شنبه ۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۳۹
کد مطلب : 26734

دبیرخانه مستقل فیلم کوتاه قم تشکیل شد

قم نيوز : قم نیوز: مسئول امور سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از تشکیل دبیرخانه دائمی و مستقل فیلم کوتاه استان به مرکزیت این اداره کل خبر داد.
دبیرخانه مستقل فیلم کوتاه قم تشکیل شد
به گزارش قم نیوز، محمدکاظم رضوانی اظهار داشت: حوزه هنری، معاونت اجتماعی نیروی انتظامی، اداره کل ورزش و جوانان، انجمن سینمای جوانان، صدا و سیما و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم اعضای دبیرخانه مستقل فیلم کوتاه استان هستند.

وی با بیان اینکه از این پس فیلمسازان استان باید مجوز فیلم‌های زیر ۶۰ دقیقه را از این دبیرخانه دریافت کنند ادامه داد: تولیدات صدا و سیمای مرکزی و صدا و سیمای استان از این موضوع استثنا هستند.

رضوانی تجمیع آثار و تشکیل بانک اطلاعات فعالیت فیلمسازان استان را از محاسن این دبیرخانه اعلام کرد و گفت: کارشناسان بررسی از اعضای دستگاه‌های عضو این دبیرخانه بوده و طبق آیین نامه اجرایی دبیرخانه که در جلسات بعد به تصویب خواهد رسید، نسبت به بررسی فیلم‌ها و صدور مجوز اقدام خواهند کرد.

مسئول امور سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه تسهیل و تسریع در امور صدور مجوزهای فیلم فعالان حوزه فیلمسازی از ضرورت‌ها و اولویت‌های اصلی این دبیرخانه است، خاطرنشان کرد: در جلسه اخیر کارگروه این دبیرخانه که تمام اعضا تشکیل دبیرخانه فیلم به مرکزیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان را مورد تایید و تأکید قرار دادند و مقرر شد در خصوص مجوزهای نظم امنیت نیروی انتظامی، معاونت اجتماعی ناجا فقط مکاتبات دبیرخانه فیلم کوتاه استان قم را ملاک عمل قرار دهد.

طبق گفته رضوانی، پیش از تشکیل این دبیرخانه، دستگاه‌های عضو دبیرخانه به صورت موردی و بدون دریافت مجوز رسمی اقدام به تولید فیلم می‌کردند که این امر موجب لحاظ نشدن حقوق تهیه کننده، تولید کننده و دیگر عوامل فیلم در سامانه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم می‌شد.

وی در پایان از تعیین و اعلام چرخه صدور مجوز در آینده‌ای نزدیک خبر داد و عنوان کرد: در جلسه بعد اعضای دبیرخانه فیلم کوتاه استان قم نحوه فعالیت و طرز ارائه خدمت به تولیدکنندگان مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcbazb5.rhb0fpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما