پنجشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : 51123
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

نابسامانی های جامعه به علت جدایی ما از قرآن است نه نارسایی قرآن

قم نيوز : قم نیوز: حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با تأکید براینکه نابسامانی های جامعه به علت جدایی ما از قرآن است نه نارسایی قرآن، گفت: قرآن هشداردهنده به جهانیان و مایه بیداری آنها است؛ اما به شرط آن که بخواهند مستقیم بار بیایند در غیر این صورت نباید انتظار رشد و هدایت آنها را داشت.
نابسامانی های جامعه به علت جدایی ما از قرآن است نه نارسایی قرآن
به گزارش قم نیوز،، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، شب گذشته در حسینیه همدانی ها با اشاره به مراتب ایمان در بیان امام صادق(ع) گفت: درجه نخست، ایمان ناقص بوده و نور آن در حدی نیست که همه اعضا وجوارح انسان را در بر بگیرد و به تعبیر پیامبر(ص) ایمان ضعیف است که نمی تواند صاحب خود را با همه وجود به سوی خدا حرکت دهد.

وی با بیان اینکه دارنده ایمان ضعیف در عمل و اخلاق دچار مشکل است، افزود: مرتبه دوم ایمان، ایمان کامل است که به همه اعضا و جوارح تسری دارد و صاحب آن با همه وجود مطیع دستورات خداوند بوده و درجه سوم ایمان هم ایمان زائد است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان، اصحاب کهف و کسانی که در روز عاشورا به سپاه امام حسین(ع) پیوستند را از نمونه افراد دارای ایمان زائد نام برد و گفت:  خدا در قرآن از این افراد به عنوان فتیه به معنای جوانمرد یاد می کند؛ آن ها از کفر به توحید، از مردم به سمت خلوت الهی و از پول و دنیا به سمت قرب الهی گام برداشتند و گام بعدی را خدا به سمت آن ها آمد و بر ایمان آن ها اضافه کرد.

وی با اشاره به آیات شریفه « إن هو إلّا ذکر للعالمین.. لمن شاء منکم ان یَستَقیم» تصریح کرد: قرآن هشداردهنده به جهانیان و مایه بیداری و فهم معارف برای آنان است اما به شرط آن که بخواهند مستقیم بار بیایند؛ در غیر این صورت نباید انتظار رشد و هدایت آنان را داشت، درست مانند بیماری که از مصرف داروی پزشک سرباز می زند و می میرد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با تأکید براینکه نابسامانی های ما به خاطر جدایی از قرآن است نه نارسایی قرآن، خاطرنشان کرد: نباید گفت اگر قرآن کتاب کامل و اثرگذاری است چرا برخی مسلمانان کامل نیستند؛ بلکه به عکس، در اینجا سوال متوجه افراد است که خود را از قرآن دور نگه داشته اند.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcbf8bs.rhb85piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما