چهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۲
کد مطلب : 15303
حجت الاسلام رفیعی:

انسان با برخورداری از اخلاص به بصیرت می‌رسد

قم نيوز : قم نیوز: عضو هیأت علمی جامعه المصطفی گفت: کسی که اخلاص داشته باشد، بصیر می‌شود.
انسان با برخورداری از اخلاص به بصیرت می‌رسد
 به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام ناصر رفیعی روز دوشنبه پس از نماز ظهر و عصر در مدرسه آیت الله گلپایگانی قم، اظهارکرد: بصیرت، یعنی اینکه قدرت تشخیص را در زندگی داشته باشید و با گرفتارنشدن در زندگی، منحرف نشوید.
 
عضو هیأت علمی جامعه المصطفی با اشاره به راه رسیدن به بصیرت گفت: کسی که اخلاص داشته باشد، بصیر می‌شود، عبادت، بندگی خدا و ترس از خدا به انسان بصیرت می‌دهد، اما لجاجت و شهوت بصیرت را از انسان می‌گیرد.
 
رفیعی با اشاره به زندگی حضرت اسحاق گفت: در قرآن 17 مرتبه از حضرت اسحاق یاد شده است و به دنیا آمدن او در اواخر عمر حضرت ابراهیم بود و روزی چند فرشته در قالب انسان به خانه ابراهیم آمدند و مژده به دنیا آمدن اسحاق را به ابراهیم دادند، در حالی که مادر اسحاق هم پیر و هم عقیم بود، ولی فرشتگان گفتند که ای ابراهیم از رحمت خدا ناامید نباش.
 
وی اضافه کرد: نسل پیامبران بنی اسرائیل از نسل فرزند اسحاق یعقوب هست، به همین دلیل یهودی‌ها حضرت ابراهیم، حضرت اسحاق و حضرت یعقوب را دوست دارند.
 
رفیعی با اشاره به ویژگی پیامبران گفت: ابراهیم (ع)، اسحاق(ع) و یعقوب(ع) از جمله ویژگی‌هایشان بنده بودن آن‌ها بود، حضرت ابراهیم در ابتدا عبد خدا بود و سپس پیامبر بود، آن‌ها از نیکان بودند و برگزیده شده بودند.
 
وی ادامه داد: این سه پیامبر همیشه به یاد قیامت بودند، اما در دنیا هم قدرتمند، نترس و شجاع بودند.
 
عضو هیأت علمی جامعه المصطفی تشخیص مسیر صحیح را در میادینی همچون جنگ جمل سخت دانست و افزود: تشخیص راه درست در جنگی مانند بدر که یک طرف مسلمان و طرف دیگر کافر هست، سخت نیست، اما در میدانی مانند جنگ جمل که دو طرف مسلمان هستند، سخت هست.
 
رفیعی با اشاره به سوال یکی از یاران امام علی درجنگ جمل گفت: شخصی به نام حارث در جنگ جمل نزد امام علی آمد و گفت چگونه در این جنگ حق را تشخیص بدهم، در حالی که در دو طرف جنگ صحابه و بستگان پیامبر حضور دارند، امام علی پاسخ داد که اینها معیار حق نیستند، حق روشن است، حق را بشناس، اهل حق را می‌شناسی.
 
عضو هیأت علمی جامعه المصطفی برخی کارها را سلب کننده بصیرت دانست و افزود: کارهایی مانند خوردن لقمه حرام، پیروی از هوا و هوس و داشتن تعصب و لجاجت بصیرت را از انسان می‌گیرد، ابوجهل می‌دانست که پیامبر در گفتار خود صادق است، اما به دلیل لجاجت حاضر به گفتن سخن حق نبود.
 
وی اضافه کرد: علمای شیعه به خاطر بصیرت و آگاهی شان هیچ وقت پای یک قرارداد استعماری را امضا نکردند.
 

انتهای پیام /122
https://qomnews.ir/vdcbffb8.rhbsgpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما