دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۳
کد مطلب : 27904
آیت‌الله نوری‌همدانی:

9 دی تبلور بیداری و بصیرت مردم بود

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید قم گفت: ملت ایران بیدار هستند و بیداری خود را نشان دادند و 9 دی تبلور بیداری و بصیرت مردم بود که نمایش دادند و هر سال باید پررنگ‌تر باشد تا عبرتی برای دشمنان باشد.
9 دی تبلور بیداری و بصیرت مردم بود
 به گزارش قم نیوز ، آیت‌الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن یوم الله 9 دی گفت: این روز در تاریخ انقلاب اسلامی روز بسیار مهمی بوده و از ایام الله است.
 
وی با بیان اینکه چند روز در انقلاب اسلامی ایام الله است که 22 بهمن و روز 9 دی از جمله آنها محسوب می‌شود، گفت: روز 9 دی جوش، خروش و خیزش با وسعت و گرمی به وجود آمد و مردم بصیرت خود را در برابر فتنه نشان دادند.
 
این مرجع تقلید با اشاره به آیه‌ای از قرآن گفت: خداوند می‌فرماید از فتنه‌ها بپرهیزید، زیرا فتنه‌ها دامن‌گیر فتنه گران نمی‌شود، بلکه دامن‌گیر جامعه می‌شود.
 
وی با بیان اینکه فتنه 88 حرکتی برای براندازی نظام بود گفت: دشمنان از این نظام سیلی خوردند و کودتایی خواستند به وجود آورند که مقدمات آن را از خرداد ماه آغاز کردند.
 
آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به حمله کردن به خیمه‌های عاشوراییان و سر دادن شعارهایی در ششم دی گفت: مردم برای احیای عاشورا هر سال به جوش و خروش و عزاداری می‌پردازند و اگر جوش و خروش عاشورایی نبود، عاشورا خاموش می‌شد.
 
وی خاطرنشان کرد: «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» یکی از شعارهای فتنه‌گران بود که این شعار بسیار هنجار شکن است زیرا غزه و لبنان جبهه مقاومت هستند و در برابر صهیونیست قرار دارند و اگر مرزها در هم شکسته شود میدان بیشتری پیدا می‌کنند.
 
استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: فتنه‌گران در گام دوم جمهوری ایرانی را مطرح کردند که به معنای هدر دادن خون شهدا و پایمال کردن فداکاری آنها بود.
 
وی با بیان اینکه فتنه‌گران شعار هنجارشکنی به مقام شامخ ولایت و حضرت امام خمینی(ره) را مطرح کردند، گفت: ولایت فقیه رکن اساسی انقلاب است و در دنیا تحول ایجاد کرده است و مستضعفان جهان را بیدار کرده و آثار و برکات فراوانی دارد و این حرکت استکبار را پریشان کرده و به آخر خط رسانده است.
 
آیت‌الله نوری‌همدانی خاطرنشان کرد: آمریکا، انگلیس و فرانسه از فتنه‌گران حمایت کردند و فتنه‌گران یک کلمه بیان نکردند که این کشورها بی‌خود پشتیبانی می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه فتنه 88 کودتای غرب برای براندازی نظام بود گفت: امیر مومنان در زمینه فتنه در کلام 50 نهج البلاغه فرمودند ابتدای فتنه دنبال هوا و هوس رفتن است و همیشه فتنه‌گران یک مطلب از حق و باطل را می‌گیرند و مخلوط می‌کنند و اینجا است که ملت باید بیدار باشند.
 
این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: ملت ایران بیدار هستند و بیداری خود را نشان دادند و نهم دی تبلور بیداری و بصیرت مردم بود که نمایش دادند و هر سال باید پررنگ‌تر باشد تا عبرتی برای دشمنان باشد.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcba9b5.rhbzgpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما