پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۰۰
کد مطلب : 45643
منبع : اداره كل روابط عمومي و بين الملل شهرداري قم

مشاركت شهرداري قم در برگزاري كنگره تاريخ معماري و شهرسازي

قم نيوز : قم نیوز: مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان قم از همراهي و همكاري شهرداري در برگزاري كنگره تاريخ معماري و شهرسازي تقدير كرد.
مشاركت شهرداري قم در برگزاري كنگره تاريخ معماري و شهرسازي
به گزارش قم نیوز، عيسي رضايي در ديدار با شهردار قم، با اشاره به برگزاري كنگره تاريخ معماري و شهرسازي استان، اظهار كرد: در گذشته كنگره‌هاي علمي در حوزه‌ معماري و شهرسازي به همت برخي مديران ميراث فرهنگي برگزار مي‌شد كه حدود ۱۰ سال اين برنامه متوقف شد.

وي با بيان اينكه در دوره جديد به صورت استاني كنگره‌هاي معماري و شهرسازي برگزار مي‌شود، خاطرنشان كرد: ۳۰ دي اين كنگره در استان قم برگزار مي‌شود و به مرور استان‌هاي ديگر برنامه خود را اجرا خواهند كرد.

رضايي با اشاره به دريافت مقالات و آثار علمي در اين كنگره، تصريح كرد: كارگاه‌هاي مختلف علمي را در كنار اين كنگره برگزار كرده‌ايم و برگزاري اين كنگره‌ها مي‌تواند بين اساتيد و دانشجويان موثر باشد.

وي با اشاره به همراهي و همكاري شهرداري در برگزاري كنگره تاريخ معماري و شهرسازي استان قم، گفت: شهرداري و شوراي شهر و استانداري در راستاي برگزاري اين كنگره همراهي بسيار خوبي داشتند.

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان قم هدف اصلي از برگزاري اين كنگره را اطلاع رساني نسبت به حفظ و احياي ميراث فرهنگي دانست و افزود: در قم حدود ۳۱۶ هكتار بافت با ارزش تاريخي و ۳۶۰ اثر ثبت ملي داريم.

رضايي به شناسايي ۸۰۰ اثر تاريخي در شهر قم اشاره كرد و افزود: اميدواريم بتوانيم گامي اساسي در راستاي حفظ آثار تاريخي در شهر قم برداريم.

وي با اشاره به اقدامات مشترك شهرداري و ميراث فرهنگي اظهار كرد: بهسازي و مرمت بناهاي تاريخي شهر با همكاري شهرداري اقدام خوبي بود كه ساماندهي شد و با همت سازمان بهسازي، زيباسازي و نوسازي اطراف حرم مطهر توانستيم نگاه عمومي را به اين سمت جلب كنيم.

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان قم بيان كرد: احياي محور گذر خان، آب‌انبار لب‌چال و ميدان مير از جمله پروژه‌هاي موفق حوزه ميراث فرهنگي در حال اجرا است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcbf0ba.rhbsapiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما