چهارشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 40503
منبع : خبرگزاری مهر

دانشگاه اصناف در قم راه‌اندازی می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس اتاق اصناف قم با تأکید بر اینکه توسعه برنامه‌های آموزشی اصناف قم ضروری است، گفت: درصدد هستیم زمینه راه اندازی دانشگاه جامع علمی - کاربردی اصناف را فراهم کنیم.
دانشگاه اصناف در قم راه‌اندازی می‌شود
به گزارش قم نیوز،  با بیان اینکه اصناف قم به شدت نیازمند توسعه تجارت الکترونیک است، گفت: اگر روزی برسد که فعالیت‌های خدماتی به صورت مجازی انجام شود، به بهره‌وری خوبی دست خواهیم یافت.

وی با بیان اینکه صنوف نقش مستقیم و مهمی در توسعه اقتصاد مقاومتی دارند، گفت: در حال حاضر ۱۶۲ اتحادیه در قالب صنوف مختلف توزیعی - خدماتی و تولیدی - خدمات فنی در قم فعالیت دارند.

فعالیت ۴۰ هزار کسبه در قسم

رئیس اتاق اصناف قم با بیان اینکه قانونمند کردن صنوف مختلف می‌تواند موجب هم افزایی و همدلی خانواده کسبه شود، گفت: طبق آیات و روایات اسلامی کسبه حبیب الله هستند و کسی هم که محبوب خدا شد منشأ خیر و خدمات خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه اکثر کسبه در امور خیریه و برنامه‌های ارزشی و انقلابی پیشتاز و ممتاز هستند، افزود: خانواده صنوف استان قم با ۴۰ هزار کسبه حداقل و در کمترین برآورد بیش از ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت استان را تشکیل می‌دهند.

احمدلو با تأکید بر اینکه قم به عنوان یک شهر خدمات محور محسوب می‌شود، گفت: اصناف نقش حیاتی و تعیین کننده در اقتصاد قم دارند اما به اندازه اهمیتی که دارند در تصمیم گیری‌های استان نقش ندارند.

وی با بیان اینکه مسئولان استانی و سازمان‌های اداری باید تعامل سازنده‌ای با صنوف داشته باشند، گفت: خوشبختانه برنامه‌های خوبی برای توسعه علمی و اقتصادی صنوف در دست انجام داریم که همگی به بدنه اقتصاد مقاومتی کمک می‌کند

راه اندازی دانشگاه و مدرسه اصناف

رئیس اتحادیه عکاسان استان قم از راه‌اندازی مدرسه اصناف و دانشگاه اصناف در آینده نزدیک خبرداد و گفت: توسعه علمی و افزایش سطح سواد و آگاهی صنوف می‌تواند به رشد اقتصادی استان کمک کند.

وی برگزاری دوره‌های آموزشی قانون کار و بیمه و امور مالیاتی را از جمله برنامه اتاق اصناف قم اعلام کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های آموزشی اتاق برگزاری دوره‌های فقه کسب و کار است که به توسعه کسب حلال کمک خواهد کرد.

احمدلو با بیان اینکه در نظر داریم به توسعه خدمات جانبی بنکداران در شهرک شهاب کمک کنیم گفت: توسعه خدمات انباداری، حمل و نقل کلان، خدمات بسته بندی موادغذایی از جمله اقداماتی است که در شهرک شهاب انجام می‌گیرد.

وی ورود و استفاده اصناف از فناوری اطلاعات را ضروری دانست و گفت: اگر اصناف با قواعد تجارت الکترونیک آشنایی پیدا نکنند و از آن استفاده ننمایند در آینده نزدیک بازار رقابت را ازدست می‌دهند.

رئیس اتاق اصناف قم برخورداری از تجارت الکترونیک را نماد توجه به اقتصاد مقاومتی ارزیابی کرد و گفت: راه اندازی مراکز آموزشی و برگزاری دوره‌های آموزشی می‌تواند به توسعه تجارت الکترونیک کمک کند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcbfsba.rhbggpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما