کنند تا در آینده دچار مشکل نشوند،‌ نمایشگاه‌داران موظف هستند که در هنگام فروش خودرو،‌ مشخصات آن را به اطلاع خریداران برسانند و اتحادیه معاملات اتومبیل به شکایات مردم از نمایشگاه‌های فروش خودرو رسیدگی می‌کند.

عطارد با اشاره به رکود اقتصادی در کشور اظهار کرد:‌ اکنون رکود در همه صنف‌ها وجود دارد،‌ خودرو هم در سطح کشور زیاد شده و بازار خودرو به یک حالت اشباع رسیده است،‌ از آن سو هم بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده و وارد کننده خودرو به دلیل رکود، محصولات خودشان را به صورت قسطی به فروش می‌رسانند که این موضوع بر روی کار نمایشگاه‌داران تاثیر گذاشته است.

رئیس اتحادیه معاملات اتومبیل استان قم ادامه داد:‌ نمایشگاه داران خودرو اکنون با بحث مالیات‌های بالا مواجه هستند و هزینه‌های نمایشگاه‌ها افزایش پیدا کرده است،‌ نمایشگاه‌داران با توجه به سرمایه‌ای که صرف کردند،‌ درآمد لازم را ندارند.

وی افزود:‌ بسیاری از خودروهایی که در نمایشگاه‌های خودرو عرضه می‌شود متعلق به نمایشگاه‌داران نیست و امانتی است،‌ هزینه‌های نمایشگاه های خودرو بالا رفته است و آنها اکنون در خصوص بحث مالیات بر ارزش افزوده مشکل دارند.

عطارد در پایان خاطرنشان کرد:‌ فروشندگان و خریداران در هنگام خرید و فروش خودرو مراقب باشند و نکات لازم را رعایت کنند تا با مشکلی در این زمینه مواجه نشوند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcb9fba.rhb5apiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما