دوشنبه ۷ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 46903
منبع : خبرگزاری فارس
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم خبر داد

اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین در استان قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم گفت: اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین در استان از 25 اسفندماه آغاز شده است و این طرح هنوز ادامه دارد.
اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین در استان قم
به گزارش قم نیوز، محمد مصباحی امروز با اشاره به‌ اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین در استان اظهار کرد: این طرح از 25 اسفندماه در استان قم آغاز شده است و تا پایان ایام تعطیلات نوروزی در این استان ادامه خواهد داشت، شعار امسال طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین «بی گدار به جاده نزنیم و ظریف برانیم» است.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر استان قم در ایام نوروز 16 پست ثابت در مبادی ورودی و خروجی شهر قم و چهار پست در شهرهای سلفچگان، دستجرد، جعفریه و کهک برپا کرده است، همچنین جوانان هلال احمر استان قم نیز در این ایام هشت تیم سحاب و پست سیار در استان دارند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم افزود: در قالب طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین تا روز چهارم فروردین ماه 106 نفر روز نفر بانوان و 750 نفر روز نفر آقایان عضو جمعیت هلال احمر به مسافرین نوروزی در استان خدمت رسانی کردند.

مصباحی با اشاره به خدمت رسانی جمعیت هلال احمر به مسافرین نوروزی در استان قم اظهار کرد: در 10 روز ابتدایی اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین در استان، بیش از 86 هزار نفر به پست‌های ثابت جمعیت هلال احمر و 965 نفر هم به پست‌های سیار و پروژه سحاب جوانان جمعیتی هلال احمر در استان قم مراجعه کردند.

وی ادامه داد: در پایگاه‌های جمعیت هلال احمر استان قم در ایام نوروز امکاناتی همچون فضای دوستدار کودک، ایستگاه‌های سلامت و خیمه‌های نوروزی فراهم شده است.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم افزود: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون بیش از هزار نفر به فضای دوستدار کودک پایگاه‌های این جمعیت در استان مراجعه و از برنامه‌های تفریحی و فرهنگی این فضاها استفاده کردند.

مصباحی با اشاره به خیمه‌های نماز جمعیت هلال احمر استان قم اظهار کرد: از ابتدای شروع طرح ایمنی و سلامت مسافرین در استان تاکنون 265 از امکانات این خیمه‌ها برای ادای فریضه نماز استفاده کردند، همچنین ایستگاه‌های سلامت جمعیت هلال احمر در این مدت شاهد مراجعه نزدیک به هزار نفر بوده است و فشار خون این افراد توسط جوانان جمعیت هلال احمر استان قم سنجیده شد.

وی ادامه داد: همچنین از روز 25 اسفندماه تاکنون 14 هزار و 525 مورد محصولات فرهنگی توسط اعضای جمعیت هلال احمر در میان مسافرین در استان قم توزیع شد، همچنین توزیع 22 هزار و 717 بروشور نکات ایمنی سفر و 25 هزار و 805 نسخه نقشه ایران و استان قم با هدف معرفی مناطق گردشگری و زیارتی در میان مسافرین از اقدامات دیگر جمعیت هلال احمر استان در این مدت بود.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم افزود: بسیاری از مدیران و مسافرین در استان با امضای میثاق نامه ای به کمپین «نه به تصادفات جاده ای» پیوستند، جوانان جمعیت هلال احمر استان قم تلاش می‌کنند که در ایام نوروز مردم را با اهداف این کمپین آشنا کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جوانان جمعیت هلال احمر استان قم ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون در قالب تیم‌های سحاب و سیار در اطراف حرم حضرت معصومه(س) و مکان‌های پرتردد استان حضور دارند، این جوانان مردم و مسافرین را با فعالیت‌های سازمان جوانان جمعیت هلال احمر آشنا می‌کنند.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcbf9ba.rhb0gpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما