چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۲۶
کد مطلب : 27643
آیت الله علوی گرگانی:

حادثه گروگانگیری در استرالیا توطئه دشمنان اسلام برای تخریب روحانیت است

قم نيوز : قم نیوز : آیت الله 'سید محمد علی علوی گرگانی'،گفت:حادثه گروگانگیری در استرالیا ، توطئه های دشمن برای تخریب چهره روحانیت به شمار می رود.
حادثه گروگانگیری در استرالیا توطئه دشمنان اسلام برای تخریب روحانیت است
به گزارش قم نیوز ، وی روز چهارشنبه در دیدار با گروهی از دانشجویان مراکز علمی کاربردی استان قم،اظهار داشت: استکبار جهانی برای تخریب چهره روحانیت همواره در طول تاریخ انقلاب اسلامی اقدامات فراوانی را انجام داده است.
 
وی با اشاره به تلاشهای دشمن برای دور کردن جامعه از روحانیت، تصریح کرد: دشمن قصد دارد تا لباس فقاهت و ولایت، را از تن جامعه اسلامی خارج کند و اسلام منهای روحانیت را که خطر آن را حضرت امام (ره) بارها گوشزد کرده بود، در جامعه رواج دهد.
 
آیت الله علوی گرگانی با گرامیداشت هفته وحدت حوزه و دانشگاه و یاد و خاطره شهید مفتح، تصریح کرد: در حالی که در دوران رژیم پهلوی چهره روحانیت در نزد جامعه به وسیله دشمن و عوامل رژیم شاه یک چهره ضد تمدن و پیشرفت نشان داده می شد، شهیدانی همچون مفتح و مطهری برای اثبات نادرست بودن این چهره ارایه شده از روحانیت، زحمات فراوانی را متحمل شدند.
 
وی تصریح کرد: به تعبیر حضرت امام راحل، حوزه و دانشگاه مانند دو بال هستند، برای پیشرفت و صعود به قله های ترقی وجود هر دوی آنها برای کشور لازم است.
 
وی با اشاره به تلاش همه انبیای و اولیای الهی برای شناساندن دشمنان انسان ها به جامعه مورد هدف خود،تصریح کرد: در دوران معاصر نیز علمای دین، حضرت امام (ره) و هم اکنون نیز رهبر معظم انقلاب تمام تلاش خود را برای شناساندن چهره دشمن به جامعه به کار گرفته اند.
 
این استاد حوزه همچنین با اشاره به شبهه افکنی دشمنان در خصوص اصل ولایت فقیه، تصریح کرد: دشمن همواره این اصل نظام اسلامی را حربه ای برای کنترل و گرفتن آزادی از جامعه تفسیر و تبیین کرده ولی برخلاف اظهارنظرهای دشمنان ولایت فقیه برای هدایت و رهبری جامعه و آگاه ساختن آنها از توطئه های شوم دشمنان بسیار لازم و ضروری است.
 
وی با اشاره به نقش و مسوولیت خطیر دانشجویان برای پیشبرد اهداف و ارزش های متعالی اسلام و نظام اسلامی تصریح کرد: بدون شک بارزترین مصداق و وجه تشابه برای رسالت انبیا پس از روحانیت دانشجویان هستند.
 
وی افزود: تبلیغ و اشاعه دین تنها به روحانیت محدود نمی شود و دانشجویان نیز می توانند با استفاده از جایگاه و موقعیتی که در جامعه دارند مبانی اسلامی را برای مردم تبیین کنند.
 
استاد خارج فقه حوزه با اشاره به تاکید اسلام و اهل بیت (ع) نسبت به فراگیری علم و دانش، تصریح کرد: بدون شک علم و دانش به تنهایی برای بشریت سود و منفعتی ندارد ،بلکه در قالب ایمان و تقوای الهی است، که ارزش واقعی خود را پیدا می کند.
 
حادثه گروگانگیری در سیدنی استرالیا روز دوشنبه هفته جاری با مرگ سه نفر از جمله گروگانگیر به پایان یافت.
 
عامل این اقدام یک ایرانی تبار متهم تحت تعقیب اینترپل بوده که با حمایت دولت استرالیا پناهندگی گرفته و با وجود ارتکاب بیش از 40 فقره آزار جنسی و مشارکت در قتل همسر سابق خود در سیدنی، زندانی نبوده است.
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcbf0b5.rhbzapiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما