شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۱۳
کد مطلب : 36553
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور:

طلاب به فراگیری زبان‌های زنده دنیا اهتمام داشته باشند

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: طلاب باید به فراگیری زبان‌های زنده دنیا اهتمام داشته باشند تا پیام دین را به جهان مخابره کنند.
طلاب به فراگیری زبان‌های زنده دنیا اهتمام داشته باشند
به گزارش قم نیوز،‌ آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری،‌ پیش از ظهر امروز در نخستین هم‌اندیشی مشترک مدیران آموزشی مکالمه عربی که در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: حوزه با عزمی جدی از شورای عالی تا مدیریت حوزه و مدیران مدارس پیگیر برنامه آموزش زبان است.

وی با بیان اینکه اگر ما به عنوان یک حوزوی درس خوانده، ندانیم رسالت ما از درس خواندن در حوزه چه بوده است، تمام دورانی که به درس و مباحثه پرداخته‌ایم بی‌هدف تلقی می‌شود،‌ تصریح کرد: همه طلاب، اساتید و فضلا باید با اهداف حوزه آشنا شوند تا بتوانیم اهداف متعالی حوزه را محقق کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور ادامه داد: اگر کارهای تحقیقی در حوزه‌های علمیه، تدریس در سطح خارج و دیگر اقداماتی که در حوزه علمیه صورت می‌گیرد را بررسی کنیم به این نتیجه می‌رسیم که همه به دنبال تبلیغ دین هستیم.

وی با اشاره به تحول عظیمی که در حوزه‌های علمیه رخ داده است، بیان کرد: مرزهای کاری مبلغان از مساجد محل،‌ استان و پایتخت گذشته و از مرزها فراتر رفته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی گفت: پیش از اینکه مخاطب نامه رهبر معظم انقلاب جوانان اروپایی و آمریکایی باشند، مخاطب نامه ما هستیم که بدانیم برای تبلیغ در آن سوی مرزها چه کاری انجام داده‌ایم.

وی تاکید کرد: ما باید با خود اندیشه کنیم چه تعداد مبلغ داریم که بتوانند به زبان‌های زنده دنیا نامه رهبری تبلیغ و تفسیر کنند.

حسینی بوشهری ادامه داد: باید از همان روزی که رهبری برای جوانان اروپایی نامه نوشتند، پژوهشکده‌ها فعال می‌شد تا ما انقلاب اسلامی و دین ناب محمدی را با پیام نرم‌افزاری دین به جهان منتقل کنیم.

وی با اشاره به گذشت ۳۷ سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، بیان کرد: ما در طول این سال‌ها فرصت‌های ارزشمندی را از دست دادیم، در حالی که اگر از همان سال نخست پیروزی انقلاب آموزش زبان‌های خارجی را در دستور کار حوزه قرار می‌دادیم، امروز همه حوزویان با تمام زبان‌های زنده دنیا آشنایی داشتند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور ادامه داد: باید امروز به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که طلاب در آموزش زبان عربی و سایر زبان‌های خارجی به صورت شایسته ورود کنند.

وی با تبیین برخی راهکارها برای اهتمام طلاب به زبان‌های خارجی، گفت: باید پشتوانه ترغیب و تشویق را برای ورود طلاب به یادگیری زبان‌های گوناگون دنیا ایجاد کنیم.

حسینی‌بوشهری با بیان اینکه ضعف آشنا نبودن طلاب با زبان‌های گوناگون دنیا به صورت جدی قابل مشاهده است، تصریح کرد: ما برای تبلیغ به خارج از کشور مبلغ می‌فرستیم ولی به دلیل بیان نکات تبلیغی با حضور مترجم به عنوان واسطه، نمی‌تواند چندان مؤثر واقع شود.

وی با اشاره به متن دروسی که طلاب مطالعه می‌کنند، گفت: طلاب دروسی که در حوزه می‌خوانند، دروس عربی است ولی نمی‌توانند با یک شخص عرب زبان به صحبت بپردازند و این یکی از ضعف‌های اساسی حوزه علمیه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه در روایات ائمه اطهار (ع) از قم به عنوان شهری برای انتشار علوم دینی به سراسر دنیا یاد شده است، عنوان کرد: زبان فرهنگ دین باید به سراسر جهان منتقل شود و لازمه این اقدام، فراگیری زبان‌های بین‌المللی است.

وی اضافه کرد: باید با یک حرکت و خیزش جدی برای انجام هرچه بهتر رسالتی که بر دوش داریم گام برداریم و فراگیری زبان‌های خارجی را از اولویت‌های کار خویش قرار بدهیم و نسبت به نهادینه کردن این فرهنگ اهتمام داشته باشیم.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcbfsbf.rhb0spiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما