پنجشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۵۴
کد مطلب : 22323

وهابیت مروج نگاه افیون بودن دین در جامعه است

قم نيوز : قم نیوز: رییس جهاد دانشگاهی واحد استان قم، گفت: وهابیت در دنیایی که سکولار شدن ارزش است نگاه افیون جامعه بودن دین را رواج می‌دهد و این‌گونه تیشه به ریشه دین می‌زند
وهابیت مروج نگاه افیون بودن دین در جامعه است
به گزارش قم نیوز، محمدابراهیم فقیه‌زاده، سوم اردیبهشت ماه در جلسه هم‌اندیشی جشنواره ملی اسوه حسنه گفت: امروزه حرکت‌هایی که خصوصا در خاورمیانه از سوی گروه‌های وهابی و سلفی تندرو صورت می‌گیرد نگاه‌های نامناسب و خشنی از دین پیامبر رحمت(ص) ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: وهابیت در دنیایی که سکولار شدن ارزش است نگاه افیون جامعه بودن دین را رواج می‌دهد و این‌گونه تیشه به ریشه دین می‌زند، البته حرکت‌های خوبی هم در جهان ایجاد شده که مبنای کار خود را عشق قرارداده‌اند.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد قم عنوان کرد: اخیرا در بلژیک حرکتی صورت گرفت و مسلمانان و مسیحیان با پیراهن‌هایی که نام مبارک پیامبر اعظم(ص) بر آن نقش بسته بود به مردم گل هدیه می‌دادند، این جریان، در مقابل فعالیت‌های زشتی است که گاهی در دانمارک و دیگر کشورها علیه مقدسات اسلام انجام می‌شود.

فقیه‌زاده عنوان کرد: باید حرکتی جهانی را در معرفی وجه «رحمت للعالمین» بودن حضرت محمد(ص) راه بیندازیم و فرهنگ‌سازی در این زمینه داشته باشیم.

وی تاکید کرد: آنچه جهاد دانشگاهی می‌خواهد در این عرصه وارد آن شود این نگاه است که نظر همه اقشار جامعه را جلب نماید از این رو با شروع این جریان در بطن دانشگاه‌ها می‌توان آغاز یک حرکت جهانی را رقم بزنیم.

موضوع حقوق بشردوستانه؛ موضوعی محوری در سیره پیامبر(ص)

همچنین عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) گفت: جهت مقابله با حرکتی که تکفیری‌ها آغاز کرده‌اند باید وجه رحمت للعالمین بودن حضرت محمد(ص) را تقویت کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین حمید مطهری، با بیان اینکه توجه پیامبر(ص) به ارزش ذاتی انسان خود موضوع مهمی است که می‌توان در این جشنواره به آن پرداخت تصریح کرد: برای مثال درباره حقوق بشردوستانه‌ای که پیامبر(ص) بر آن تأکید کرده‌اند، جای کار زیادی وجود دارد؛ حقوق بشر دوستانه موضوعی جدا از حقوق بشر است؛ مثلا پیامبر(ص) دستور فرمودند که در حین جنگ به زنان و کودکان آزاری نرسد یا مسائلی از قبیل سلاح‌های کشتار جمعی که تمرکز بر این موضوعات می‌تواند بسیار مؤثر واقع شود.

مطهری با بیان اینکه پرداختن به مسائل هنری بسیار حائز اهمیت است عنوان کرد: البته باید به سطوح پایین‌تر توجه بیشتری شود؛ یعنی توجه به نسل کودک و نوجوان در این دست از مسائل بسیار مهم است و اثرگذاری بیشتری را به همراه دارد.

انتهاي پیام/126
https://qomnews.ir/vdcbffb5.rhb55piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما