سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۲۶
کد مطلب : 28589

ماهانه 210 تن زباله خشک در قم جمع آوری می شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: ماهانه 210 تن زباله خشک در این استان جمع آوری می شود.
ماهانه 210 تن زباله خشک در قم جمع آوری می شود
به گزارش قم نیوز ، «رضا بامداد اصل» روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: 13 غرفه بازیافت در سطح شهر موجود است و تا پایان سال غرفه های تفکیک زباله در مناطق دو، شش و هشت شهرداری نیز راه اندازی خواهد شد.
 
وی در ادامه با اشاره به آغاز طرح جمع آوری یک شب در میان زباله ها از دهم بهمن ماه جاری، بیان کرد: طرح جمع آوری یک شب در میان زباله ها با هدف کاهش هزینه های شهرداری و افزایش هزینه های سرمایه ای در راستای اقتصاد مقاومتی به صورت پایلوت در منطقه پردیسان این استان اجرا خواهد شد.
 
وی اضافه کرد: مطالعات میدانی و تجربی این طرح در 9 ماه ابتدای امسال انجام شده است و از تجربیات سایر استان ها در این زمینه استفاده و نقاط قوت و ضعف این طرح را با متناسب با آداب و رسوم شهر قم بومی سازی کرده ایم.
 
بامداد با تاکید بر اینکه همراهی مردم از ملاکهای مهم در اجرای موفق طرح می باشد، ادامه داد: ایجاد مدیریت مصرف بین شهروندان از مزیت های اجرای این طرح است و سعی شده تا توزیع بروشور و نصب بنر در سطح منطقه پردیسان نسبت به فواید اجرای این طرح اطلاع رسانی شود.
 
وی گفت: طبیعتا در ماه های آغازین اجرای طرح شاهد کاهش هزینه ها نخواهیم بود، ولی صرفه جویی 20 تا 25 درصدی از هزینه های جمع آوری زباله را در دو یا سه سال پس از اجرای طرح پیش بینی کرده ایم.
 
وی با اشاره به دلیل انتخاب منطقه پردیسان به عنوان پایلوت در اجرای این طرح، بیان کرد: تبعات اجرای طرح جمع آوری یک شب در میان زباله در پردیسان به فرض عدم همراهی مردم، به دلیل دوری این منطقه از هسته مرکزی شهر، قابل مدیریت است.
 
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم افزود: ساکنان این منطقه از قشر فرهنگی و روحانی هستند که کار فرهنگ سازی و اطلاع رسانی درباره فواید و اهداف اجرای این طرح را آسان تر کرده است.
 
به گفته وی، به دلیل فعالیت یک پیمانکار در منطقه پردیسان، هماهنگ شدن و مدیریت چگونگی اجرای طرح راحت تر می باشد.
 
وی با بیان اینکه هزینه رفت و روب قم در سال جاری 43 میلیارد تومان بوده است، گفت: این مبلغ در حال حاضر و برای جمعیت یک میلیون و 200 هزار نفری ساکن قم هزینه می شود و در صورت عدم مدیریت هزینه ها، در 10 سال آینده شاهد افزایش 10 برابری این مبلغ خواهیم بود.
 
* کارخانه تفکیک زباله قم 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد
 
بامداد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کارخانه تفکیک زباله با مشارکت یک شرکت خارجی احداث شده است و هم اکنون 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
 
وی با بیان اینکه سود تسهیلات ناشی از تفکیک زباله که باید از طرف دولت پرداخت می شد، دو میلیارد تومان است، افزود: این مبلغ از سال گذشته تاکنون پرداخت نشده است و در صورت پرداخت آن، یکی از قطعات اصلی کارخانه خریداری می شود.
 
وی ابراز امیدواری کرد: با خرید این قطعه، کارخانه تفکیک زباله قم تا پایان سال به بهره برداری برسد.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcb9sb5.rhbwwpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما