دوشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۰۷
کد مطلب : 37859
قم نیوز از جلسه 177 شورای شهر قم گزارش می‌دهد

گلایه شهردار قم از تبدیل «نان و کباب» به «نان و پنیر و هندوانه» و عواقب بعدی آن!

ضعف بیمه‌ و رنجی که قم از این ضعف متحمل می‌شود
قم نيوز : قم نیوز: شورای اسلامی شهر قم در یکصد و هفتاد و هفتمین جلسه خود به درست بودن یک ضرب المثل قدیمی رسید و اعضای شورا اذعان کردند که پرداخت هزینه «نان و کباب» در پروژه‌های شهری بهتر از «نان و پنیر و هندوانه» کم هزینه ولی همراه با دل درد بعدی است!
گلایه شهردار قم از تبدیل «نان و کباب» به «نان و پنیر و هندوانه» و عواقب بعدی آن!
به گزارش قم نیوز، یکصد و هفتاد و هفتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم یا سومین جلسه رسمی و علنی این شورا در سال 1395 با حضور رئیس شورا و نائب رئیس و شهردار قم و سایر اعضای شورا عصر امروز، یکشنبه پنجم اردیبهشت ماه 95، آغاز شد و پس از قرائت قرآن توسط عباس ذاکریان قمی، پزشک خوش ذوق قمی که عضو شورای شهر نیز هست، ولی الله بیاتی به نزدیک شدن روز شوراها و لزوم ارائه گزارش به مردم، اشار کرد و از برگزاری همایش سراسری شوراها در روز نهم اردیبهشت و حضور دسته جمعی اعضای شورای شهر قم در آن خبر داد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم از برگزاری همایش روز ملی شوراها در تهران با حضور رئیس جمهور و شرکت اعضای شورای شهر قم به صورت دسته جمعی در این همایش خبر داد.

اعضای شورای شهر قم با مراجع تقلید دیدار می کنند
رئیس شورای اسلامی شهر قم از دیدار اعضا شورا شهر با مراجع عظام تقلید سخن گفت و اظهار داشت: در هفته جاري اعضاي شوراي شهر قم، با آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري مدير حوزه هاي علميه سراسر كشور، حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد سعيدي امام جمعه موقت قم و با آيت الله حسين نوري همداني از مراجع تقليد ديدار و در صورت هماهگنی با دیگر مراجع عظام تقلید، به حضور ایشان نیز می رسند.

به گفته بیاتی این هفته برای اعضای شورا، هفته پرکاری خواهد بود که از جمله آن، نشست خبری رئیس شورای اسلامی شهر در روز سه شنبه و مراسم گرامیداشت روز شوراها با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی در روز چهارشنبه و حضور اعضای شورا در صدا و سیمای قم و ارائه گزارش به مردم و تشریح عملکرد شورا در این رسانه و گفت و گو با مردم در مساجد است.

اذعان عضو شورای شهر به توزیع ناعادلانه امکانات شهری برای زنان در قم دکتر عواطف رستمی، سخنگوی شورای اسلامی شهر قم در ادامه این جلسه، در نطقی که متن کامل آن در این خبر ذکر شده است، با سپاس از اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار قم و خبرنگاران و اصحاب رسانه، با اشاره به رکود اقتصادی موجود، اظهار داشت: علی رغم این که رکود اقتصادی سبب کاهش خدمت رسانی به مردم می شود، اما تلاش اعضای شورای شهر بر این بوده است که از میزان خدمت خود کم نکنند.

وی افزود: پروژه های عمرانی عمده ای در قم در جریان هستند که اکثرا در اعماق زمین یا دور از چشم مردم در حال فعالیت هستند و باید فعالیتهای آنها به مردم اطلاع رسانی شود.

عواطف رستمی همچنین خواستار تخصیص امکانات تفریحی برابر به زنان در سطح شهر قم شد.



روز خوب کمیسیون زیربنایی شورای شهر قم؛
100 درصد لوایح مطرح شده سعادت طلب، تصویب شدند


عضو شورای اسلامی شهر قم، مهندس سعادت طلب، در ادامه جلسه به ارائه لوایح مطرح شده در کمیسیون زیربنایی پرداخت و در ابتدا لایحه ای به طرفیت دو نفر از شهروندان برای اخذ مجوز توافق برای ایجاد بنا در خارج از محدوده طرح تفصیلی مطرح شد و نظر کمیسیون نیز که مخالفت با این طرح بود، به رای گذاشته شد که در ادامه اعضای شورا نیز نظر کمیسیون زیربنایی را تایید کردند.

اخذ مجوز انجام توافق با شرکت تعاونی توزیعی نظام صنفی رایانه ای در 2 پلاک، مورد دیگری بود که از سوی کمسیون زیربنایی به رای گذاشته شد و نظر کمیسیون که موافقت بود، توسط اعضای شورا نیز تایید شد.
سعادت طلب سپس مجوز انجام توافق با وراث رضا قلی محمد عبداللهی در دو پلاک را نیز مطرح کرد که این مورد نیز با موافقت اعضای شورا با نظر کمسیون زیربنایی مواجه شد و مورد مطرح شده بعدی این عضو شورا نیز سرنوشت مشابهی پیدا کرد.

توافق با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای صد و سه هزار و 482 متر مربع زمین در حاشیه کوه خضر، مورد بعدی مطرح شده بود که هنگام مطرح شدن آن، سعادت طلب از همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ادوار گذشته در مورد این زمین خبر داد.

این عضو شورا از سهم 50 درصدی شهرداری قم در این زمین خبر داد و از دریافت مبلغ 8 میلیارد تومان برای سهم 5 درصدی ریالی شهرداری خبر داد که با تصویب این مصوبه کمیسیون زیربنایی، این 8 میلیارد تومان به شهرداری قم رسید.

پرداخت 10 میلیون و پانصد هزار تومان دیه به شهروند قمی تصویب شد
سپس آتش زر سکان مطرح کردن لوایح در جلسه 177 شورای شهر را به دست گرفت و از شکایت یک شهروند برای پرداخت دیه توسط شهرداری به سبب عدم نصب تابلوی حق تقدم در یکی از تقاطع های قم سخن گفت. رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر قم از لزوم پرداخت این دیه سخن گفت اما اعضای شورا رای لب مرزی ای به این لایحه دادند و با رای رئیس شورا، نهایتا پرداخت این دیه تصویب شد.

تهاتر 5 درصد عوارض تمدید پروانه با عوارض بنای کاهش یافته از دیگر مصوبات این جلسه بود و سپس لایحه اخذ مجوز تمدید اعمال مساعدت 30 درصد کاهش عوارض به درخواست یکی از شهروندان نیز مورد موافقت شورا قرار گرفت.

پرداخت عوارض  ساخت برج فناوری اطلاعات به شکل مشارکت شهرداری در بنای این برج، دیگر لایحه مطرح شده  در شورای شهر بود که به خلاف دیگر لوایح، مورد بررسی بیشتر شورا قرار گرفت.
توجیه اقتصادی این تفاهم نامه و تبدیل آن به قرارداد، اعلام نحوه قیمت گذاری از جمله مطالب مطرح شده درباره این تفاهم نامه بود و در نهایت با رای اعضای شورا مشارکت شهرداری قم در برج فناوری اطلاعات به عوض عوارض این بنا، مورد موافقت شورا قرار گرفت.

کنده کاری بدون بیمه، کار دست شهردار منطقه 3 داد
اخذ مجوز و پرداخت دیه در حق ورثه یکی از شهروندان که در شعبه 107 دادگاه عمومی جزایی علیه شهردار سابق منطقه 3 تصویب شده بود، در جلسه امروز شورای شهر مطرح شد. لایحه مطرح شده قید دوفوریتی داشت زیرا عدم تصویب آن سبب جلب شهردار سابق منطقه 3 می شد.

به گفته آتش زر، در حادثه ای که به سبب کوتاهی پیمانکار پدید آمده بود، پرداخت دیه با گذشت زمان و پاره ای تغییرات، به گردن شهرداری افتاده است.  اعضای شورا در این بار سخنان متفاوتی گفتند اما به طور جمعی به آن رای دادند تا سایه زندان از سر شهردار سابق منطقه 3 دور شود.

شهردار قم: به جای «نان و کباب»، «نان و پنیر و هندوانه» و «دل درد» آن نصیب شهرداری شده است
شهردار قم در این بخش از جلسه لب به سخن گشود و با اعلام لزوم پیگیری این مورد به شکل حقوقی، خواستار تصویب آن برای حل مشکل شهردار سابق منطقه 3 شد. سقائیان نژاد سپس اظهار داشت که در آینده شرکت های بیمه توانمند و قوی برای قراردادهای شهرداری انتخاب می شوند تا بتوانند با در نظر گرفتن حق بیمه کلان پرداختی از سوی شهرداری قم، خسارات را پرداخت کنند.

این استاد دانشگاه برای توضیح بیشتر به ضرب المثلی قدیمی متوسل شد و حق بیمه کم و بیمه گذار کم توان را به «نان و پنیر هندوانه‌» ای تشبیه کرد که به جای بیمه گذار پر توان و حق بیمه بالا یا همان «نان و کباب»، در شهرداری قم انتخاب شده است و اگر چه اندکی ارزان تر است اما «دل درد» بعدی آن که همان عدم توانایی بیمه گذار در پرداخت مبالغ کلان خسارت است، اکنون شهرداری قم را رنج می‌دهد.

این مثال شهردار با استقبال اعضای شورا را روبرو شد و اعضا به طور اجماعی اذعان کردند که از این به بعد باید «نان و کباب» را به «نان و پنیر و هندوانه» و دل درد بعدی‌اش ترجیح داد!

رنجبر در ادامه این جلسه گفت: در زمان انجام قرارداد، به سبب مشکلات حقوقی، امکان بیمه شدن کارگاه فراهم نشده است و سپس با وقوع حادثه، مسئله گریبانگیر شهردار شده است. وی همچنین از اصلاح پیمانکار بیمه مسئولیت مدنی و حرکت به سمت پیمانکاری به جای کار امانی در شهرداری خبر داد تا من بعد چنین مشکلاتی حادث نشود.

ادامه جلسه شورای شهر قم به صورت غیر علنی برگزار شد و مسائلی دور از چشم خبرنگاران، شهردار و اعضای شورا در جلسه مطرح شد. این جلسه غیر علنی با رای گیری اعضا برای غیر علنی بودن آن آغاز شد که البته رئیس شورای شهر از ابتدای جلسه به آن اشاره کرده بود و به همین سبب، دیگر حاضران جلسه، با اعلام غیر علنی شدن جلسه، سالن جلسات شورا را ترک کردند.

انتهای پیام / 105
https://qomnews.ir/vdcb9wbf.rhbzspiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما