پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۰
کد مطلب : 45634
منبع : خبرگزاری پلیس

کشف70ميليارد ريال کالاي قاچاق در قم

قم نيوز : قم نیوز: فرمانده انتظامي استان از تشکيل وآغاز به کار قرارگاه مقابله با کالاي قاچاق و ارز دراستان خبر داد و گفت:پليس قم در 9 ماهه اول سال جاري موفق به کشف بيش از 70 ميليارد ريال کالاي قاچاق شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بيش از 15 درصد افزايش نشان مي دهد.
کشف70ميليارد ريال کالاي قاچاق در قم
به گزارش قم نیوز، سردار"کاظم مجتبايي" در اولين جلسه تشکيل قرارگاه مقابله با کالاي قاچاق و ارز استان قم،ضمن اعلام آغاز به کار اين قرارگاه گفت: پديده قاچاق يک حمله اقتصادي است که نتيجه آن نابود توليد داخلي و از هم گسيختگي اقتصاد است که مي بايست همه احساس مسئوليت کنند و وارد ميدان جهاد شوند.

وي با اشاره به اينکه پديده شوم قاچاق، اقتصاد کشور را فلج مي کند، افزود: ما براي پيشگيري از قاچاق، نيازمند استقامت دروني و اقتصاد مقاومتي هستيم بنابراين بايد موضوع را به صورت جامع و راهبردي دنبال کنيم .

فرمانده انتظامي استان ادامه داد: در اين عرصه پليس نبايد تنها باشد ، مفهوم و مسئول سازي از عواملي است که مي تواند ما را در اين راه ياري کرده و دستگاه هاي ديگر را با ما همراه و همگام سازد.

وي اضافه کرد: پليس قم در 9 ماهه اول سال جاري موفق به کشف بيش از 70 ميليارد ريال کالاي قاچاق شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بيش از 15 درصد افزايش نشان مي دهد.

سردار مجتبايي ضمن تقدير از مجموعه فرماندهي انتظامي استان که توانسته اند در بين16 استان هم گروه، رتبه دوم را کسب کنند ،خاطر نشان کرد: هم آوردي و هم افزايي دستگاه هاي دخيل مانند گمرک ، سازمان اموال تمليکي واداره اطلاعات با پليس ،با امعان نظر به موقعيت استراتژيک قم، مي تواند اين جايگاه را تقويت کند.

فرمانده انتظامي استان با اشاره به امر آموزش در اين حوزه خاطر نشان کرد: مسائلي همچون حجم کالا، کنترل محورهاي مواصلاتي ،تحقيقات و پژوهش و بخصوص امر آموزش در زمينه مفاهيم قاچاق کالا و ارز، حائز اهميت است و بايد قلمرو، مصاديق و محدوديت ها مشخص و همه دستگاه ها بصورت جهادي اقدام و عمل کنند.

سردار مجتبايي تاکيدکرد : فرماندهي انتظامي استان مصمم است که با تشکيل اين قرارگاه و اقدامات راهبردي مفهوم و مسئول سازي و نگاه جامع به قاچاق سازمان يافته ، برخورد جدي را در دستور کار قرار داده و در اين مسير به رهنمودهاي مقام معظم رهبري(مدظله العالي) جامه عمل بپوشاند.

  انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcba0ba.rhbsfpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما