چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب : 25564

فعالیت 10 پایگاه سنجش سلامت در استان قم

قم نيوز : قم نیوز: رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قم از فعالیت 10 پایگاه سنجش سلامت در قم خبر داد.
فعالیت 10 پایگاه سنجش سلامت در استان قم
به گزارش قم نیوز، علیرضا کبیری با اشاره به طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود از اوایل خرداد ماه اظهار کرد: نوبت‌دهی این طرح از هفته دوم خرداد شروع شده و از ابتدای هفته سوم خرداد به طور عملی پایگاه سنجش به فعالیت پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: ۱۰ پایگاه اولیه و یک پایگاه تخصصی در سطح استان قم وجود دارد که دانش‌آموزان بدو ورود به مدرسه و افراد جامانده از طرح سنجش می‌توانند به این پایگاه‌ها مراجعه کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قم با بیان اینکه پایگاه‌های سلامت در چهار ناحیه مستقر هستند، گفت: ناحیه یک دارای دو پایگاه، ناحیه دو دارای دو پایگاه، ناحیه سه دارای دو پایگاه و ناحیه چهار دارای سه پایگاه بوده و یک پایگاه سیار نیز مناطق روستایی و مناطق سه‌گانه را زیرپوشش قرار می‌دهد.

وی یادآور شد: با توجه به ماه رمضان پایگاه‌ سیار را به دلیل رفاه هم‌استانی‌ها راه‌اندازی کردیم تا با سرعت بیشتری عملیات سنجش انجام شود.

کبیری با بیان اینکه افراد پس از مراجعه به پایگاه‌ها مورد آزمایش و ارزیابی بینایی و شنوایی قرار می‌گیرند، گفت: اگر پرونده سلامت نیاز به بازدید و ارزیابی تخصصی باشد به پایگاه تخصصی ارجاع داده می‌شود و اگر نیاز به ارجاع به پایگاه تخصصی نباشد، در همان مکان پرونده سلامت تکمیل می‌شود.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان در مرحله دیگر برای انجام واکسیناسیون و تاییدیه به مرکز بهداشت ارجاع داده می‌شوند و سپس برای ثبت‌نام قطعی به مدرسه مراجعه می‌کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قم خاطرنشان کرد: در سال گذشته بالغ بر ۲۱ هزار و ۲۱۰ نفر دانش‌آموز سنجش شدند و امسال پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲۱ هزار نفر در این پایگاه‌ها مورد سنجش قرار گیرند.

وی با بیان اینکه تاکنون بالغ بر ۱۳ هزار نفر به پایگاه‌های سنجش سلامت در سطح استان مراجعه کردند، گفت: این پایگاه‌ها تا ۱۷ مرداد امسال فعال هستند و پس از این زمان ۹ پایگاه تعطیل شده و یک پایگاه تا پایان شهریور به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

کبیری به خانواده‌ها توصیه کرد تا برای نوبت‌دهی هر چه سریع‌تر به پایگاه‌ها مراجعه کرده و نسبت به تکمیل پرونده سلامت فرزندانشان اقدام کنند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcbasb5.rhbs0piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما