جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۱۸
کد مطلب : 26680

قم درسوگ شهادت امام جعفرصادق(ع) عزادار شد

قم نيوز : قم نیوز: شهر مقدس قم در سوگ شهادت امام جعفر صادق (ع) رییس فقه جعفری ،یکپارچه سیاه پوش و غرق در عزا و ماتم شد.
قم درسوگ شهادت امام جعفرصادق(ع) عزادار شد
به گزارش  قم نیوز، درسالروز شهادت جانسوز امام جعفر صادق (ع) مردم مومن ومتدین شهر مقدس قم به همراه زایران حرم مطهر کریمه اهل بیت (س)، لباس عزا بر تن کرده و بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه (س) را همچون نگینی در بر گرفته اند.

بر اساس این گزارش، دلدادگان و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت (ع) با دل هایی اندوهگین و چشمانی اشکبار در سالروز شهادت آن امام همام به سینه زنی، مرثیه سرایی و سوگواری مشغول هستند.

دسته های عزاداری نیز از نقاط مختلف شهر قم، با حضور در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خیل عظیم سوگواران پیوسته و همراه زائران و مجاوران مضجع شریف دخت گرامی امام موسی بن جعفر (ع) در سالروز شهادت ششمین ستاره درخشان امامت و ولایت عزاداری می کنند.

آیین های نوحه خوانی و عزاداری علاوه بر حرم مطهر حضرت معصومه (س)، در مسجد مقدس جمکران، بقاع متبرکه امامزادگان (ع)، مساجد، تکایا و بیوت مراجع عظام تقلید و نیز سایر شهرهای استان (کهک، خلجستان، قنوات، سلفچگان و جعفریه) و روستاهای قم با حضور گسترده مردم عزادار در جریان است.

همچنین، دسته عزای شهادت امام جعفر صادق (ع) همگام با آیت الله ˈحسین وحید خراسانیˈ از مراجع تقلید ساعت ۱۲ امروز از مقابل منزل این مرجع تقلید در خیابان شهدا (صفاییه) به طرف حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار می شود.

هیات های عزاداری پس از انجام سینه زنی و مرثیه سرایی در سوگ امام صادق (ع) و عرض ارادت و تعزیت به آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) در نماز سیاسی - عبادی جمعه شرکت می کنند.

امام جعفر صادق(ع) ششمین پیشوای شیعیان جهان، فرزند امام محمد باقر(ع) در هفدهم ربیع الاول ۸۳ هجری قمری در مدینه چشم به جهان گشود.

ایشان ۱۲ سال در مدینه با با تربیت جد بزرگوارش امام سجاد(ع) رشد و پرورش یافت و ۱۹ سال از محضر پدر بزرگوارشان امام محمدباقر (ع) کسب فیض کردند و با هوش و ذکاوت فراوان به درجات بالای کمال، علم و ادب رسیدند.

امام جعغر صادق(ع) بیش از چهار هزار شاگرد تربیت کردند، ابوحمزه ثمالی، مالک بن انس، جابر بن حیان، محمد بن علی بن نعمان کوفی، عمران بن عبدالله سعد اشعری قمی، مالک ابن انس، ابوحنیفه و ... از جمله شاگردان ایشان بودند.

آن حضرت به وسیله منصور دوانیقی مسموم شدند و سرانجام در ۱۴۸ هجری قمری در ۶۵ سالگی به شهادت رسیدند و پیکر مطهرشان در قبرستان بقیع مدفون شد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcbg0b5.rhb0wpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما