پنجشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب : 29984
منبع : روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم
معاون درمان وزارت بهداشت:

طرح تحول نظام سلامت اتفاقی گذرا و حادثه یکساله نیست

قم نيوز : قم نیوز: معاون درمان وزارت بهداشت گفت: طرح تحول نظام سلامت اتفاقی گذرا و حادثه یکساله نیست، بلکه تغییر روند در نظام ارائه خدمات سلامت با محوریت اقشار متوسط و آسیب‌پذیر جامعه برای حفاظت مالی و ایجاد عدالت در خدمات درمانی کشور است.
طرح تحول نظام سلامت اتفاقی گذرا و حادثه یکساله نیست
به گزارش قم نیوز، محمد حاجی آقاجانی در حاشیه بازدید از مراکز درمانی قم با اشاره به آغاز فاز دوم طرح تحول نظام سلامت اظهار داشت: طرح تحول نظام سلامت که از پانزدهم اردیبهشت ماه سال ۹۳ در سراسر کشور آغاز شد در سال ۹۴ با درخواست دولت و به دستور رییس جمهور با جدیت استمرار خواهد داشت.

وی افزود: طرح تحول نظام سلامت اتفاق گذرا و حادثه یکساله نیست بلکه تغییر روند در نظام ارائه خدمات سلامت با محوریت اقشار متوسط و آسیب‌پذیر جامعه برای حفاظت مالی و ایجاد عدالت در خدمات درمانی کشور است.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: سال ۹۴، ۸ برنامه طرح تحول نظام سلامت در حوزه درمان را ادامه خواهیم داد و برنامه‌های جدیدی نیز در نظر گرفته شده است که مهم‌ترین آن در حوزه بهداشت و پرداختن به مردم حاشیه نشین شهرهای بزرگ است.

حاجی آقاجانی با بیان اینکه برنامه‌های جدیدی در سال ۹۴ در حوزه درمان اجرا خواهد شد گفت: مهم‌ترین هدف ما در سال جاری استمرار برنامه‌های سال گذشته و ایجاد اطمینان در مردم که طرح تحول نظام سلامت با قدرت، جدیت و پهنه گسترده‌تری از خدمات در سال ۹۴ و پس از آن ادامه خواهد داشت.

وی در خصوص طرح‌های جدید در حوزه درمان در سال جاری عنوان کرد: در حال حاضر ۸۰ هزار تخت در بیمارستان‌های دولتی وزارت بهداشت داریم که این تعداد ۸۰ درصد از خدمات بستری کشور را ارائه می‌کنند ولی تمام آنها قدیمی هستند که برای تقویت این بخش اقداماتی انجام داده‌ایم.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه متوسط زمان تاسیس بیمارستان‌های کشور ۳۵ سال است خاطرنشان کرد: بازسازی مراکز درمانی، تجهیزات پزشکی روز دنیا، گسترش بخش‌های ویژه همچون آی سی یو و اورژانس در زمینه توسعه کیفیت و ارائه خدمات بیمارستان‌های دولتی در سال ۹۴ در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد.

حاجی آقاجانی با اشاره به بازدیدش از زمین محل احداث بیمارستان هزار تختخوابی قم گفت: این بیمارستان که قرار است در استان قم احداث شود به عنوان نمونه کشوری و آغاز راه جدید در توسعه خدمات بیمارستانی کشور است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر به ازای یک هزار نفر جمعیت کشور ۱.۵ تخت بیمارستانی داریم که این شاخص در کشورهای توسعه یافته بین ۷ تا ۱۳.۵ تخت است و از این حیث کشورهای منطقه نیز حتی دو برابر از ایران تخت بیمارستانی دارند.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه برای کاهش سقف‌های انتظار نیاز به افزایش تخت در بیمارستان‌ها و بهبود خدمت رسانی داریم تصریح کرد: طرحی که وزارت بهداشت از سال گذشته به دنبال آن است سرمایه گذاری بخش خصوصی و جذب سرمایه‌های آنها به حوزه بهداشت و درمان از جمله بیمارستان‌های تخصصی است.

حاجی آقاجانی با بیان اینکه نمونه بسیار خوب حضور بخش خصوصی بیمارستان هزار تختخوابی قم خواهد بود اظهار داشت: احداث این بیمارستان به زودی آغاز خواهد شد و همکارانمان در دانشگاه علوم پزشکی قم به همراه استانداری، سایر مقامات محلی و سرمایه‌گذار زمین این بیمارستان را پیشنهاد دادند و مراحل طراحی آن آغاز شده است که امیدواریم در بازه زمانی پیش بینی شده استان قم دارای یکی از مجهزترین بیمارستان‌های کشور شود.

وی افزود: استان قم با داشتن جمعیت زیاد، وجود حرم حضرت معصومه(س) و همچنین شاهراه مواصلاتی اصلی کشور جاذبه‌های توریستی و مسافرتی زیادی دارد و لازم است خدمات درمانی این استان ارتقا پیدا کند.

معاون درمان وزارت بهداشت بیان کرد: خوشبختانه قرار است دو بیمارستان جدید در سال جاری در قم افتتاح شود ولی آنها نیز کفایت خدمات درمانی مناسب این استان را نخواهد داشت و امیدمان به آن بیمارستان هزار تختخوابی است که ان‌شاءالله بتواند در شأن مردم این استان باشد و خدمت رسانی کند.

حاجی آقاجانی بیان کرد: طی یکسال اخیر و از زمان آغاز طرح تحول نظام سلامت بازسازی بخش‌های مختلف بیمارستان‌ها در قم صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: درست است بیمارستان‌های قم قدیمی هستند اما شکل و امکانات بهتری در در آن نسبت به گذشته ارائه می‌شود ولی این آغاز راه است و برای بازسازی بیمارستان‌های قم باید کارهای زیادی صورت گیرد.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: برنامه ارتقای هتلینگ مراکز درمانی در سال جاری ادامه خواهد یافت و مدیران دانشگاه علوم پزشکی قم نیز با جدیت این برنامه را برای بیمارستان‌های قم اجرا خواهند کرد.

شایان ذکر است دکتر محمد حاجی آقاجانی معان درمان وزارت بهداشت روز گذشته به قم سفر کرد و از بخش‌های مختلف مراکز درمانی کامکار عرب‌نیا و ایزدی بازدید کرد.

وی همچنین در زمین محل احداث بیمارستان هزار تخت‌خوابی قم حضور یافت.

جلسه با اعضای هیئت رئیسه، هیئت علمی، متخصصین و پزشکان دانشگاه علوم پزشکی قم از دیگر برنامه‌های معاون وزیر بهداشت در قم بود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcba9b5.rhb9wpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما