پنجشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۷
کد مطلب : 29993
صیانت از حریم خصوصی مردم وظیفه وزارت ارتباطات است

واعظی: شهرک رسانه‌ای مبتنی بر فناوری اطلاعات در قم ایجاد می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه از انتظارات اولیه مردم و خانواده‌ها این است که شبکه‌ای که در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم صیانت و حفاظت را برخوردار باشد، گفت: در جهت ایجاد شهرک رسانه‌ای مبتنی بر فناوری اطلاعات در قم آماده هستیم.
واعظی: شهرک رسانه‌ای مبتنی بر فناوری اطلاعات در قم ایجاد می‌شود
به گزارش قم نیوز، محمود واعظی ظهر امروز در مراسم بهره برداری از خدمات و توسعه شبکه پهنای باند استان قم در سالن همایش دارالحدیث قم با اشاره به اینکه پیش از این برنامه ریزی شده بود ۳۰ هزار شغل در شبکه ارتباط کشور ایجاد شود اظهار داشت: اکنون توانسته‌ایم در این زمینه ۱۰۰ هزار شغل ایجاد کنیم.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه دانش آموختگان زیادی در این زمینه در کشور داریم، افزود: به دنبال تصدی‌گری در این زمینه نیسیتیم اما معتقدیم در عرصه ارتباطات که متعلق به مردم است باید در دو زمینه تامین زیرساخت‌ها و مسائل مربوط به امنیت کشور اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه توسعه شبکه پهنای باند قم کاری گروهی است افزود: این کار اختصاص به وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات ندارد و استان قم را به عنوان یک استان نمونه انتخاب کرده‌ایم.

واعظی با اشاره به اینکه اقدامات انجام شده باید ابتدا در خدمت ترویج ارزش‌ها و محتوای دینی و سپس فرهنگی ایرانی اسلامی باشد خاطر نشان کرد: در جهت انجام اهداف خود توسعه شبکه پهنای باند قم را آغاز کرده‌ایم تا برای شهر‌های دیگر ایران هم الگو باشد.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه امیدواریم بتوانیم با حمایت تولید کنندگان محتوا و بخش خصوصی این هدف گذاری را در سراسر کشور اجرا کنیم گفت: نقش رئیس مجلس شورای اسلامی در حفظ انسجام وزارت خانه ارتباطات قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه زمانی که لایحه جدید خود را در سال گذشته به مجلس بردیم حمایت وی باعث شد درآمد‌ها را خرج توسعه ارتباطات کنیم افزود: در برنامه در برنامه پنجم توسعه کشور قرار بوده است تا کشور دوم منطقه در فناوری ارتباطات و اطلاعات شویم اما زمانی که در دولت یازدهم کار را تحویل گرفتیم در رده هفدهم بودیم.

واعظی با اشاره به اینکه امیدواریم با حمایت مجلس و دکتر لاریجانی در زمان کوتاه آنچه در شان نظام و مردم است دست یابیم افزود: امروز فاکتورهای نمانده قدرت در جهان تغییر کرده است و قدرت نرم امروز می‌تواند به کشور‌ها قدرت نفوذ دهد.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه بخشی از قدرت نرم ما به مکتب شیعه و اعتقادات اسلامی و فرهنگی غنی کشور بر می‌گردد خاطر نشان کرد: همه باید در داخل کشور حمایت کنیم که محتوای فاخر فرهنگی و دینی بوجود آید تا جایگاهی که درشان نظام مقدس اسلامی است را در دنیا کسب کنیم.

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی می‌تواند فرصت آفرین یا تهدید آفرین باشد گفت: باید تلاش کنیم آنچه مربوط به فرصت هاست را تقویت و آنچه مربوط به تهدیدات است با هوشمندی از بین ببریم.

واعظی با اشاره به اینکه هدف گذاری نهایی ما آن است که شبکه خود در کشور را به گونه‌ای طراحی کنیم که مردم ۸۰ درصد مطالبات خود را با استفاده از شبکه‌های ما دریافت کنند تصریح کرد: به دنبال تولید محتوا هستیم و برای این منظور تلاش می‌کنیم که تعرفه‌ها کاهش یافته و سرعت افزایش یابد.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه صیانت از حریم خصوصی مردم از وظایف دولت و وزارت اطلاعات است عنوان کرد: از طرفی باید با محتوای غیر اخلاقی و محتوای ضد دینی مقابله شود و این وظیفه وزارت ارتباطات است.

وی با اشاره به اینکه از انتظارات اولیه مردم و خانواده‌ها این است که شبکه‌ای که در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم صیانت و حفاظت را برخوردار باشد گفت: در جهت ایجاد شهرک رسانه‌ای مبتنی بر فناوری اطلاعات در قم آماده هستیم.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcbf9b5.rhb99piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما