چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۱۴
کد مطلب : 31684
رئیس پلیس آگاهی قم:

دوره‌های آموزشی پیشگیری از وقوع سرقت در قم برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی قم از برگزاری دوره‌های آموزش عمومی پیشگیری از وقوع سرقت برای بیش از ۱۰۰ هزار شهروند قمی در سال جاری خبر داد.
دوره‌های آموزشی پیشگیری از وقوع سرقت در قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز، سرهنگ مهدی قدمی با اشاره به اقدامات قرارگاه مشترک مبارزه با سرقت استان قم اظهار داشت: این قرارگاه فعالیت خود را از اواسط سال گذشته با هدف کاهش سرقت و هم‌افزایی و مشارکت همه سازمان‌های مرتبط در راستای پیشگیری و مقابله با سرقت آغاز کرده و تاکنون ادامه دارد.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم با تاکید بر عوامل موثر در وقوع جرائم افزود: غفلت و ناآگاهی، انگیزه مجرمانه و شرایط اجتماعی سه عاملی است که در وقوع جرائم به ویژه سرقت موثر بوده که از این میان غفلت و ناآگاهی قربانیان و مال‌باختگان بیشترین سهم را در وقوع جرم به خود اختصاص می‌دهد.

وی با تاکید بر مسئله مدیریت جرم توسط نیروی انتظامی و سازمان‌های مربوطه تصریح کرد: مدیریت جرم یکی از مسائلی است که می‌تواند سبب از بین رفتن زمینه‌های وقوع جرم شود که این موضوع نیازمند تامین زیرساخت‌ها و همکاری سازمان‌ها است.

قدمی ورود مسئولانه سازمان‌ها را عامل مهمی در کاهش وقوع جرم دانست و خاطرنشان کرد: برخی از سازمان‌ها نسبت به توصیه‌های پلیس در راستای پیشگیری و مقابله با سرقت ضعیف هستند، این در حالی است که باید توجه داشت که پر کردن زندان هنر نیست، بلکه زمینه‌ها و بستر وقوع جرم باید از بین برود که یکی از مهمترین راهکارها توجه به مسئله اشتغال است.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم مسئله آموزش را یکی از راهکارهای موثر در پیشگیری از وقوع جرائم برشمرد و گفت: در زمینه آموزش در سال جاری بیش از ۱۰ هزار نفر تحت آموزش عمومی پیشگیری از سرقت قرار گرفتند که جامعه هدف تا پایان سال ۱۰۰ هزار نفر از شهروندان هستند که با همکاری سازمان‌های استان آموزش می‌بینند.

وی همچنین هوشمندسازی بانک‌ها، معابر، ورودی‌ها و خروجی‌های استان قم را یکی از دستاوردهای قرارگاه مشترک مبارزه با سرقت عنوان کرد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcba0bf.rhb8wpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما