چهارشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 41223
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

لزوم توسعه آموزش‌هاي مردمي توسط دستگاه‌هاي امدادي

قم نيوز : قم نیوز: مديرعامل سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري قم گفت: اگر همشهريان آموزش‌هاي لازم را نديده باشند، در هنگام حادثه تلفات چندين برابر مي‌شود به همين علت توسعه آموزش‌هاي مردمي مورد توجه دستگاه‌هاي امدادي قرار گرفته است.
لزوم توسعه آموزش‌هاي مردمي توسط دستگاه‌هاي امدادي
به گزارش قم نيوز، عباس جعفري در بازديد از مانور خانوادگي «زندگي در شرايط اضطرار» كه توسط شهرداري قم در بوستان علوي برگزار شد، با تاكيد بر اينكه نظام اسلامي در گروه ۱۰ كشور نخست حوادث طبيعي قرار دارد، اظهار كرد: استان‌هاي مختلف كشور به ويژه قم با حوادث طبيعي و غير طبيعي خاصي مواجه هستند به همين علت مسؤولان بايد آموزش‌هاي لازم در حوزه‌هاي مختلف ايمني را به مردم انتقال دهند.

وي از استقرار ۲۰ نفر از كارشناسان واحد آموزش و پيشگيري سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري قم در مانور زندگي در شرايط اضطرار ياد كرد و افزود: آموزش شيوه استفاده از تشك نجات، خروج اضطراري در مواقع حادثه و اطفا حريق با استفاده از كپسول‌هاي آتش‌نشاني از اقدامات سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري قم در اين مانور است.

مديرعامل سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري قم با اشاره به اينكه بلندمرتبه‌سازي به صورت ويژه در كلانشهرهاي كشور به ويژه شهر قم رشد داشته است، مطرح كرد: امدادرساني در اين ساختمان‌ها هنگام حادثه نيازمند امكانات و تجهيزات ويژه است به همين علت سازمان آتش‌نشاني و خدمات‌ايمني شهرداري قم امكانات و تجهيزات مورد نياز اين ساختمان‌ها را تهيه كرده است.

وي با بيان اينكه ساختمان‌هاي بلندمرتبه بايد سيستم‌هاي اطفا حريق را نصب كنند، عنوان كرد: اگر همشهريان آموزش‌هاي لازم را نديده باشند، در هنگام حادثه تلفات چندين برابر مي‌شود به همين علت توسعه آموزش‌هاي مردمي مورد توجه دستگاه‌هاي امدادي قرار گرفته است.

در اين مراسم مديرعامل سازمان فرهنگي هنري وزرشي شهرداري قم نيز با تاكيد بر اينكه شهر قم ظرفيت‌هاي فرهنگي بسياري را در خود جاي داده است، گفت: استفاده از اين ظرفيت‌ها در راستاي افزايش ضريب ايمني شهر بايد مورد توجه مسؤولان قرار گيرد.

سيدرسول موسوي نژاديان توسعه آموزش‌هاي تئوري و عملي در حوزه‌هاي مختلف امدادي را از اهداف اصلي برگزاري مانور خانوادگي زندگي در شرايط اضطرار دانست و تصريح كرد: كاهش آسيب در زمان وقوع حادثه نيازمند آموزش‌هاي فراگير مردمي و رسيدن به اين دستاورد نيازمند نهادينه كردن فرهنگ ايمني در جامعه است.

وي از ارائه محصولات فرهنگي مرتبط با حوزه‌هاي مختلف ايمني در حاشيه برگزاري مانور مذكور ياد كرد و گفت: اين سازمان با محوريت كميته شهروندي و شهرداري قم و مركز پيشگيري و مديريت بحران شهرداري قم در راستاي برگزاري مانور خانوادگي زندگي در شرايط اضطرار مشاركت‌هاي لازم را داشته است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcbf5ba.rhb85piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما