چهارشنبه ۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۱۵
کد مطلب : 45049
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله نوری همدانی:

باید فتنه دشمنان را شناخت/ مردم 9 دی با بصیرت به میدان آمدند

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید گفت: باید فتنه‌ها و نقشه‌های فتنه‌گرایانه دشمنان را شناخت تا بتوانیم در مقابل توطئه‌های شوم آنان ایستادگی کنیم.
باید فتنه دشمنان را شناخت/ مردم 9 دی با بصیرت به میدان آمدند
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از طلاب و اساتید حوزه اظهار کرد: طلبگی شغل ارزشمند و بااهمیتی است و باید به خاطر اینکه توفیق خدمت به خلق داریم به خود افتخار کنیم.

وی با بیان اینکه سربازی امام زمان‌(عج) از افتخارات طلاب است، تصریح کرد: طلاب باید با اخلاص و تقوا مراتب عالی علمی را بپیمایند تا شایسته سربازی امام عصر(عج) باشند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه تأثیرگذاری طلاب منوط به کسب درجات بالای علمی و معنوی است، اضافه کرد: طلاب باید همه تلاش خود را برای رسیدن به سطوح بالای علمی به کار ببندند.

آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر اینکه طلاب نباید به سطوح علمی پایین بسنده کنند، گفت: این راه پرفراز و نشیبی است که سختی‌های ویژه‌ای دارد و برای رسیدن به درجه‌های عالی طلبگی و رسیدن به‌ مراتب شخصیتی علمی مانند شیخ مفید، شیخ طوسی، علامه حلی و امام خمینی‌(ره) باید همت بلند داشته باشند و رسیدن به درجه اجتهاد و فقاهت را هدف خود قرار دهند.

وی تقوا را مهم‌ترین عامل موفقیت دانست و تصریح کرد: طلاب با تعهد می‌توانند خود را برای سربازی امام عصر(عج) آماده کنند.

این مرجع تقلید با تأکید بر اینکه ترک گناهان و خواندن نماز شب از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: دل باید ظرف محبت خدا و مخزن علوم الهی باشد و هر دلی که در این مسیر گنجایش بیشتری داشته باشد، ارزشمندتر است.

آیت‌الله نوری همدانی تسلط بر ادبیات عربی و فارسی را از مهم‌ترین مواردی دانست که طلاب باید در دروس خود به آن بیش‌ از پیش اهمیت دهند تا بتوانند در این راه پیشرفت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش به واقعه 9 دی و اتفاقاتی که موجب چنین رویدادی شد، اشاره کرد و گفت: روزهای هشتم و نهم دی یادآور فتنه‌ای است که بر دل تاریخ انقلاب ماندگار شد و بصیرت مردم انقلاب مانع دستیابی دشمنان و نفوذی‌های آن‌ها به اهدافشان شد.

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم با اشاره به‌ فرمان امام خمینی (ره) برای مبارزه با دشمن در جنگ تحمیلی تصریح کرد: اگر اکنون نیز فرمانی از سوی رهبر معظم انقلاب صادر شود جوانان فوج فوج به میدان می‌آیند و سینه سپر می‌کنند.

این مرجع تقلید با اشاره به خطبه 50 نهج‌البلاغه که حضرت علی‌(ع) در آن به تبیین ابعاد فتنه می‌پردازند، گفت: آغاز پیدایش فتنه‌ها پیروى از هواهاى نفسانى و بدعت‌هایى است که خلاف کتاب خدا گذاشته می‌شود و در این راستا کسانی که مخالف دین خدا هستند، آنان را یارى می‌کنند.

آیت‌الله نوری همدانی اضافه کرد: حضرت علی‌(ع) در ادامه این خطبه می‌فرمایند اگر باطل با حق آمیخته نبود بر جویندگان حق پنهان نمی‌ماند و اگر حق به باطل پوشیده شد، زبان معاندان از طعن بریده می‌شد. ولى همواره پاره‌ای از حق و پاره‌ای از باطل درهم می‌آمیزند. در چنین حالى شیطان بر دوستان خود مستولى می‌شود و تنها کسانى رهایى می‌یابند که الطاف الهى شامل حالشان شده باشد.

وی با تأکید بر اینکه باید فتنه‌ها را بشناسیم، تصریح کرد: باید فتنه‌ها و نقشه‌های فتنه‌گرانه دشمنان را شناخت تا بتوانیم در مقابل توطئه‌های شوم آنان ایستادگی کنیم.

آیت‌الله نوری همدانی گفت: روز 6 دی‌ماه سال 88 فتنه‌گران هر چه در توان داشتند عملی کردند و سرانجام 9 دی مردم با بصیرت به میدان آمدند و آتش فتنه را خاموش کردند. افراد ولایتمدار باید بدانند که فتنه همیشه در کمین است.

وی خاطرنشان کرد: کمی غفلت ماجرای پاسارگاد را به وجود آورد و عده‌ای همان شعارهای طاغوت را سر دادند و در این راستا باید ارزیابی کرد که دشمن از چه راه‌هایی وارد می‌شود و این راه‌ها را به روی دشمن بست.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcb9gba.rhbsapiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما