چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۴۹
کد مطلب : 11703
تحلیل‌های انتخاباتی صفارهرندی

اردوکشی انتخاباتی اصلاح‌طلبان پشت سر هاشمی

قم نيوز : قم نیوز: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اصلاح‌طلبان تصمیم دارند شخصیتی موجه در انقلاب، یعنی آقای رفسنجانی را برای انتخابات ۹۲ معرفی کنند.
اردوکشی انتخاباتی اصلاح‌طلبان پشت سر هاشمی
به گزارش قم نیوز، محمدحسین صفارهرندی در مراسم گرامیداشت دهه فجر در مسجد اهل بیت(ع) اظهار کرد: به فرموده مقام معظم رهبری اگر جمهوری اسلامی نقش پدری بیداری اسلامی را نداشته حداقل نقش برادری را ایفا کرده است.

وی افزود: کارتر رئیس جمهور سابق آمریکا می‌گوید صدای بیداری اسلامی را قبلاً در سال ۵۷ شنیده و نام «بیداری اسلامی» برای انقلاب‌های منطقه زیبنده‌تر است تا نام بهار عربی که غرب قصد ترویج آن را دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امام خمینی(ره) از ابتدا مسئله تشکیل حکومت اسلامی را مطرح کرده بود گفت: ایشان از امری سخن می‌گفت که مردم با رجوع به دانسته‌های خود در می‌یافتند که همان حقایق مکتب دین و معارف اهل بیت(ع) در کلام ایشان جاری است.

وی ادامه داد: تفاوت امام راحل با رهبران دینی گذشته این بود که آن‌ها زمینه را مساعد برای مداخله در حکومت نمی‌دانستند یا با افرادی که در زمینه اعتقادی سنخیتی با آن‌ها نداشتند شریک شده بودند.

صفارهرندی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی حکومتی را بنیان نهاد که تمام نظام‌های سیاسی غربی و مادی را به چالش کشید؛ این نظام‌ها بر مبنای اومانیسم یعنی حاکمیت انسان بر هستی استوار بودند و تجلی حکومتی آن نیز در انواع نظام‌ها مانند لیبرال دموکراسی یا سوسیال دموکراسی ظهور یافت.

رهبری الهی نظام ،‌ پیش‌بینی‌های غرب را بر هم زد
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه بیگانگان تصور یک روحانی سرسخت را از امام خمینی(ره) داشتند و گمان می‌کردند می‌توانند با او مصالحه کنند عنوان داشت: اشخاصی چون یزدی و قطب‌زاده از جمله افرادی بودند که در پاریس و در کنار امام بودند و غرب تلاش می‌کرد با استفاده از برخی از این چهره‌ها یا افرادی چون بازرگان در داخل کشور به بدنه انقلاب نفوذ کند و به قول سردمداران غربی غائله جمهوری اسلامی را بعد از دو سال بخواباند اما پیش‌بینی آن‌ها اشتباه از آب درآمد و دلیل اصلی آن وجود رهبری الهی در رأس نظام بود.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در جایی فرموده‌اند پس از حضرات معصومین(ع) کسی در قد و قواره امام خمینی(ره) در طول تاریخ ظاهر نشده است و این سخن با توجه به شناخت وسیع ایشان از همه شخصیت‌های تاریخی بیان شده است.

صفارهرندی انقلاب اسلامی را آغاز بیداری در جهان دانست و گفت: دشمنان متوجه شده‌اند جمهوری اسلامی در عرصه نظام‌سازی وارد میدان شده و نظمی جدید را مستقر می‌سازد؛ انقلاب ایران الگویی جدید در برابر نظم نوین جهانی آن‌ها ارائه کرده بود.

این فعال سیاسی ابراز کرد: پس از امام خمینی(ره) رهبر جدید ایران در نخستین روز مسئولیت خود فرمود «راه ما راه امام و هدف او آرمان ماست»؛ این سخن به دشمنان فهماند که مسیر انقلاب تغییر نکرده است.

وی افزود: امام راحل پس از پذیرش قطعنامه در پیام خود به رئیس جمهور وقت خواستار سازندگی کشور شد و این پیام در واقع بدین معنا بود که جهانیان بدانند مردم ایران نه فقط الگویی در مقاومت بلکه اسوه‌ای کامل در سبک زندگی صحیح و آبادانی نیز هستند.

مسلمانان منطقه گام در مسیر انقلاب اسلامی نهاده‌اند
صفار هرندی با بیان اینکه گسترش ساحت علم به تمام عرصه‌هایی که تاکنون قدرت‌های بزرگ ما را از آن منع می‌کردند و نیز نادیده گرفتن تهدیدات آنان، موجب پیشرفت‌های تکنولوژیکی فراوانی شده است اظهار کرد: امروز دهان بیگانگان از رشد علمی ایران باز مانده اما نگرانی اصلی آن‌ها این است که سال‌ها مدل‌های غربی یا شرقی را برای پیشرفت تبلیغ می‌کردند ولی امروز الگوی اسلامی و موفق رشد زندگی بشر از سوی ایران ارائه شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیداری اسلامی را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: به گفته یکی از نویسندگان مصری، رمز پیروزی و پیشرفت ملت ایران پس از بیرون آمدن از مدار غرب، همان انقلاب الهی و اسلامی است که در سال ۵۷ به پیروزی رسید.

وی ادامه داد: امروز مردم مسلمان منطقه آگاه شده‌اند و به دنبال پیمودن همان راهی هستند که ملت ایران ۳۴ سال پیش گام در آن نهادند و به جایگاه کنونی رسیدند.

صفارهرندی اظهار کرد: سختی‌هایی که در مسیر انقلاب به وجود آمد مردم ایران را به این حقیقت می‌رساند که راهشان صحیح بوده است و در ادامه مسلمانان سایر کشورها نیز از مقاومت ملت ایران الگوبرداری کردند و می‌توان گفت نسخه انقلاب در حال تکثیر شدن است.

وی ادامه داد: تفاوت‌های زیادی میان ایران و سایر کشورهای اسلامی وجود دارد؛ نبود رهبری الهی و شایستگی‌های ملتی همچون ایران در این کشورها از جمله تفاوت‌های موجود هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه بیداری اسلامی اتفاقی بود که سال‌ها به صورت حرف‌های در گوشی مسلمانان منطقه رد و بدل می‌شد خاطرنشان کرد: این اندیشه‌ها دو سال پیش به ثمر نشست هرچند هنوز در میانه راه قرار دارد.

وی گفت: بر اساس خاطراتی که از خبرنگاران ایرانی در مصر زمان مبارک روایت شده، مردم این کشور علاقه خاصی به ایران و مردم ما دارند.

بخش دوم این مراسم به طرح‌ پرسش‌های شرکت‌کنندگان و پاسخ‌های صفارهرندی اختصاص داشت.

نخستین سئوال در خصوص زمان وقوع بیداری اسلامی بود که وی در پاسخ به این سئوال اظهار کرد: آنچه در سال‌های اخیر روی داد نوعی جهش در پی‌ریزی خشت‌های سازنده بیداری اسلامی است؛ زمینه‌ای که در آن زمان با وقوع انقلاب اسلامی پدید آمده بود به دنبال نقطه انفجاری بود.

به قدرت رسیدن اصولگرایان زمینه ظهور بیداری اسلامی را فراهم ساخت
وی افزود: برخی افراد خواسته یا ناخواسته اندیشه انقلاب را به محاق برده بودند و منطقه به دنبال این بود که تفکر اصولگرایی بر سر کار بیاید، در دوره اصلاح‌طلبی احساس شد کسانی به دنبال پایین کشیدن شعله انقلاب هستند به همین دلیل حس حراست و حفاظت از انقلاب در میان ملت ایران تقویت شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به برخی از سخنان آیت‌الله مصباح یزدی گفت: این دانشمند بزرگ می‌گفت در دوره‌ای به تن‌پروری روی آوردیم اما ناگهان هجومی گسترده را علیه خود احساس کردیم.

وی ادامه داد: دوره اصلاحات ما را از خواب بیدار کرد و هدایت‌گری‌های مقام معظم رهبری نیز سبب شد ملت ایران دریابند مأموریت‌های گسترده بین‌المللی بر عهده آنهاست و از اوایل دهه هشتاد که بخت‌برگشتگی نگاه تجزیه‌طلب اصلاحات با انتخابات مجلس ثابت شد و پس از آن هم بر سر کار آمدن دولت اصولگرا، هجوم ملت ایران به قدرت‌های جهانی شروع شد که یکی از آن‌ها طرح مسئله جوابگویی مستکبران در مورد هولوکاست است.

اصولگرایی یک مکتب است
صفارهرندی اصولگرایی را یک مکتب دانست و تاکید کرد: برخی افراد خواستند خود را به جای این مکتب بنشانند و مباحثی چون پایان دوران اصولگرایی یا حتی اسلام‌گرایی نیز از سوی جریان انحرافی در همین راستا ارائه شد.

این فعال سیاسی در ارتباط با سئوال دیگری مبنی بر دعوای صورت گرفته در مجلس گفت: همان احساسی که وجدان عمومی جامعه از این واقعه تلخ دریافت کرد حرف عمومی ملت است؛ باید توجه داشت که رهبری بارها فرموده‌اند هر کاری که به تحریک احساسات مردم در راستای ایجاد اختلاف منتهی شود نامشروع است.

وی اضافه کرد: امام راحل همواره عموم جامعه را مورد خطاب قرار می‌دادند که از اختلاف بپرهیزند؛ زمانی حقیقت بیان ایشان را دریافتم که دیدم برخی از کسانی که آن روز در موضع حق قرار داشتند امروز در پازل دشمنان بازی کرده و اختلاف ایجاد می‌کنند.

صفارهرندی با بیان اینکه بداخلاقی صورت گرفته در مجلس به هیچ‌وجه قابل توجیه نیست عنوان داشت: پرده‌دری از بعضی اتفاق‌ها در معرض عموم مردم و ناسالم نشان دادن مسئولان به ناحق قابل توجیه نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: لاریجانی این سخن را درست گفته که اگر فرد دیگری خلافی کرده چه ربطی به من دارد.

هدف اصلی اصلاح‌طلبان بازگشت به صحنه سیاسی است
وی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر چگونگی حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات سال آینده گفت: هدف اصلی آن‌ها بازگشت به صحنه سیاسی کشور است؛ برخی اصلاح‌طلبان در مقابل فتنه واکنش نشان ندادند، این افراد باید امروز علناً این مسئله را مطرح کنند البته رئوس فتنه نمی‌توانند چنین کاری انجام دهند اما وابستگان آن‌ها چنین امکانی دارند زیرا نظام بر روی نام اصلاح‌طلبی حساسیت ندارد و رهبری نیز در مقابل درخواست برخی افراد برای بستن دفتر اصلاح‌طلبان فرموده بود این کار نباید صورت گیرد.

صفارهرندی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان می‌دانند گزینه حداکثری آنان امکان حضور در انتخابات را ندارد عنوان داشت: به همین دلیل آن‌ها تصمیم دارند شخصیتی موجه در انقلاب یعنی هاشمی رفسنجانی را برای انتخابات ۹۲ معرفی کنند هرچند در مرحله دوم انتخابات سال ۸۴ اردوکشی پشت سر هاشمی از سوی اصلاح‌طلبان صورت گرفته بود؛ نشانه‌ها حاکی از دعوت همه گروه‌های اصلاح‌طلبی برای وحدت است و این می‌تواند درسی برای اصولگرایان نیز باشد زیرا انشعاب در میان اصولگرایان اشتهای به قدرت رسیدن دیگر گروه‌ها را تقویت می‌کند.
انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcbfzb8.rhb8gpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما