سه شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۲
کد مطلب : 25753

نگاهی بر سوابق رویارویی صبای قم و ذوب آهن اصفهان در لیگ بر‌تر

قم نيوز : قم نیوز: تیم‌های فوتبال صبای قم و ذوب آهن اصفهان یکی از بازی‌های روز نخست از هفته آغازین لیگ بر‌تر فوتبال کشور را در فصل جدید در قم برگزار می‌کنند.
نگاهی بر سوابق رویارویی صبای قم و ذوب آهن اصفهان در لیگ بر‌تر
به گزارش قم نیوز، تیم فوتبال صبای قم که با تغییر و تحولاتی اساسی پا به کارزار چهاردهمین دوره لیگ بر‌تر فوتبال می‌گذارد میزبانی تیمی است که یحیی گل محمدی مربی سابق صبای قم روی نیمکت آن می‌نشیند.

به بهانه دیدار عصر پنج شنبه دو تیم نگاهی داریم بر سوابق رویارویی دو تیم در ادوار لیگ بر‌تر در شرایطی که هر دو تیم امیدوارند لیگ چهاردهم را با پیروزی آغاز کنند.

تیم فوتبال صبای قم تا قبل از لیگ بر‌تر فوتبال در فصل ۸۸-۸۷ با نام صبا باتری تهران در مسابقات لیگ بر‌تر حاضر بود و به همین دلیل مسابقات صبا تا پیش از این تاریخ به دلیل اینکه این تیم هویت دیگری داشته است مورد بررسی قرار نمی‌گیرد.

نخستین رویارویی صبای قم و مس کرمان در تاریخ لیگ بر‌تر به روز جمعه ۲۶ مهر ۱۳۸۷ باز می‌شود که در آن مسابقه صبای قم در ورزشگاه فولادشهر اصفهان مقابل ذوب آهن به تساوی ۲ بر ۲ رسید در حالی که غلامرضا رضایی در آن مسابقه صبا را پیش انداخت اما ۲ گل از ایگور کاسترو بازی را به سود اصفهانی‌ها برگرداند و در ‌‌نهایت گل محسن بیاتی نیا در دقیقه ۷۳ سبب شد دو تیم امتیازات را تقسیم کنند.

ایگور کاسترو ، بهترین گلزن دیدارهای متقابل ذوب آهن و صبا

در مسابقه برگشت‌ در روز ۲۷ دی ماه‌‌ همان سال در قم، دیدار صبا و ذوب آهن بدون رد و بدل شدن گلی به پایان رسید در حالی که در آن مسابقه بازیکنانی چون المیر تولیا، محمد نوری، امیرحسین فشنگچی و عادل کلاه کج برای صبا به میدان رفتند.

سومین رویارویی صبای قم و ذوب آهن در تاریخ لیگ بر‌تر مربوط به روز پنج شنبه ۹ مهر سال ۱۳۸۸ است که در آن مسابقه صبای قم در اصفهان مقابل ذوب آهن ۲ بر یک بازنده شد در حالیکه عباس محمد رضایی در آن مسابقه صبا را پیش انداخت اما ایگور کاسترو بازی را مساوی کرد و سرانجام گل دقیقه ۸۶ محمدرضا خلعتبری میزبان را در آن مسابقه برنده کرد.

در مسابقه برگشت دو تیم در فصل ۸۹-۸۸ در ورزشگاه یادگار امام قم در روز سه شنبه ۱۳ بهمن سال ۸۸، صبا با پاس محمد نوری و گل محسن بیاتی نیا که امروز بازیکن ذوب آهن است، دروازه تیم اصفهانی را باز کرد اما این گل توسط پیام صادقیان که بعنوان بازیکن جانشین به میدان آمده بود پاسخ داده شد تا بازی با تساوی یک بر یک پایان یابد.

در بازی شماره ۵ صبای قم و ذوب آهن در فصل ۹۰-۸۹، دو تیم روز شنبه ۶ شهریور ۸۹ در اصفهان به مصاف هم رفتند که در نیمه نخست آن مسابقه گلی رد و بدل نشد اما در نیمه دوم ایگور کاسترو که در آن سال‌ها خوب به صبا گل می‌زد دروازه سید مهدی واعظی را فرو ریخت و پس از آن نوبت به سید محمد حسینی رسید که گل دوم ذوب آهن را به ثمر برساند.

فرید کریمی از صبای قم و علیرضا محمد از ذوب آهن در مسابقه شماره ۱۱ متقابل دو تیم

گل فرزاد حاتمی در دقایق پایانی تنها اختلاف را کاهش داد البته حاتمی پس از آن کارت زرد دومش را هم دریافت کرد و اخراج شد در حالیکه در آن مسابقه بازیکنانی چون ابوالفضل حاجی‌زاده، علیرضا واحدی نیکبخت و وحید حمدی‌نژاد برای صبا بازی کردند.

نبرد ششم صبای قم و ذوب آهن، در هفته بیست و چهارم فصل ۹۰-۸۹، روز پنجم اسفند ۸۹ در قم برگزار شد که صبا در آن مسابقه هم مغلوب ذوب آهن شد که البته این شکست، تلخی دو چندانی داشت و به شکل عجیبی رقم خورد به‌طوری که شاید جالب‌ترین مسابقه تاریخ بازی‌های صبا و ذوب آهن باشد.

در آن مسابقه، بازی تا دقیقه ۸۴ بازی با تساوی بدون گل پیش رفت که در این دقیقه رامین رضاییان دروازه ذوب آهن را باز کرد و صبا را در آستانه پیروزی قرار داد اما در وقت‌های تلف شده بازی اتفاق جالبی رخ داد و ذوب آهن در ۲ دقیقه، ۲ بار توسط سید جلال رافخایی و محمد قاضی به گل رسید و بازی باخته را از صبا برد.

در فصل ۹۱-۹۰ و در هفتمین رویارویی لیگ برتری صبای قم و ذوب آهن، روز جمعه ۲۲ مهر ۱۳۹۰، بار دیگر قاتل خارجی صبا کار نماینده قم را در ورزشگاه یادگار امام قم یکسره کرد و ذوب آهن با تک گل ایگور کاسترو در دقیقه ۶۵ صبا را شکست داد تا نوار ناکامی‌های صبا برابر ذوب آهن ادامه پیدا کند.

در بازی برگشت این فصل در ۲۰ اسفند ۱۳۹۰، سریال شکست‌های صبا برابر ذوب آهن تمام نشد و داستان بازی رفت باز هم برای صبا تکرار شد چنانکه در آن مسابقه در فولاد شهر، محمد قاضی در نیمه دوم ذوب آهن را پیش انداخت اما رضا عنایتی بلافاصله از روی نقطه پنالتی بازی را به تساوی کشاند و در حالی که بازی می‌رفت که با تساوی خاتمه یابد پیام صادقیان در وقت‌های تلف شده ذوب آهن را پیروز کرد.

بازی شماره ۹ صبا و ذوب آهن در لیگ بر‌تر ۹۲-۹۱ بود که صبا بالاخره ناکامی‌های خود را خاتمه بخشید و در روز چهارم مرداد سال ۹۱ در هفته دوم مسابقات در اصفهان، موفق شد ۲ بر یک ذوب آهن را شکست دهد چنان که سینا عشوری ابتدا ذوب آهن را پیش انداخت اما دو گل دیرهنگام و زیبا از میلاد نوری در دقایق پایانی شکست صبا را به پیروزی دلچسبی تبدیل کرد.

دو تیم روز یکشنبه ۱۰ دی ۹۱ در بازی برگشت خود در لیگ بر‌تر ۹۲-۹۱ در قم به تساوی بدون گل رسیدند و سپس روز پنج شنبه ۲۵ مهر ۹۲ در یازدهمین رویارویی خود در هفته سیزدهم لیگ بر‌تر ۹۲-۹۳ در اصفهان به تساوی یک بر یک رضایت دادند در حالی که کیوان امرایی برای صبای قم و مهدی رجب‌زاده از روی نقطه پنالتی برای ذوب آهن گلزنی کردند.

صحنه گل هادی شکوری به ذوب آهن در دیدار برگشت لیگ سیزدهم در قم

دوازدهمین و آخرین تقابل دو تیم نیز در هفته بیست و هشتم لیگ بر‌تر فصل گذشته، روز پنج شنبه هفتم فروردین ۹۳ انجام شد که صبای قم با دو گل از هادی شکوری و رضا عنایتی در برابر تک گل مهدی رجب‌زاده از روی نقطه پنالتی پیروز میدان شد.

به عبارت دیگر مسابقه عصر پنج شنبه دو تیم صبای قم و ذوب آهن، مسابقه شماره ۱۳ دو تیم در تاریخ لیگ بر‌تر از زمان انتقال صبا به قم و گرفتن نام صبای قم به جای صبا باتری تهران است در حالی که در تاریخ دیدارهای دو تیم، ۲ پیروزی برای صبای قم، ۵ پیروزی برای ذوب آهن و ۵ تساوی در بازی این دو تیم رقم خورده است.

سهم صبا از بازی‌های گذشته با ذوب آهن ۱۲ گل و سهم حریف اصفهانی ۱۵ گل بوده و هیچ یک از دو تیم هرگز نتوانسته حریف را با اختلاف بیش از یک گل شکست دهد ضمن اینکه از آخرین پیروزی ذوب آهن بر صبا حدود ۲ سال و نیم می‌گذرد.

دیدار تیم‌های فوتبال صبای و ذوب آهن اصفهان در هفته نخست چهاردهمین دوره لیگ بر‌تر فوتبال از ساعت ۱۹ و ۴۰ دقیقه روز پنج شنبه نهم مرداد در قم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcbfzb5.rhbsspiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما