يکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۰۷
کد مطلب : 25113

کلاهبرداران در قم با اسکناس‌های تقلبی روس طلا می‌خرند

قم نيوز : قم نیوز: رئیس پلیس آگاهی استان قم از شیوه جدید کلاهبرداری سخن گفت و اظهار کرد: کلاهبرداران در پی خرید طلا و جواهرات از زنان سالخورده، اسکناس غیر معتبر روسی پرداخت می‌کنند.
کلاهبرداران در قم با اسکناس‌های تقلبی روس طلا می‌خرند
به گزارش قم نیوز، سرهنگ مهدی قدمی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون چندین پرونده در پلیس آگاهی استان قم تشکیل شده که کلاهبرداران، اسکناس غیر معتبر روسی را در پی خرید طلا و جواهرات از زنان سالخورده می‌پردازند.

وی با بیان اینکه تعداد کلاهبرداران ۲ نفر و در مواردی ۳ نفر گزارش شده، تصریح کرد: این افراد با پرسه زنی در اطراف بانک‌ها و یا سطح شهر نسبت به شناسایی سوژه‌های خود که اغلب زنان سالخورده و کم سواد هستند، اقدام می‌کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان قم بیان کرد: کلاهبرداران پس از برقرای ارتباط و آشنایی مختصر، یکی از آنها اعتماد سوژه را جلب و با انجام مانور متقلبانه همدست خود را فردی خارجی معرفی می‌کند که اخیراً به ایران آمده و قصد خرید طلاجات را دارد.

قدمی اظهارکرد: در ادامه متهم ردیف دوم با دادن انگشتر طلای خود به فرد به ظاهر خارجی، مبالغی اسکناس از وی دریافت و اظهار شادمانی و شگفتی می‌کند که چند برابر پول انگشتر خود را پول خارجی اخذ کرده و سپس متهم ردیف اول به سوژه مورد نظر اعلام می‌کند که اگر طلاهای خود را به فرد خارجی بفروشد سود و منفعت زیادی خواهد برد و با اصرار، مالباختگان جواهرات همراه خود را از قبیل: انگشتر، النگو، گردنبند و... تحویل داده و چندین برگ اسکناس خارجی تقلبی دریافت می‌کنند.

وی اضافه کرد: مالباختگان با مراجعه به صرافی برای تبدیل پول متوجه می‌شوند که فاقد ارزش بوده و مورد کلاهبرداری واقع شده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی استان قم از هموطنان خواست، در صورت شناسایی مته‌مان از طریق شماره تلفن‌های ۰۲۵۲۱۸۲۷۴۹ - ۰۲۵۲۱۸۲۷۲۵ به پلیس آگاهی استان قم اطلاع دهند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcbf8b5.rhbs8piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما