سه شنبه ۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 43834
منبع : پایگاه خبری-تحلیلی ثامن پرس

سیاست با طعم شله مشهدی / دعوت کننده علی مطهری به مشهد چه کسانی بودند؟

قم نيوز : قم نیوز: علی مطهری به دعوت مجمع مشورتی اصلاح طلبان خراسان رضوی به مشهد سفر کرد. این حزب در سال 92 توسط خاتمی تشکیل شد.
سیاست با طعم شله مشهدی / دعوت کننده علی مطهری به مشهد چه کسانی بودند؟
به گزارش قم نیوز،  با اینکه فضای اربعین حسینی با دل و جان عاشقان همنوایی می کرد اما یک جریان خبری از ظهر به صورت مستمر پمپاژ می شد و سیاست ورزی غلط عده ای را جلو چشم همگان برجسته می کرد. یک حزب سیاسی یک چهره هیاهوطلب سیاسی را به شهر ثامن الحجج (ع) آورده بود تا در باب "اصلاح حکومت" سخن بگوید!

بسیاری تا کنون نام "مجمع مشورتی اصلاح طلبان" را نشنیده بودند و نمی دانستند که چه مرام و شخصیت هایی پشت آن هستند.

مجمع مشورتی اصلاح طلبان با پایه گذاری عباشکلاتی اصلاح طلبان

زمان زیادی نگذشت که عباشکلاتی اصلاح طلبان به تلخی گرایید و کام یک ملت را تلخ کرد. کسی که به آن سوی مرزها پالس مثبت می فرستاد که الان زمان سرمایه گذاری بر روی تحولات ایران است. مدیریت تحولات انتخاباتی به نحوی که حوادث خونینی را به وجود بیاورد ناز شست فتنه گری بود که به لطف نظام جزو محصورین قرار نگرفت.

او از سال 86 یک گروه سیاسی را به گرد خود جمع کرد و نام مجمع مشورتی اصلاح طلبان بر روی آنها نهاد. عملا از سال 92 این گروه به شکل منسجم تر به دنبال تأثیرگذاری بر شرایط سیاسی کشور بودند و حتی در تیرماه 92 به دیدار رئیس جمهور منتخب یازدهم حسن روحانی رفتند.

حسین مرعشی، موسوی لاری و صفدر حسینی همان مدیر با حقوق نجومی از عناصر اصلی و تعیین کننده مجموع مشورتی اصلاح طلبان بودند که به عنوان مجمع یا شورای خاتمی شناخته می شد.

مجمع مشورتی اصلاح طلبان خراسان رضوی: از راه نرسیده!

عارف و اعتماد ملی به شدت با مجمع مشورتی زاویه داشتند و آن را موجب انشقاق جریان اصلاح طلبی می دانستند اما هر چه جلوتر می رفت بعضی فعالان محلی و شهرستانی علاقه بیشتری نسبت به فعالیت و سردمداری این جریان در منطقه خود می دیدند. این مجمع قرار نبود به عنوان حزب فعالیت کند و نقش آن به عنوان یک تشکل سیاسی در پایتخت کشور پذیرفته نمی شد.

مجمع مشورتی اصلاح طلبان

اما با توجه به خلأهای موجود کشور برخی از فعالان سیاسی در نقاط مختلف کشور با این نام اقدام به ثبت و اخذ مجوز از وزارت کشور کردند. در خراسان رضوی نیز چندماه پیش بود که تشکلی با نام حزب مجمع مشورتی اصلاح طلبان خراسان رضوی کردند. تشکل نوپا و چندماهه ای که روز اربعین امسال حاشیه ای در فضای شهری و کشوری ایجاد کرد.

چه کسی این مجمع را راهبری می کند؟

با دقت در سابقه فعالیت دبیرکل این مجمع آنچه مشخص می شود حضور افراطی وی در جریان اصلاحطلبی است. عضویت وی در بنیاد باران خاتمی که از سران فتنه است، سابقه فعالیت وی در جبهه مشارکت، عدم احراز صلاحیت در نمایندگی مجلس شورای اسلامی و ... . اما آنچه که در کارنامه سیاسی وی به چشم می آید امضای نامه درخواست آزادی دو تن از محصورین است که بنا بر گزارش های واصله در سالن مراسم نیز عکس های آنان نصب شده بود.

 300 شهرستانی به مشهد آورده شدند/ نهار آنها به صورت "سطلی" داده شد

دبیرکل این مجمع در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: قرار بود بعد از لغو برنامه سخنرانی علی مطهری در مشهد، برنامه نهار برای 300 نفر از مهمانانی که از شهرستان‌ها آمده بودند برگزار شود که این برنامه هم لغو شد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: غذاهای نذری که برای مهمانان در مرکز رفاهی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تدارک دیده شده بود، به صورت سطلی برای مهمانان و خارج از مجموعه سرو شد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcbawba.rhbffpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما