پنجشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : 51114
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
معاون جدید ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی:

نیازمند هوشمندسازی تعاملات اسلامی در عرصه بین‌الملل هستیم

قم نيوز : قم نیوز: حجت الاسلام والمسلمین قنبری با بیان این که جامعه‌المصطفی به دنبال ارائه تعاملات اسلامی هوشمندانه در عرصه‌های بین‌المللی است، گفت: ارتباطات عامل موفقیت سازمان‌های بین‌المللی است و هوشمندانه بودن تعاملات، همان اولویت‌دهی به فعالیت‌های بین‌المللی به شمار می‌رود.
نیازمند هوشمندسازی تعاملات اسلامی در عرصه بین‌الملل هستیم
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین قنبری در جلسه تودیع و معارفه معاون ارتباطات و بین‌الملل المصطفی، با بیان این که خداوند را شاکریم که به ما فرصت خدمت در نهاد فاخری مانند جامعه‌المصطفی را اعطا نموده است، خاطرنشان کرد: عمق حرکت نهادهای گوناگون دینی در عرصه‌های بین‌المللی، محصول مجاهدت ها و رشادت‌های شهدای انقلاب اسلامی است.

وی با تأکید بر این که سپاس‌گزاریم که خداوند متعال همکاران خوبی بر سر راه ما قرار داده است، یادآور شد: افتخار می‌کنیم که در مجموعه‌ای با مدیریتی قوی، تیزهوش و ولایتمدار مانند آیت‌الله اعرافی خدمت می‌کنیم.

چراغ راه فعالیت‌های بین‌المللی

معاون جدید ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی، با بیان این که منویات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی(مدظله‌العالی) و تأکیدات رئیس جامعه‌المصطفی، چراغ هدایتی پیش روی فعالیت‌های بین‌المللی است، خاطرنشان کرد: در این نشست، همه جمع شده‌ایم تا از یک دهه تلاش همکار ارجمند «حجت‌الاسلام والمسلمین حکیم‌الهی»، که دلسوزانه، مجدانه و متواضعانه خدمات بسیار ارزشمندی رقم زده‌اند، تقدیر نماییم. فعالیت‌های بین‌المللی المصطفی، مدیون زحمات و مجاهدت‌های این بزرگوار است.

وی با بیان این که حجت‌الاسلام والمسلمین حکیم‌الهی،  به دست‌آوردهای ارزشمندی در حوزه‌های بین‌المللی و ایجاد و تقویت تعاملات علمی با مراکز گوناگون جهان دست یافته است، اظهار داشت: همه افتخارات، مرهون تلاش‌های همدلانه و فعالیت‌های گروهی المصطفی است که تحت مدیریت عالی آیت‌الله اعرافی شکل گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قنبری با بیان این که هیچ کس در فضای بین‌الملل نمی‌تواند جای خالی حجت‌الاسلام والمسلمین حکیم‌الهی را پر نماید، یادآور شد: امیدواریم همراهی و همکاری مجدانه دوستان بتواند بخشی از نقصان فقدان حضور ایشان را جبران نماید.

تعامل اسلامی هوشمندانه در عرصه بین‌الملل

وی با بیان این که جامعه‌المصطفی به دنبال ارائه تعاملات اسلامی هوشمندانه در عرصه‌های بین‌المللی است، خاطرنشان کرد: ارتباطات عامل موفقیت سازمان‌های بین‌المللی است و هوشمندانه بودن تعاملات، همان اولویت‌دهی به فعالیت‌های بین‌المللی به شمار می‌رود.

معاون جدید ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی با تأکید بر این که باید از همه فعالیت‌های بین‌المللی نهادهای اسلامی حمایت نمود، اذعان داشت: همواره باید ضمن صیانت از داشته‌ها و دست‌آوردهای دینی فعالان عرصه بین‌الملل، فعالیت‌های آنان را گسترش دهیم و تقویت نماییم.

حجت‌الاسلام والمسلمین قنبری به جوامع هدف جامعه‌المصطفی در عرصه‌های بین المللی اشاره نمود و اظهار داشت: همه انسان با ملیت‌ها و فرهنگ‌های گوناگون، جامعه مخاطب فعالیت‌های بین‌المللی المصطفی به شمار می‌روند.

راهکاری برای گسترش کمی و کیفی فعالیت‌های دینی

وی صیانت و حراست از تجربیات پیشینیان را از مهم‌ترین فعالیت‌های پیش روی معاونت ارتباطات و بین‌الملل المصطفی عنوان کرد و اذعان داشت: باید با همیاری و همدلی به سمت گسترش کمی و کیفی فعالیت‌های دینی در گستره جهانی حرکت نماییم.

معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی افزود: حوزه بین‌الملل، همه بخش‌های المصطفی اعم از فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی را پوشش داده، ضمن ایجاد پیوند عمیق و ناگسستنی با حوزه‌های علمیه، اتفاقات مبارکی در عرصه‌های گوناگون بین‌المللی رقم خواهد زد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قنبری تأکید کرد: معاونت ارتباطات و بین‌الملل همزمان با رصد مداوم رخدادهای متغیر فضای بین‌الملل، باید با جریان‌شناسی هوشمندانه، راهکارهای عملیاتی متنوع و در خور توجهی را پی‌گیری و ارائه نماید.

وی ارزیابی فعالیت بین‌المللی مراکز و نهادهای همسو را مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: تقویت حمایت‌های ستادی، کمک بسزایی برای فعالیت صفوف خارج کشور رقم خواهد زد.

معاون جدید ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی با بیان این که مسئولیت‌ها، امانتی گذراست، خاطرنشان کرد: باید با استفاده حداکثری از فرصت‌های شکل‌یافته، گام‌های مستحکم‌تری با خلوص نیت برای رسیدن به رضای الهی برداریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین قنبری در پایان با تأکید بر این که نباید به عناوین زودگذر دنیوی دلخوش باشیم، خاطرنشان کرد: امیدواریم در کنار هم بتوانیم با تأسی از نبی مکرم اسلام(ص)، اولیای الهی، امام راحل و توسل به امام زمان(عج)، با همکاری شما عزیزان گام‌هایی به پیش برداریم.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcba8bs.rhb88piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما