يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۵
کد مطلب : 48514
منبع : خبرگزاری مهر
آیت‌الله سبحانی:

منابر باید باعث رشد سیاسی و علمی مردم شود/ توجه به وحدت در جامعه

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: علم و ایمان مردم باید از طریق منابر رشد کند و در مسائل سیاسی هم باید همین گونه باشد.
آیت الله سبحانی: منابر باید باعث رشد سیاسی و علمی مردم شود/ توجه به وحدت در جامعه
آیت الله سبحانی: منابر باید باعث رشد سیاسی و علمی مردم شود/ توجه به وحدت در جامعه
به گزارش قم نیوز، آیت الله العظمی جعفر سبحانی در همایش مبلغان ماه مبارک رمضان که قبل از ظهر یکشنبه در مدرسه فیضیه برگزار شد با تأکید بر اینکه مبلغان دینی باید در دوران تبلیغ مطالبی که مورد نیاز است مطرح کنند، ابراز داشت: اقتصاد اسلامی و سیاست اسلامی از جمله مطالبی است که برای مردم سودمند است.

وی در ادامه با بیان اینکه در تبلیغ باید جوانان را مد نظر قرار داد و به آنها توجه کرد، گفت: منبرها باید به گونه‌ای باشد که جوانان را متحول کند و از حدیث، شعر و روضه در کنار یکدیگر استفاده شود.

این استاد سطوح عالی حوزه همچنین بر روضه خوانی هم تأکید کرد و اظهار داشت: نباید این‌گونه تصور شود که اگر در پایان منبر علمی روضه خوانده شود کاری نابه‌جاست، روضه امام حسین(ع) بیشترین تأثیرات را بر روی مردم و جوان دارد.

تبلیغ علیه شیعه در ماهواره

وی ماهواره را به عنوان خطری برای جوانان دانست و ابراز کرد: ماهواره‌ها تبلیغات بسیاری علیه شیعه دارند و باید جوانان را از نظر اعتقادی رشد داد تا فریب شبکه‌های ماهواره‌ای را نخورند.

آیت الله سبحانی با اشاره به اینکه منابر عمومی باید در کنار منابر خصوصی برای جوانان برگزار شود، ادامه داد: این‌که چه مطالبی بر روی منبرها بیان شود یکی از رمزهای موفقیت منابر است و استفاده از آیات قرآنی بر اساس موضوعات غنای منبر را افزایش می‌دهد.

رقابت انتخابات تبدیل به عداوت شد

وی همچنین به مسئله انتخابات اشاره و با تأکید بر اینکه علم و ایمان مردم باید از طریق منابر رشد کند و در مسائل سیاسی هم باید همین‌گونه باشد، گفت: در انتخابات رقابت به عداوت تبدیل شد در حالی که باید کار ی کرد که جامعه اسلامی به سوی وحدت برود.

این مرجع تقلید شیعیان با بیان زیربنای نظام ما وحدت است، تأکید کرد: دشمن همین امر را نشانه گرفته است ودر منابر هم باید به گونه‌ای سخنرانی شود که از دو جناحی شدن‌ها جلوگیری شود.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcbasba.rhbw8piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما