دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب : 21793

دانشنامه فاطمی در قم رونمایی می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس پژوهشکده دانشنامه‌نگاری دینی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی از رونمایی دانشنامه فاطمی همزمان با 30 فروردین شب ولادت حضرت زهرا(س) در قم خبر داد.
دانشنامه فاطمی در قم رونمایی می‌شود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام ابوالقاسم مقیمی با اشاره به دانشنامه فاطمی اظهار کرد: این دانشنامه به همت پژوهشکده دانشنامه‌نگاری دینی پژوهشگاه فرهنگ و اندیش اسلامی تالیف شده و پس از تولید موفق دانشنامه امام علی(ع) این ماموریت به این پژوهشکده داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: این دانشنامه زیر نظر شورای علمی متشکل از آیت‌الله استادی، یوسفی غروی، پیشوایی، طباطبایی، رحمان ستایش، علاسوند و دیگر استادانی که در گروه‌های علمی و شوراهای علمی گروه‌ها حضور داشتند تهیه و تدوین شده است.

معاون علمی دانشنامه فاطمی با بیان اینکه دانشنامه فاطمی در شش جلد و حدود ۱۱۸ مدخل به صورت موضوعی به سامان رسیده است گفت: جلد اول این دانشنامه درباره شخصیت و زندگی حضرت زهرا(س) است و مطالبی را از بدو تولد تا شهادت،‌ فضائل و بخش‌هایی از سیره حضرت مورد توجه قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: شیوه همسرداری، خانه‌داری، سیره عبادی، ‌فرهنگی، تربیت فرزند و‌ سیاسی به عنوان بهره‌گیری از الگو و ارائه سبک زندگی فاطمی به جامعه امروز از مباحث دیگری است که در این کتاب مطرح شده است.

مقیمی عنوان داشت: در جلد سوم دانشنامه مطالبی در زمینه معارف فاطمی و مباحث حکمت نظری و عملی برگرفته از معارف فاطمی تهیه شده است.

وی ادامه داد: سه جلد دیگر این دانشنامه مجلدات چهار، ‌پنج و شش درباره مباحث حقوقی و اجتماعی زن در دنیای امروز و پاسخ به شبهاتی است که درباره این مسائل اندیشه‌های اسلامی وارد می‌شود.

رئیس پژوهشکده دانشنامه‌نگاری دینی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی خاطرنشان کرد: خلاصه چکیده مقالات دانشنامه فاطمی به صورت نرم‌افزاری در سیستم جاوا و اندروید تهیه شده که علاقه‌مندان می‌توانند این نرم‌افزار را روی تلفن همراه نصب کرده و با مراجعه به سایت پژوهشکده دانشنامه‌نگاری دینی این نرم‌افزار را دانلود کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای فعالیت علمی این دانشنامه حدود هفت سال زمان صرف شده و یک یا دو سال کارهای فنی، ‌ساختاری،‌ ویرایش‌های ادبی و مراحل چاپ و نشر آن زمان برده است.

مقیمی عنوان داشت: این دانشنامه برای نخستین بار درباره حضرت فاطمه(س)، زندگی،‌ شخصیت،‌ فضائل و آثار ایشان تالیف شده تا زندگی و سیره حضرت برای الگوگیری همه زنان و مردان مسلمانان قابل استفاده باشد.

وی یادآور شد: این دانشنامه مانند کتاب‌های دیگر مرجع و دانشنامه‌ها بر اساس منابع اصیل و دست اول از منابع شیعه و اهل سنت تهیه شده که مورد اعتماد همه است.

رئیس پژوهشکده دانشنامه‌نگاری دینی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی از رونمایی دانشنامه فاطمی ۳۰ فروردین سال جاری خبر داد و افزود: این دانشنامه با حضور برخی از مراجع و اعضای شورای علمی دانشنامه که از اعضای جامعه مدرسین و اساتید حوزه هستند، رونمایی می‌شود.

مراسم رونمایی از دانشنامه فاطمی ۳۰ فروردین همزمان با شب ولادت حضرت زهرا(س) در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی واقع در بلوار ۱۵ خرداد، کوچه شهید میثمی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcbfzb5.rhb89piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما