شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : 47579
منبع : خبرگزاری فارس
دبير انجمن حديث حوزه علميه قم:

نشست علمي تخريج حديث در قم برگزار مي‌شود

قم نيوز : قم نیوز: دبير انجمن حديث حوزه علميه قم از برگزاري نشست علمي تخريج حديث روز دهم ارديبهشت امسال خبر داد.
نشست علمي تخريج حديث در قم برگزار مي‌شود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام علی توحیدی‌نژاد، با اشاره به اهمیت انجمن حدیث حوزه اظهار کرد: این انجمن توسعه،‌ تبیین و نشر علوم و معارف حدیث را پیگیری می‌کند که با بکارگیری علما و فضلا نشست‌ها، همایش‌ها، کارگاه‌ها، کرسی نقد و آزاداندیشی و نظریه‌پردازی برگزار می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این انجمن توسعه و تعمیق مباحث حوزه حدیث را در دستور کار دارد، تقویت و گسترش نظریه‌پردازی، پرسش‌گری، مناظره مبتنی بر آموزه‌های دینی، ارتقای شأن و منزلت علمی و دینی پژوهشگران، استادان حدیث پژوه، تقویت ارتباط بین عالمان و فضلای حوزه و شناسایی استعدادهای حوزوی از دیگر اهداف انجمن حدیث حوزه است.

دبیر انجمن حدیث حوزه علمیه قم با اشاره به اهداف دیگر انجمن گفت: نیازسنجی علمی در زمینه حدیث، افزایش سطح دانش و مهارت اعضای انجمن، تجلیل از پژوهشگران و استادان در زمینه حدیث، تألیف کتاب و نشریه، همکاری با انجمن‌های دیگر و مراکز علمی و حوزوی و دانشگاهی از دیگر فعالیت‌های انجمن است.

وی به برگزاری جشنواره حدیثی کلینی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: هدف این جشنواره تقویت نشاط علمی و روحیه حدیث‌پژوهی، ایجاد فضای رقابت در عرصه حدیث‌پژوهی، شناسایی استعدادهای حدیثی و هدایت فعالیت‌های حدیثی به سمت نیازهای واقعی حوزه و نظام اسلامی است.

توحیدی‌نژاد با بیان اینکه سه نوع عضویت در انجمن حدیث حوزه وجود دارد گفت: این انجمن حدود 160 تا 170 نفر عضو دارد اعضای پیوسته باید سطح سه یا چهار حدیث باشند، اعضای وابسته دارای سطح دو حوزه هستند و علما و بزرگان عضو افتخاری انجمن محسوب می‌شوند.

وی از برگزاری نشست علمی تخریج حدیث خبر داد و افزود: مشابهت‌یابی ماشینی، تشکیل پرونده حدیث، کتب اطراف و زوائد، نقل به معنا، تقطیع و فقه الحدیث از مباحث مرتبط در این نشست است.

دبیر انجمن حدیث حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: حجت‌الاسلام مرتضی فدایی به عنوان دبیر و حجج اسلام محمدحسین بهرامی و عباس محمودی به عنوان سخنرانان این نشست هستند.

وی تصریح کرد: این نشست دهم اردیبهشت ساعت 16 تا 18 در سالن شهید صدر مجتمع آموزش عالی امام خمینی برگزار می‌شود.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcb9sba.rhbzzpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما