شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 46769
منبع : خبرگزاری فارس

رقابت 24 تیم در 3 رده باشگاه‌هاي فوتسال قم / درخشش فوتسال قم در آسيا و جهان

قم نيوز : قم نیوز: 24 تیم‌ باشگاهی فوتسال استان قم از سال 1396 در سه رده مسابقات باشگاهی براي كسب مقام قهرماني با حريفان خود به رقابت مي‌پردازند.
رقابت 24 تیم در 3 رده باشگاه‌هاي فوتسال قم / درخشش فوتسال قم در آسيا و جهان
به گزارش قم نیوز، در سال 1395 عمر برگزاری رقابت‌های لیگ فوتسال باشگاه‌ها در استان قم مرز 10 سال را سپری کرد و از سال آینده اجرای مسابقات لیگ در قم وارد یازدهمین سال خود می‌شود و تیم‌های باشگاهی در رده سنی بزرگسالان در سه رده با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

استارت رقابت‌های باشگاهی فوتسال در قم از سال 1385 زده شد اما فوتسال قم در سطح اول رقابت‌های باشگاهی ایران یعنی لیگ برتر که در سال 1395 دوره هجدهم خود را سپری کرد، در تمام ادوار حضور داشته و بازیکنان بزرگی هم در قم به فوتسال پرداخته‌اند و هم از فوتسال قم به سطح اول کشور معرفی شده‌اند.

 

* عشق و علاقه فراوان قمی‌ها به فوتسال

اگر فوتبال را به عنوان پرمخاطب‌ترین رشته ورزشی می‌شناسند و در قم رشته‌های رزمی بعد از فوتبال جایگاه ویژه‌ای نزد نوجوانان و جوانان علاقمند به ورزش قرار دارد، اما قمی‌ها با فوتسال زندگی می‌کنند و به این رشته ورزشی عشق و علاقه زیادی می‌ورزند، به طوری که در هر رقابت باشگاه‌های برتر کشور سالن دو هزار نفری مجموعه ورزشی شهید حیدریان به عنوان بزرگترین سالن ورزشی قم مملو از تماشاگران علاقمند به این رشته می‌شود.

البته از هجدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور در سال 1395 بگذاریم که با برخی بی‌تدبیری‌ها از سوی مسوولان، نماینده فوتسال قم یعنی یاسین‌پیشرو نتوانست انتظارات را برآورده کند و آنقدر از هر نظر ضعیف و دور از انتظار عمل کرد که تمام تماشاگران را از سالن مسابقات فراری داد.

 

* قمی‌ها منتظر دومین نماینده در لیگ برتر

اما اکنون دلخوشی قمی‌ها این است که نماینده فوتسال قم در لیگ دسته اول فصل 96 – 1395 باشگاه‌های کشور یعنی تیم آتلیه‌طهران با قدرت به مسابقات لیگ برتر سال 1396 صعود کند تا بار دیگر سالن مسابقات پر از تماشاگر شده و قمی‌ها دوباره در بین مدعیان قهرمانی فوتسال ایران سر بلند باشند.

البته نماینده فوتسال قم باید برای صعود به لیگ برتر باشگاه‌های کشور از مرحله نهایی نیز به سلامت عبور کند تا برای نخستین‌بار در تاریخ فوتسال ایران، استان فوتسال‌خیز قم دارای دو نماینده در لیگ برتر باشد و قمی‌ها با شور و هیجان بیشتری شاهد جذابیت‌های این رشته باشند.

 

* 18 سال حسرت قهرمانی در لیگ و درخشش فوتسال قم در آسیا و جهان

هر چند فوتسال قم در 18 دوره سپری شده از تاریخ رقابت‌های لیگ برتر فوتسال ایران هرگز طعم قهرمانی را نچشیده اما همچنان قم را مهد استعدادهای فوتسال می‌شناسند، فوتسالی که دارنده بهترین بازیکن سال آسیا در دو دوره و عنوان سوم جام جهانی و انواع و اقسام‌ قهرمانی‌ها در آسیا و تورنمنت‌های بین‌المللی است.

با درخشش ملی‌پوش کم‌نظیری همچون علی‌اصغر حسن‌زاده در سال‌های اخیر افتخارات بزرگی همچون مقام سوم جام جهانی 2016 کلمبیا، عنوان بهترین بازیکن فوتسال آسیا در سال‌های 2014 و 2016 و عنوان برترین بازیکن جام ملت‌های فوتسال قاره کهن در این دو سال نیز نصیب فوتسال قم شده است، جوانان مستعد فوتسال قم به دنبال رسیدن به جایگاه‌های بالاتر در این رشته ورزشی پرمخاطب هستند.

 

* برنامه‌ریزی جدید برای کیفیت‌بخشی به لیگ‌های فوتسال قم

در این میان مسوولان فوتسال قم نیز برای کیفیت بخشی به رقابت‌های داخلی این رشته ورزشی برنامه‌ریزی جدیدی انجام داده‌اند تا فوتسال قم از سال 1396 وارد فاز جدیدی از پیشرفت و توسعه شود و بدین‌ترتیب قم همچنان معدن معرفی استعدادهای ناب این رشته بماند.

مسوول کمیته فوتسال هیأت‌‌ فوتبال استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، اظهار کرد: برگزاری رقابت‌های لیگ فوتسال باشگاه‌ها در قم سابقه‌ای 10 ساله دارد و بازیکنان مستعد، نخبه و آینده‌دار این رشته در ترکیب تیم‌های مختلف باشگاهی و در تمام رده‌های سنی به رقابت می‌پردازند.

وی ادامه داد: استارت رقابت‌های باشگاهی فوتسال در قم از حدود سال 1385 زده شد، در حالی که قم استانی فوتسال‌خیز است و تا قبل از آن تنها مسابقات جام رمضان فوتسال رونق بخش این رشته ورزشی در قم بود اما در این یک دهه، هر ساله شاهد برگزاری با کیفیت رقابت‌های لیگ فوتسال در قم بوده‌ایم.

 

* برگزاری لیگ‌های فوتسال قم در 4 رده سنی

مسوول کمیته فوتسال هیأت‌‌ فوتبال استان قم اضافه کرد: قم آنقدر استعداد و بازیکن نخبه در فوتسال دارد که علاوه بر لیگ بزرگسالان، لیگ‌های این رشته در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان نیز در قم برگزار می‌شود و نمایندگان قم با قدرت در لیگ‌های کشور حضور یافته و افتخار آفرینی می‌کنند.

وی بیان کرد: کمیته فوتسال نیز برای بالاتر بردن کیفیت رقابت‌های لیگ در قم، برای سال 1396 برنامه‌های جدیدی در دست اقدام دارد و هدف ما این است که مسابقات لیگ دسته برتر فوتسال باشگاه‌های قم را از سال آینده برای نخستین بار راه‌اندازی کنیم تا یک گام دیگر در مسیر حرفه‌ای‌تر برگزار شدن این بازی‌ها باشد.

 

* استارت نخستین دوره لیگ برتر فوتسال قم از سال 96

بمانی ابراز کرد: تعداد تیم‌های زیادی در مسابقات باشگاهی فوتسال قم حضور دارند ولی نیاز به این بود که لیگ‌ها ساماندهی شوند و به همین منظور امسال که لیگ دسته اول فوتسال قم با حضور 14 تیم به انجام رسید، تصمیم گرفتیم که هشت تیم برتر آن نخستین دوره لیگ برتر در سال 96 را برگزار کنند.

وی خاطرنشان کرد: بدین‌ترتیب تیم‌های اول تا هشتم لیگ دسته اول سال 1395 فوتسال قم یعنی ذاکر، آتلیه‌طهران، ماهان، مقاومت، شهرداری، آرش، آتلیه‌یاقوت و نبرد برای کسب مقام قهرمانی نخستین دوره لیگ برتر فوتسال قم در سال 96 و کسب سهمیه قم در لیگ باشگا‌ه‌های کشور به میدان می‌روند.

مسوول کمیته فوتسال هیأت‌‌ فوتبال استان قم با بیان اینکه لیگ‌های سال 96 در سه دسته هشت تیمی برگزار می‌شود، اضافه کرد: 6 تیم باقی مانده از لیگ دسته اول سال 1395 یعنی شهید رئیس کرمی، آفاق، خادم‌الحسین، پارسا، پاس و یاس به همراه تیم‌های انصار و چرم وحید که از دسته دوم بالا آمده‌اند، لیگ دسته اول سال بعد را برگزار می‌کنند.

 

* رونق فوتسال در بخش‌های تابعه قم

وی یاد آور شد: در مسابقات لیگ دسته دوم سال 1396 فوتسال باشگاه‌های قم نیز تیم‌های منتظران، اعتماد ملی، الوند، مهدی‌یار، هنرجو، آتیه‌سازان و مرصاد همراه با برنده مسابقه پلی‌آف تیم‌های شهید رئیس کرمی و نماینده توابع استان به رقابت خواهند پرداخت.

بمانی تصریح کرد: کار جدیدی که امسال کمیته فوتسال هیأت‌‌ فوتبال استان قم برای رونق بخشیدن به فوتسال در بخش‌های تابعه قم انجام داده، ارتباط با مسوولان ورزش و جوانان بخش‌ها و عزیزان فعال در این رشته بوده، به طوری که قرار شد تیم برتر رقابت پنج بخش تابعه قم امسال یک بازی پلی‌آف با آخرین تیم دسته دوم انجام بدهد تا سهمیه لیگ باشگاه‌های دسته دوم قم در سال 96 را کسب کند.

وی خاطرنشان کرد: اما از سال بعد یک سهمیه ویژه بخش‌های تابعه نیز در نظر می‌گیریم، چون اعتقاد ما این است که بازیکنان بسیار خوب و مستعدی در بخش‌های تابعه قم وجود دارند اما امکان نشان دادن توانمندی آنها کمتر فراهم می‌شود و حضور در لیگ استان قابلیت‌های آنها را بیشتر نشان می‌دهد.

بمانی در پایان اظهار کرد: قم باید خود را برای حضور پرقدرت در نوزدهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور در سال 1396 نیز آماده کند و ان‌شاءالله در کنار دیگر عزیزان پرتلاش در این هیات و این رشته، در لیگ نوزدهم شاهد حضور پرقدرت‌تر قمی‌ها در لیگ برتر خواهیم بود.


انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcb9zba.rhb00piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما