شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : 39893
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

احياي بافت فرسوده با بهبود خدمات شهري ممكن است

قم نيوز : قم نیوز: مديرعامل سازمان بهسازي ، زيباسازي و نوسازي اطراف حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: با افزايش خدمات شهري در مناطق بافت فرسوده مردم خود به دنبال استحكام بنا و اخذ پروانه براي املاك خود رفته و نوسازي بافت هاي فرسوده با افزايش خدمات شهري ممكن است.
احياي بافت فرسوده با بهبود خدمات شهري ممكن است
به گزارش قم نیوز، عليرضا خاكي با اشاره به اينكه كار در بافت فرسوده هم هماهنگي بين دستگاهي و هم حمايت و حضور دستگاه هاي مختلف را مي خواهد، اظهار كرد: براي كار در بسياري از گذرها به دليل ارزش تاريخي كه دارند هماهنگي اداره كل ميرات فرهنگي لازم است.

مديرعامل سازمان زيباسازي، بهسازي و نوسازي اطراف حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) افزود: برخي از عناصر تاريخي كه نياز به احيا دارند وقفي هستند و نيازمند هماهنگي با اداره اوقاف مي باشد و به همين دليل است كه يكي از اقدامات مهم در راستاي نوسازي بافت هاي فرسوده و تاريخي بستر سازي و هماهنگي بين ارگان هاي مختلف است.

وي با تاكيد بر بهسازي سكونتگاه هاي غيررسمي، تاكيد كرد: اين مناطق هم يك سري مسائل و معضلاتي دارند كه بايد شناسايي شود، مثلا يكي از بحث هاي عمده اين مناطق جمع شدن آب هاي سطحي و نبود سيستم جمع آوري فاضلاب و بوي نامطبوع است كه اگر ساماندهي شود قيمت املاك بالاتر مي رود و در نتيجه توجه مردم به استحكام بنا بيشتر مي شود.

خاكي با بيان اينكه وقتي ملك از پروانه ارزان تر باشد كسي به دنبال اخذ پروانه نمي رود، تصريح كرد: وقتي كه ملك گران شود و مالك قصد فروش داشته باشد آن وقت است كه داشتن پروانه و استحكام بنا اهميت پيدا مي كند، در يك سري محله ها كه كيفيت خدمات شهري بالارفته است قيمت افزايش پيدا كرده و تقريبا همه اهالي بعد از آن به دنبال گرفتن نقشه هاي نظام مهندسي مي روند.

مديرعامل سازمان زيباسازي، بهسازي و نوسازي اطراف حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) بيان كرد: افزايش سطح خدمات شهري به وسيله احداث بوستان ها، مراكز فرهنگي و كلانتري و مديريت مشكلات و مسائل منطقه‌اي باعث افزايش قيمت ملك شده و اين افزايش قيمت بهترين راه حل براي توجه مردم به استحكام بناي ملكشان است.

خاكي تاكيد كرد: با اخذ پروانه مشكل اصلي كه استحكام بنا است حل مي شود و براي مسائل بعدي از جمله ريزدانه ها بايد برنامه ريزي مجدد كرد. اينكه شهرداري با اعتبار خود به دنبال استحكام بناي تمام محلات اين چنيني باشد هم گستره بسيار بالايي را در برمي گيرد و هم هزينه بسيار زيادي را به همراه دارد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcbfwbf.rhb99piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما