جمعه ۳ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۷
کد مطلب : 28534
آیت‌الله عالمی:

نعمت ولایت بشر را به سمت ایمان هدایت می‌کند

قم نيوز : قم نیوز:عضو خبرگان رهبری بر شکر نعمت ولایت تاکید کرد و گفت: نعمت ولایت بشر را به سمت ایمان هدایت و وظایفی را برای بشر ایجاد می‌کند.
نعمت ولایت بشر را به سمت ایمان هدایت می‌کند
به گزارش قم نیوز ، آیت‌الله حسن عالمی در سخنرانی پیش از خطبه نماز‌ جمعه این هفته قم بر شکرگذاری نعمت ولایت تاکید و اظهار کرد: نعمت ولایت بشر را به سمت ایمان هدایت کرده و وظایفی را برای بشر ایجاد می‌کند.
 
وی اضافه کرد: در آیاتی از قرآن کریم خداوند خطاب به انسان‌ها نعمت‌هایی را برشمرده و بشر را به شکرگذاری دستور داده است.
 
عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه خداوند برای انسان چیزی بیش از حد نیاز قرار نداده است، تصریح کرد: زیبایی‌های زندگی نیز نعمتی است که خداوند برای انسان مورد نظر قرار داده است.
 
وی ادامه داد: خداوند علاوه بر اینکه نیازهای بشر را تامین کرد، نیازهای موجودات زنده جهان را نیز مورد توجه قرار داد که انسان از وجود بسیاری از آن‌ها ناآگاه است.
 
آیت‌الله عالمی با تاکید بر اینکه بستر زندگی و محیط زیست را خداوند بدون عیب آفریده است مطرح کرد: ما باید برای شکر نعمت آنچه که خداوند عالم آفریده را به خوبی محافظت و به اندازه مصرف کنیم.
 
وی یادآور شد: اگر در استفاده از نعمت‌های الهی حرص و بی‌رحمی دیده شود، وزن خلقت و زیبایی آفرینش خداوند از بین برود.
 
آیت‌الله عالمی با اشاره به اینکه در روایات بسیاری بر صرفه‌جویی منابع طبیعی تاکید شده است گفت: انسان برای سئوال کردن از افراد باید به دنبال فهمیدن باشد و اگر سئوال به صورتی باشد که بخواهد دیگران را مسخره کند، نباید مطرح شود.
 
وی تاکید کرد: انسان می‌تواند حقیقت حیات را درک کند اما نمی‌تواند تعریف مناسبی که مزه آن را به دیگران برساند، بیان کند.
 
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در نگهداشتن آب در واقع از حقیقت زندگی نگهداری کرده‌ایم، عنوان کرد: آب بهترین آشامیدنی دنیا و ارزنده‌ترین آشامیدنی بهشت است.
 
وی به برخی از روایات از امام صادق (ع) اشاره کرد و افزود: آب چیزی است که زندگی را زیبا می‌سازد و جلوه‌های زندگی را ادامه می‌بخشد به همین علت باید در مصرف آب به احکام الهی توجه داشته باشیم.
 
آیت‌الله عالمی خاطرنشان کرد: در مصرف محصولات کشاورزی و یا رفتارهای دیگر که با محیط زیست خواهیم داشت، باید تکلیف اصلی خود که قناعت است را مورد توجه قرار دهیم.
 
وی شیوه استفاده از محیط زیست را یکی از آزمون‌های الهی دانست و تصریح کرد: انسان‌ها نسبت به زیبایی‌های عالم مکلف‌ هستند و خداوند نیز با توجه به شیوه رفتاری افراد در این ارتباط انسان را آزمایش می‌کند.
 
آیت‌الله عالمی با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) که زندگی زیبا را وابسته به هوای پاک، آب فراوان و زمین نرم دانسته‌اند مطرح کرد: امیدواریم در این سه مورد به بهترین شیوه توصیه‌های ائمه اطهار (ع) را انجام دهیم.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcbasb5.rhbwfpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما