پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۴۸
کد مطلب : 27094
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور:

بازسازی واقعه غدیر خم پیام وحدت را منتقل می‌کند

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه‌ای علمیه سراسر کشور گفت: غدیر آمده است تا پیام وحدت را منتقل کند و بگوید که جانشین پیامبر (ص) یکی بود و تا آخر باید یکی باشد و در این بازسازی دقت کنید که ضمن رعایت جنبه‌های تاریخی، روح معنوی عید سعید غدیر نیز منتقل شود.
بازسازی واقعه غدیر خم پیام وحدت را منتقل می‌کند
 به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری که در دیدار با اعضای ستاد مرکزی بازسازی واقعه غدیر خم سخن می‌گفت، با عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام محمد باقر (ع)، اظهار کرد: حیات و ممات ما به دست اهل بیت (ع) است و امیدواریم خداوند توفیق خدمت در راه این بزرگواران را به ما اعطا کند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور افزود: امام باقر (ع) می‌فرماید نهایت دین در سه چیز است، نخست فهم عمیق در دین پیدا کردن و این مسئله بر هر مسلمانی واجب است و کاری که شما در بازسازی واقعه غدیر انجام می‌دهید، در همین راستا است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: دومین نکته از فرمایش امام باقر (ع) تقدیر معیشت است و انسان باید در زندگی اسراف و تبذیر نکند و سومین نکته صبر کردن در مشکلات و ناملایمات است تا از میدان به در نرود.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: خداوند متعال در آیات و روایات سفارش کرده است که نقاط عطف تاریخی را به یاد مردم بیاورید و اگر چه همه روزها و ایام خدایی است، اما برخی از روزها از ویژگی‌های خاصی برخوردار هستند، همان طور که برخی از مکان‌ها نیز مانند مکه چنین هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور تصریح کرد: از بعثت تا غدیر تا عاشورا، از نقاط عطف تاریخ اسلامی است و روزهای خدایی به شمار می‌آیند، اما یک روز خدایی مثل ظهور است و روزی دیگر مانند عاشورا که عظمت زیادی دارد و غدیر نیز روزی است که گفته شده ‌در آن روز دین تکمیل شده است.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اهمیت غدیر، اظهار کرد: غدیر را اگر از اسلام جدا کنیم، بعثت معنای خودش را از دست می‌دهد، اگر غدیر فراموش نمی‌شد، عاشورایی اتفاق نمی‌افتاد و تمام مشکلات دوران ائمه به خاطر نادیده گرفتن غدیر است و وظیفه ما یادآوری این نعمت بزرگ است و خداوند نیز غدیر را اکمال نعمت می‌دهد و می‌فرماید در این حالت اسلام به عنوان دین تکمیل شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: جرقه اولیه این کار، یک عنایت الهی بوده است، زیرا مردم به غدیر پای بند هستند و به نیابت از امیر المومنین (ع) با سادات بیعت می‌کنند و اظهار علاقه و محبت می‌کنند اما این‌که انسان بتواند غدیر را به تصویر بکشد و جلوه‌های ویژه غدیر را میدانی کند، خاطره غدیر را در دل‌های مردم جاودانه می‌کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به ضرورت دقت در جنبه‌های بازسازی غدیر، تأکید کرد: مسائل تاریخی را در این بازسازی با کمک پژوهشگران و علما رعایت کنید تا این بازسازی تصویری، به درستی در ذهن تماشاگران آن ثبت شود.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور خاطرنشان کرد: سعی کنید تا روح واقعه غدیر را به درستی منتقل کنید تا اثر معنوی خوبی باقی بگذارد و این طور نباشد که یک بازسازی بی روح باشد تا اثرات معنوی آن تا سال آینده باقی باشد.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: غدیر آمده است تا پیام وحدت را منتقل کند و بگوید که جانشین پیامبر (ص) یکی بود و تا آخر یکی باشد و از این رو وقتی به امام حسین (ع) می‌گویند چرا در زمان امام حسن (ع) اقدامی نکردید، می‌فرماید من رعیت برادرم بودم و این نشان از یکی بودن امام (ع) در زمان‌های مختلف دارد و باید خط وحدت غدیر را بر همین اساس دنبال کرد.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdcbagb5.rhbz9piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما